Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabályBővebben...
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, aBővebben...
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennélBővebben...
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /Bővebben...
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogyBővebben...

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Miért is lehet érdekes az asztali szerepjáték egy FRPGsnek? Őszintén szólva a válasz elsősorban az, hogy attól függ. Alapvetően kétféle végletet is ismerek. Az egyik ajánlat úgy kezdődne, hogy játszhatsz azokkal, akikkel nem akarssz, és játszhatsz úgy, ahogy nem akarsz. A második magyarázat viszont az eszközökről szól. Hogy miért említem meg egy kedvcsinálóban az első magyarázatot? Mert azzal kapcsolatban oly sok FRPGsnek van tapasztalata, nem árt egy kicsit elhatárolódni ettől az iránytól. A második pedig azért fontos, mert ha nem is kötsz ki az asztal mellett, hát FRPG szempontból is hasznos elolvasni az ismertetőt. Nem fogok viszont arról papolni, hogy a szerepjáték melyik válfaja az igazi szerepjáték, még a LARPot sem fogom leszólni, sőt.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sok olyan játékos van, aki szerint "az a szerepjáték amit ő játszik", és az a fantasy is amit ő játszik. A fantasy viszont egy igen tág műfaj. Amikor felmerült, hogy egyes játékok bizonytalan jövője miatt is jó lenne játékrendszert összehozni, az első gondolat ami eszembe jutott: Fantasy lesz. Mert ahhoz, hogy ugyanerre az alap rendszerre később adott fantasy világokat rá lehessen ültetni kell bele a mágiarendszer. Ha pedig kell mágiarendszer, akkor már a fantasy birodalmában vagyunk. De a fantasy igen tág műfaj, és közel sem biztos az, hogy bizonyos megszokott sablonokhoz ragaszkodni kellene. De ebbe a műfajba az úgynevezett "medieval fantasy" mellett belefér az urban fantasy, a cyberfantasy, sőt akár egy érdekes science fantasy is. Tudod, az utóbbi olyan, mint a SciFi, csak van benne mágia. Sok ember ehhez még hozzáteszi, hogy csak lehet, hogy erőnek hívják.

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Elnézést, de némi matek jön. És nem csak a kockákról szól a történet. Egyszerűen azért, mert a 3d6, mint egy kidobási módszer az átlagember tulajdonságára kicsit furcsa. Elsőre nem tűnik olyan rossznak. Majd eszünkbe jut, hogy egy nem egészen 500 fős faluban így általába lenne 2 olyan akinek 18as az ereje. És további 6 akinek 17es. Ha egy karakternek 10 tulajdonsága van, akkor körülbelül 17% esélye lenne, hogy ezek mindegyike 14 alatt van. A játékos karakterek kapcsán, akik ki akarnak tűnni a tömegből nem árt ennél jobb tulajdonság. Szükségszerűen elindulunk egy kicsit a tápolás irányába. Mert nem feltétlenül álom karakter egy lovag aki egy ilyen  kis falu esetében átlagos esetben nem lenne benne a 10 legerősebb emberben.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Ibra k'dibra (אברא כדברא) ismerős valakinek? És "abrakadabra"-ként? Vagy éppen a Harry Potter könyvek Avada Kedavra varázsigéje, ami kapcsán az író is erre hivatkozik? (Valójában a fordítottjára kellene) Mindannyian felismerünk egy varázsigét. Van aki még az eredetével, jelentésével is tisztában van. De ha valóban működne, egy varázsló nem csak azt tudná, hogy az "abrakadabra" varázsszó, nem csak azt tudná, hogy mit csinál, hanem legalább annyival tisztában lenne, hogy hogyan is kell azt használni. De ahhoz, hogy kutathasson, új dolgokat fedezzen fel, azzal is tisztában kellene lennie, hogy hogyan működik, s talán azzal is, hogy miért működik. Ezen a szinten viszont a mágia nem egy megmagyarázhatatlan és végletekig misztikus valami. Ha pedig a mágia működését nem ismeri egy varázstudó az is sokat jelent: A mágia igazán nem is a sajátja. Kaphatta, örökölhette, elleshette, de igazán nem uralhatja.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

"Things you cannot defeat you start to believe in"
"Amiket nem győzhetsz le, azokban hinni kezdesz"

The Kovenant: New World Order

Nem is olyan rég volt nálunk egy vita arról, hogy a mágia tudomány-e. Előkerült közben a vallás fogalma is, illetve hogy miben különböznek ezek egymástól. Bár az ember szeret kategorizálni, éles határvonalakat húzni, ez messze nem ilyen egyszerű. Úgy gondoltam hát, hogy teszek én is egy kört a téma körül, ha már amúgy is nagy hagyománya van a varázslásnak a földi világban is.

Olvasóink értékelése: 2 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A játékosok, kalandmesterek egyszerre tudnak türelmesek és türelmetlenek lenni. Éveken át vártak, majd megújul a kedvencük, lesz biztos jövőkép. Ha elfogyott a türelem, mindenki azt keresi hova és hogyan menjen tovább a fejlődés. Ha ezért is cél egy új fejlesztés, akkor objektív igény, hogy legyen mágiarendszer is a rendszerben, ennyiben fantasy. De kérdés az, hogy hogyan készülhet el valami, honnan lenne pénz, hogyan működhetne az egész. Az első kérdőív az együttműködés módját, igényeket, a finanszírozást érinti. A következő kérdőív arról fog szól, hogy "ha már fantasy, mégis milyen fantasy". A harmadik pedig... Szóval tervek vannak. Az eddigi kérdések kapcsán a miért csak fantasy mellett femerült még egy kérdés a kitöltők részéről. Erre is van válasz: A támogatói App alapvetően a támogatást, és a támogatóknak küldött plusz információk elolvasását tenné lehetővé. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Vannak játékosok, akik esküdöznek, hogy ők aztán nem táposok. Csak éppen olyan rendszerre van igényük, ahol jól működő erős buildek lehetnek. Ha 14 feletti érték kap csak módosítót, akkor a rendszer hiába beszél 10-es átlagról, ők ezt akár 8-13ként is említik, és úgy gondolják az átlagos pont osztás során nekik jöjjön ki a 13as átlag. De lehessen arról is beszélni, hogy "még a 8 is átlagos, nehogymár ne sikerüljön vele megcsinálni egy alap feladatot". Jól ismerjük a problémát. Lehet vitatkozni, mi volt előbb a tyúk vagy a tojás? A rendszer adott nekik előbb rossz támpontot, vagy ők kerestek előbb tápos karaktert. Esete vállogatja. De nem ártana egy kicsit szilárdabb alap.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Te is voltál fiatal... Örök érv ez akkor, ha azt mondaná el valaki, hogy miért a Dungeon Crawl a menő. A gond az, hogy sokan nem Dungeon Crawl-lal kezdtek, pláne nem vérpisti módra. A másik gond az, hogy amit a vérpisti játékmód nyújt, azt a Diablo III is nyújta, csak jobban. Mi a fennéért kezdene el ő asztali szerepjátékot játszani? Közben viszont van egy szélesebb kör, akit nem lehet azzal vádolni, hogy ne tudna olvasni, hogy ne építene a fantáziájára, hogy ne lenne kreatív. Ők fórumon játszanak. És többségükben lányok. Egy lányt pedig balszerencsés lenne vérpistinek hívni. Még akkor is, ha úgy viselkedne. De legalábbis a felszínen, teljesen máshogy viselkedik.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A jellemek és a kasztok kérdése az, ami a játékrendszerek kapcsán a legtöbb vitát kreálja. Sokan mindkét fogalmat elutasítják, mert látnak rájuk rossz és még rosszabb példát. De mi történik akkor, ha megpróbálunk egy jó példát adni? Mondjuk felejtsük el a "jó-rossz" tengely különböző verzióit, és a "karakter természetét kijátszva visszakapott akaraterő pont" öreg megoldásait. A kalandózó kór kapcsán beszéltünk az emberek jellemét őselemekhez kapcsoló elképzeléshez. Ha a világunkban az őselemek, ezek érzelmi megfelelője adott, a világban a lélek felépítése is erre épül, akkor kaphatunk egy egyszerű jellemet. Mondjuk 10 pontot elosztva a 4 őselem köztött. Pár viselkedésformát, és akár pár megkötést is az egyes jellem szintekhez kötve. Lőn csoda, valami új képet látunk. És nem kevés féle jellemet.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Tudod milyen erős egy paraszt kránban? Fejből nem, de mintha a M.A.G.U.S. korai kiadásaiban lenne némi szó a parasztokról és egyéb tucat NJKról. De az igazság szerint ritkán fontos a paraszt harcértéke. És képzeld el a kráni virágkötő is pont ugyanígy működik. Hogy? Neked valaki olyan kránt mesélt, ahol az utolsó koldus is erősebb, sok más ország katonájánál? Ebben igaza is volt, meg nem is. Egy kráni tucat NJK legalább három dologban eltér egy átlagos ország NJKihoz képest. Ebből mindhárom dolog jelentősen befolyásolja az eredményeket egy harcban, de egyik sem befolyásolja azt, hogy milyen számokból indulnék ki.

Alkategóriák

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Bejelentkezés

Kereső