Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabályBővebben...
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, aBővebben...
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennélBővebben...
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /Bővebben...
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogyBővebben...

Olvasóink értékelése: 3 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A D&D története nem a D&D-vel kezdőik, hanem az előzmények hosszú sorával. Ez már így volt az oldal előző inkarnációjának kapcsolódó cikkében is. Csakhogy a D&D története azóta folytatódott, megjelent az 5. kiadás. De a D&D körül a világ, a piac is megváltozott. És persze az oldal is megváltozott, beleértve a lehetőségeket is. 4 év eltelt. 4 év alatt sokat változik a D&D, a világ, és sokat változunk mi magunk is. A D&D legújabb megújulási kísérlete okán a cikknek is meg kellett újulnia. Ha viszont a cikk hosszú is, meg is újult, akkor oda kell figyelni arra, hogy a régi olvasók is új dolgot kapjanak a cikket újra olvasva. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A M.A.G.U.S. történetében kevés olyan alkotó volt aki szívesen vette az építő kritikát. Az ÚTK csapatából a Tuan kiadó vezetője ilyen, anno ilyen volt Nyúl, és annó ilyen volt a M.A.G.U.S. kártya környékén Massár Mátyás. Hogy az ÚTK fejlesztői közül a többiek milyenek, azt nem tudom, de az ÚTK már ezzel is barátságosabb a többi hasonló kezdeményezésnél. Kár, hogy ezzel nehéz lenne mit kezdeni, hiszen az Új Törvénykönyv egy esetleges új, módosított kiadásának kevés esélye van arra, hogy igazán meggyőzzön. Hiszen ez pont az ÚTK általam is legtöbbre tartott értékeinek feladását igényelné, ami viszont azonnal rossz pontot jelentene, az én szememben is. Hogy mi ez a fontos érték?

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Amikor a M.A.G.U.S. megjelent a piacon, minden AD&D rajondó elmondta, hogy milyen tápos (az egész játék). Az egyik nyilvánvaló szempont az volt, hogy még a varázsló is túlél több sima találatot közelharcban, naponta többször képes varázsolni, és a varázslataiban már olyan tápos dolgok is vannak, mint egy tűzkitörés. De ez még mind semmi! Ha ugyanis fellapozod a könyv Nem Játékos Karakterekről szóló fejezetét, akkor a legtöbb karakterről kiderül jópár katonát képes leverni, különösebb baj nélkül. Hol van már az a szép világ, hogy a karaktereknek félniük kell, nehogy belehaljanak két pofonba... hogy aztán 1 évvel később a világ legnagyobb hősei között emlegessék őket. Igen, a teljes DL kalandmodul sorozat kevesebb mint 1 év alatt csinál a kezdő karakterből világmegváltó héroszt.

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Boszi1Az egyik legjellemzőbb panasz amit elég sok KMtől lehet hallani: Ha női NJK kerül a játékba, a csapat rögtön boszorkányra gyanakszik, ez pedig nem túl életszerű. Sok érv szól amellett, hogy miért nem az. Ha egy társadalomban senki sem merne még megszólítani sem egy nőt, mert az akár boszorkány is lehet, rögtön kihalna az a társadalom. Szerencsére Ynev még nem néptelenedett el teljesen, és a karakter apja is meg mert szólítani legalább egy nőt. Sőt. Csakhogy ettől még lehetne azt mondani, igen de ugye a kalandozó bizony mégiscsak kalandozó. Míg a nemesek politikai okokból házasodnak, a paraszt a gyerekkora óta ismeri az adott parasztlányt, addig a bizony egy kalandozó javarészt ismeretlen nővel kellene, hogy ismerkedjen. Ráadásul a kalandozók többségének pénze is van, az ő képességeik valóban jobb célpontot csinálnak belőlük egy boszorkány szemében. Azaz a játékos azért tud érveket felhozni.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A kockadobás érdekes dolog. Sokan mondják azt, hogy amikor az induló felszerelés értékét dobják ki, akkor bizony "milyen rossz dolog" már az, hogy 1 arannyal is bírhat egy bárd. Akad aki még hozzá teszi, hogy az szerinte nemes is. A legtöbb bárd azonban biztosan nem nemes. A fő problémát a fegyver jelenti. A hűbéri rendszerben a nemesség feladata, hogy a birtokért cserében katonát állítson ki, de a fegyverek a történelem során mindig igen drágák voltak. Egy bárd pedig sosem értett sem a gazdálkodáshoz, sem a spóroláshoz, így biztosan szórta a pénzt. Igen valószínűtlen lenne, hogy ebből jelentős vagyonra tegyen szert. Hasonló alapon a tolvajok vagyona is kétséges, hiszen őket pedig időnként a törvény őrei megfosztják a nehezen összelopott javaiktól. Nincs más olyan kaszt, akinél előfordulhatna az 1 aranyas induló vagyon. És aki nem találja ki, hogy a 8as erő legyen 18as, mert ő erősnek képzelte el a karaktert, az nem fogja az 1 aranyat sem 8nak mondani.

Olvasóink értékelése: 4 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktív

Amikor feltettük a kérdést, mennyire célszerű elfogadni a kalandozó kór kérdését, alapvetően nehéz helyzetben voltunk. Három választási lehetőségünk volt. Az egyik megközelítés, amit sokan választottak volna, a "mit is mondanak a hivatalosak" út bejárása lenne. Pontosan ismerem azt, hogy sok oldal, sok szabály guruja ezt írja le. Csakhogy ezzel egyetlen baj van: Azt sosem mondja meg, hogy a hivatalos álláspont mennyire működik a játékban. És itt éppen egy hivatalos közlés működőképességét kellett ellenőrizni. A második opció mágiából, Ynev sok más ötletből kiindulva "lehet-e rá magyarázatot alkotni" módszer lenne. Ez nem idegen tőlem, de könnyen mondod rá, hogy utólag persze meg lehet magyarázni... De attól még életszerűtlen. Így jött elő az életszerű adrenalin függőség.

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

utestavA M.A.G.U.S. kezdeteire visszaemlékezve eszembe jut egy furcsa kifejezés: Kalandozó kór. Valami olyasmi amit, ha elkapsz, tisztes családapából kalandozóvá válsz. Létezne ilyen betegség? Első ránézésre egyáltalán nem tűnik valósághűnek, még Ynev a sajátunktól idegen realitásába sem illik. Sok újabb fejlesztőcsapat hajlamos teljesen elfelejteni ezt, az annak idején Novák Csanád által oly sokszor emlegetett koncepciót. De felejtsük el a nevet, maradjanak a tünetek, állítsunk fel egy diagnózist. Adrenalin függőség. Hiszen az ember saját hormonjai is válthatnak ki függőséget, és bizony itt is emelni kell az adagot, hogy megmaradjon a hatás. Ha pedig valakinek egyre kevésbé hat az adrenalin, akkor egyre inkább maga ura marad veszélyhelyzetben.

Olvasóink értékelése: 3 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A M.A.G.U.S. az azóta is hangos állításokkal ellentétben csak a 2. magyar nyelven megjelent szerepjáték, az első a Harc és Varázslat néven 2 füzetben megjelent alkotás volt. Mégis a M.A.G.U.S azóta a piac egyik meghatározó szereplője, sokak szemében valódi fejőstehén a brand. A kérdés az, hogy miért? És legalább ennyire fontos, hogy miért nem sikerül megegyezni az egyes kiadások szerelmeseinek sok alapvető kérdésben? A történetünk 1993ban kezdődik, a M.A.G.U.S. első kiadásának megjelenésével. 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

A legtöbb kalandmester életében eljön az a pillanat amikor egy csapat összemesélésénél új ötletre van szükség, ha a megszokott "ültök a fogadóban" megoldás nem elegendő. Egy M.A.G.U.S. csapat összemesélésénél más ötleteket javasolnánk, mint D&Dben vagy sok általánosabb fantasy szerepjátékban, hiszen sok ötlet máshogy működik M.A.G.U.S. és máshogy D&D esetén. Itt ritka dolog az "artifact", és egy a csapatot kihasználó boszorkányról sem feltétlenül jut a kalandozó eszébe a bosszú, hiszen a varázslat még mindig hat. A lehetőségek száma azonban itt is határtalan.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A legtöbb kalandmodul ismerős formában jön, és a szerző már jó előre megírta a történetet. Aztán vagy illenek a karakterek a történetbe, vagy nem. A formátum ismert, és mind M.A.G.U.S., mint Call of Cthulhu, mind Shadowrun vagy D&D kaland esetén jellemző a formátum. És a hiányosságaival is sok helyzetben igyekeznek kezdeni valamit. A D&D kapcsán a heroikus jelleget hangsúlyozzák, igyekeznek egyértelmű jó és gonosz oldalt meghatározni, a Call of Cthulhu esetében sem a kultisták oldalán álló karakter a jellemző. A Shadowrun esetében a csapat koncepció is sokmindent eldől, és nehéz átállni.

Alkategóriák

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Bejelentkezés

Kereső