Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabály
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, a
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennél
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogy

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabály valami, és mettől szabályértelmezés? És mikor beszélünk arról, hogy a több ellentmondó hivatalos szabáy közül választunk. Amikor elmondom, hogy az eredeti alapkönyv az alap és azt is, hogy nem veszem át az Első Törvénykönyv módosításai közül a kötelező ÉP vesztést, ha neked csak Első Törvénykönyved van, akkor ez nem ilyen egyszerű a helyzet. Hiszen ott a kötelező ÉP vesztés figyelmen kívül hagyása máris háziszabály lenne. Akkor ez legyen benne egy top 10 listában? A kérdés azt hiszem jogos. 

Olvasóink értékelése: 1 / 5

Csillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Ynev egy kalandozó-központú világ, a karakterek pedig jelentős hatalmat képviselnek. Legalábbis ez volt a helyzet az eredeti M.A.G.U.S. megjelenésekor, és ez az amin sok új kiadás változtatni akar. A változtatások azonban ritkán sikerültek, sok oknál fogva. Javarészt azért, mert oly sokan okkal választottuk a M.A.G.U.S.-t, ilyen játékot szerettünk volna. Erre pedig sok esetben jó okunk volt. Csakhogy felmerül a kérdés: ezzel a világképpel tudunk-e például jó horror kalandot mesélni? Kiváltképp akkor, ha a kalandozó javarészt attól is kalandozó, hogy máshogy hat rá a félelem? 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Shadowrun egyik fontos kalandsorozata a 2057-es rendkívüi elnökválasztásról és az azt megelező kampányról szól. Cikkünk aktualitását az adja, hogy Magyarországon elkezdődött a választási kampány. A Shadowrun világában viszont szinte teljesen más a kampány. És sok szempontból más a választás is. És nem csak azért, mert sok helyen sheriff, ügyész, bíró is választott pozíció. Sőt nem is csak az előválasztás miatt. Egy olyan apróság miatt, ami ma is politikai téma: nem mindegy, hogy kinek van joga szavazni a választáson. A probléma ott is a határon túliakkal kezdődik. Méghozzá két ok miatt. Az egyik, hogy az UCAS is úgy jött létre, hogy "az USAnak is volt egy trianonja". A másik ok, és ez érdekesebb, hogy számos cég területenkívülisége mögött is ott a szempont: Egy megacéget sok jogszabály országnak tekint. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Bug CityAz atombombáról és a rovarszellemekről mindenki tud. A FAB III-ról kevésbé. De sajnos a szájahagyomány itt sem pontos, és pont a legérdekesebb szempontok maradnak ki. Sokszor hallottam azt, hogy az Universal Brotherhood kapcsán sok minden itt derült ki. 2051. május 6. A dátumnak még nem Chicagohoz van köze, hanem az Universal Brotherhoodhoz. Meglehetősen önkényesen választottam ki az Universal Brotherhood című kiegészítőből. Ekkor már a Shadowland eléggé utánament az Universla Brotherhood és a rovartotemek kérdésének. És természetesen ekkor már azt is tudták, hogy nem csak egyetlen rovartotem van a szervezet mögött. A Bug City sourcebook eseményei viszont 2055-ben kezdődnek. Eddigre sem a rovarszellemek léte, sem a Chicagoban zajló folyamatok nem jelentenek igazi újdonságot.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Pager, 10 nuyen. Amikor a telefonodat már rég el kellett dobnod, hogy ne követhessenek, ne mérjék be, ez a kis dobozka még mindig szorgalmasan gyűjti a neked szóló üzeneteket. Alapja lehetne ez egy felszereléslistának. Csakhogy a felszerelés lenne az egyik olyan dolog, ami könnyen egyedibbé, különlegesebbé teheti a karakteredet. Ha egy kész listának látszó valamit másolsz, az sokkal rosszabb még az egy kalandra csak jó lesz jellegű minta karakterek minimál felszerelésénél is. Sokkal fontosabb rámutatni pár olyan dologra, amit magadtól kihagynál. Tudom. Az LFG.HU listát írt. És azt is, hogy az ott leírtak hatalmas marhaságot jelentenek. El tudod képzelni a kaland java részén egyedül lévő dekást? Nos, ha neki van szüksége traumatapaszra nincs, aki felrakja. Ha másnak, nincs ott, hogy használja. De azért az LFG.HU szerint legyen alapfelszerelés. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nem fogsz meggazdagodni. Az nagyjából lehetetlen. Ma sem erről szól az amerikai álom. A kis ház, fehér léckerítés és az utánad is kémkedő pletykás szomszédság nem gazdag életvitel. Csak éppen véglegesen megvásárolt, önálló. Ha ez egy nem túl gazdag kisvárost érint? Még a középszintű életvitelt sem kell ehhez elérni. A cyberpunk disztópia alapvetése, hogy még ez a lehetőség is elveszik, hiszen szétszakad a társadalom, megszűnik a társadalmi mobilitás, a bérrabszolga gyakorlatilag rabszolga. A Shadowrun viszont egy ok miatt nem erre megy: A mágia elég értékes erőforrás ahhoz, hogy legalább a mágikusan aktívak számára kell, hogy legyen társadalmi mobilitás. Kell, hogy legyen egy olyan kör aki számára működik az amerikai álom. Így inkább egy amerikai álom 2.0-t mutat be. Az átlagosnál magasabb az esély arra is, hogy előre juss, de arra is, hogy lecsússz. És a Z zónában mentő, rendőr, tűzoltó sem jár neked, az állampolgári jogaidat is el lehet veszíteni. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Jó régen készült el az előző rész, sokat kellett erre várni. És még most is sokat kellene, ha valaki nem akart volna kezdő felszerelésről szóló írást hirdetni. Az előző részek egyik főhöse Liz volt. Liz életvitelén jól látszott az a probléma amiről most fogunk beszélni. Mit is mondtunk ki róla? Sok mindent. Lehet, hogy Liz az időnként kicsit koszos, nagymellű latina még a gettóban él, de már csak a legszélén, és látja az utat kifelé, sokak szemében ő lesz a példa. És a munkája fedezi a költségeit, nem kell odadobnia magát a kocsma vendégeinek. Vagy éppen a következőt:

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nem tisztem megvédeni a M.A.G.U.S. Első Törvénykönyvét. Az ugyanis tele van olyan hibákkal, amik számomra is vállalhatatlanok. Ilyen például a három szférás Arel pap. És nem azért, mert a többi papnak 2 szférája van. Hanem azért, mert a 4 szférát lehet indokolni, hiszen Arel nem szereti a kőbe vésett határokat, írott törvényeket, ezért nem is korlátozná merev határokkal a papjait, és a M.A.G.U.S. szférái nem az adott isten befolyási övezeteit jelentik, hanem csak a papra vonatkozó korlátozásokat. És eredetileg az Arel pap 4 szférás volt. Vagy amikor egy varázslat kapcsán elhangzik, hogy az emberi test elorzásának az asztrál és mentál ME az akadálya. Egy pajzsokkal ellátott kedvenc állat testét, ami közel is jut valakihez, pont ezért lenne nehéz elorozni. Egy parasztlányét, szobalányét, a 0 közeli ME mellett már alap erősítésű varázslattal sem. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az egyik kedvend szerepjátékom a Shadowrun 3. kiadása. Az ismeret szakértelmek listáján szerepel benne egy szakértelem: A 20. század szerepjátékai. Oké, a 3 kiadás javarésze már a 21. században jelent meg, így ha véletlenül egy hivatalosan megjelent kalandmodult mesélek, és az valóban 3. kiadású, akkor nem merül fel az, hogy vajon a magas képzettség áldásaként előfordulhat az, hogy a karakter is ismeri a kalandmodul. Na jó... Lehet arra alkudni, hogy a 3. kiadás ugyan 21. század, de ez bizony így is egy 20. században fejlesztett, ide tartozó játék, de a karaktered úgy sem fogja ismerni a kalandmodult amiben játszik. A szabálykönyvek kapcsán pedig a játéktechnikai rész nem sokat segít, a többi pedig a világban is létező dokumentumra épít.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

amundA triviális válasz az, hogy mert a közösség jelentős része elutasítja. A nem triviális válasz viszont jelentős részben egy olyan koncepcionális hibánál jelenik meg, amit nem lehet anélkül korrigálni, hogy az egész rendszert cserélnénk. Ez a hiba pedig a Képzettség Pontok koncepciójánál van. A KP egy olyan rendszer koncepció szintű elem, ami a M.A.G.U.S. legelső kiadása óta rossz, hibás. Ahogy az amund szépsége kapcsán a képességek, a szépség efiníciója nem következetesen jelenik meg, úgy a képzettség definíció alkalmazsa sem mindig következetes. Képzeld el a helyzetet: Nincs szabad KP-d, de egy unalas hajóúton téged többen is tanítanak csomózásra. A csomózásról szerzett ismereteid tanulással szerzett tapasztalat alapon TP-t érnek, így a tudásod részei lesznek. De nem lesz semmilyen képzettséged a csomózásra. Ezt a problémát 3 módon lehet feloldani.

Alkategóriák

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Kereső

Cookie kezelés