Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabályBővebben...
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, aBővebben...
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennélBővebben...
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /Bővebben...
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogyBővebben...

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Akasztják a hóhért. Más játékrendszerét mindig könnyű kritizálni, javítgatni, mint sajátot alkotni. De hogyan indulunk? Mondjuk néhány alapfelvetéssel és célkitűzéssel. Vannak ezek között magától értetődő dolgok is, például az, hogy a nagyobb érték a jobb (AD&Dben AC, THAC0, mentődobások kapcsán a kisebb volt a jobb). Vannak kevésbé magától értétődőek, mint az emberi tulajdonságok kapcsán a 20as maximum (nem 18 mint AD&Dben), a 10-es átlag. És kicsit meglepőek: Megadjuk a szórást is. Legyen mondjuk 2. Képesség próbát pedig 2 darab 10 oldalú kockával dobunk. Az első csavar viszont éppen itt jön.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sok olyan játékos van, aki szerint "az a szerepjáték amit ő játszik", és az a fantasy is amit ő játszik. A fantasy viszont egy igen tág műfaj. Amikor felmerült, hogy egyes játékok bizonytalan jövője miatt is jó lenne játékrendszert összehozni, az első gondolat ami eszembe jutott: Fantasy lesz. Mert ahhoz, hogy ugyanerre az alap rendszerre később adott fantasy világokat rá lehessen ültetni kell bele a mágiarendszer. Ha pedig kell mágiarendszer, akkor már a fantasy birodalmában vagyunk. De a fantasy igen tág műfaj, és közel sem biztos az, hogy bizonyos megszokott sablonokhoz ragaszkodni kellene. De ebbe a műfajba az úgynevezett "medieval fantasy" mellett belefér az urban fantasy, a cyberfantasy, sőt akár egy érdekes science fantasy is. Tudod, az utóbbi olyan, mint a SciFi, csak van benne mágia. Sok ember ehhez még hozzáteszi, hogy csak lehet, hogy erőnek hívják.

Olvasóink értékelése: 2 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A játékosok, kalandmesterek egyszerre tudnak türelmesek és türelmetlenek lenni. Éveken át vártak, majd megújul a kedvencük, lesz biztos jövőkép. Ha elfogyott a türelem, mindenki azt keresi hova és hogyan menjen tovább a fejlődés. Ha ezért is cél egy új fejlesztés, akkor objektív igény, hogy legyen mágiarendszer is a rendszerben, ennyiben fantasy. De kérdés az, hogy hogyan készülhet el valami, honnan lenne pénz, hogyan működhetne az egész. Az első kérdőív az együttműködés módját, igényeket, a finanszírozást érinti. A következő kérdőív arról fog szól, hogy "ha már fantasy, mégis milyen fantasy". A harmadik pedig... Szóval tervek vannak. Az eddigi kérdések kapcsán a miért csak fantasy mellett femerült még egy kérdés a kitöltők részéről. Erre is van válasz: A támogatói App alapvetően a támogatást, és a támogatóknak küldött plusz információk elolvasását tenné lehetővé. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Vannak játékosok, akik esküdöznek, hogy ők aztán nem táposok. Csak éppen olyan rendszerre van igényük, ahol jól működő erős buildek lehetnek. Ha 14 feletti érték kap csak módosítót, akkor a rendszer hiába beszél 10-es átlagról, ők ezt akár 8-13ként is említik, és úgy gondolják az átlagos pont osztás során nekik jöjjön ki a 13as átlag. De lehessen arról is beszélni, hogy "még a 8 is átlagos, nehogymár ne sikerüljön vele megcsinálni egy alap feladatot". Jól ismerjük a problémát. Lehet vitatkozni, mi volt előbb a tyúk vagy a tojás? A rendszer adott nekik előbb rossz támpontot, vagy ők kerestek előbb tápos karaktert. Esete vállogatja. De nem ártana egy kicsit szilárdabb alap.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A jellemek és a kasztok kérdése az, ami a játékrendszerek kapcsán a legtöbb vitát kreálja. Sokan mindkét fogalmat elutasítják, mert látnak rájuk rossz és még rosszabb példát. De mi történik akkor, ha megpróbálunk egy jó példát adni? Mondjuk felejtsük el a "jó-rossz" tengely különböző verzióit, és a "karakter természetét kijátszva visszakapott akaraterő pont" öreg megoldásait. A kalandózó kór kapcsán beszéltünk az emberek jellemét őselemekhez kapcsoló elképzeléshez. Ha a világunkban az őselemek, ezek érzelmi megfelelője adott, a világban a lélek felépítése is erre épül, akkor kaphatunk egy egyszerű jellemet. Mondjuk 10 pontot elosztva a 4 őselem köztött. Pár viselkedésformát, és akár pár megkötést is az egyes jellem szintekhez kötve. Lőn csoda, valami új képet látunk. És nem kevés féle jellemet.

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Bejelentkezés

Kereső