Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabályBővebben...
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, aBővebben...
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennélBővebben...
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /Bővebben...
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogyBővebben...

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A KM változtathat a játékrendszeren, a játék világán, és a döntését nem illik megkérdőjelezni. Nem, nem azért mert a KMnek mindig igaza van feliratú pólóban ül, hanem azért, mert többnyire tudja mit csinál, a játékos pedig nincs tisztában a KM titkaival. Legalábbis jobb esetben ez a helyzet. Rosszabb esetben magával a világgal nincs tisztában. Tudom, tudom, tudsz egy rémtörténetet, ahol a KM akkora de akkora hülyeséget mondott, ám ne feledd, ez nem jelenti azt, hogy az ő világában, az ő kalandjában az a hülyeség az ne lenne az "objektív valóság része". Ergo a KMnek mindig igaza van. A saját világában. Csakhogy ez nem jelenti azt, hogy a KM következmények nélkül változtathatna a szabályokon, a világon. Minden apró változtatás következményekkel járhat. E következményekért pedig egyedül a KM a felelős. Egy nem kívánt következményekkel járó döntést pedig méltán nevezünk rossz döntésnek, és a rossz döntések sorozatát hozó KMnek nincs mindig igaza... Nincs igaza, ha a saját rossz elgondolását a közös szórakozás elé helyezi, és ez a játék rovására megy.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Tanácstalan kalandozóSokan gondolják úgy, hogy egy kezdő játékos, kezdő kalandmester elsősorban azért van hátrányban, mert a rendszert, a világot kevésbé ismeri a tapasztaltabb társainál. A legnagyobb hátrány azonban az, hogy a kezdő a saját játékstílusával sincs tisztában. Nomeg azzal sem, hogy milyen Ynevet, milyen rendszert szeretne. Ez esetben könnyű arra mutogatni, hogy ott a Geoframia, ott a Summarium olvasd el, ez nem sokat fog segíteni. Ennek megfelelően az első cél mindig az: A kezdő játékosok, a kezdő kalandmesterek ismerjék meg a saját stílusukat. Ez pedig egyáltalán nem könnyű feladat, de a megfelelő kalandok kiválasztása egyszerűsítheti. Ami viszont elsősorban a kalandmester feladata, de a tapasztalatt csapattagok is segíthetnek a megfelelő kaland kiválasztásában. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Előre bocsájtom: A cím egy kissé félrevezető, hiszen a cikkben nem sok szó lesz virágokról. Virágtermesztésről pedig még annyi sem. Inkább az első ismert "tőzsdei lufi" történetét igyekszem megközelíteni egy kicsit M.A.G.U.S.-os szemmel, aktualizálva az írást a felmerült ötletek, kérdések alapján. Egy világban, ahol a pénz szerepe fontos, hiszen a kereskedelemből, luxuscikkekre is építő kézműiparból fényesen meg lehet élni, sokakban felmerülhet az ötlet: valamit nem csak azért érheti meg megvásárolni, hogy máshol drágábban eladjuk, hanem azért is, hogy később drágábban eladhassuk. Megjelenik egyfajta befektetői magatartás.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Léteznek buta sztereotípiák. Például a mellek formáját kiemelő vértek sok ábrázolása. Vagy az ezek ellen tiltakozó emberek fizikára építő érvrendszere: A fizika miatt életveszélyes lenne sok elképzelt ilyen fantasy vért a valóságban, így biztos nem lenne ilyen. Miért? A sebeket sok esetben ürülékkel kenegetni nem volt életveszélyes? A babona miatt mégis sokan próbálkoztak vele. Az életveszélyes gyógymódok korában, a fel nem ismert összefüggések majd visszatartanák a vért viselőjét. Hát persze. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Alina óvatosan körözött az arénában. Pontosan tudta, hogy ezúttal veszélyes ellenféllel került szembe. Drisqar, az ork ugyanis nem csak nagyobb és erősebb volt a törékeny lánynál, de tapasztalt gladiátor, sok viadal bajnoka is. A közönség tombolt. Kedvelték Alina stílusát, de a bajnoknak is számos rajongója akadt, így pedig a lassú kezdés csak tovább fokozta az izgalmakat. Egyik pillanatban Driskar szeme összeszűkült, majd egy hatalmas kiáltással vékonyka ellenfele felé hajította a csatabárdját. Ellenfele villámgyorsan tért ki a fegyver útjából, a fegyver pedig az aréna falába fúródott. Megannyi dühös néző átkozta a bajnokot a könnyelműen elhajított csatabárdért... S Alina is átkozta őt, a jó dobás okán. A világ minden kincséért nem árulta volna el, de pontosan tudta, ellenfele nem hiába hajította el fegyverét.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az Új Tekercsek oldalain elhangzott, hogy a SUMMARIUM egy felnőttebb világképnek indult, de végül a 2. és a 3. kötet soha sem készült el. Nem lett semmi a felnőttebb világképből. Könnyű lenne az unalomig ismert tényekre mutatni, felsorolni megannyi ellentmondást a világképben, és közölni "ezek voltak az elképzelés hibái" ám nem ilyen egyszerű a helyzet. Részben azért, mert az első kötet megjelent, részben pedig azért, mert akad olyan sikeres játék, ami akár ennél is több és látványosabb önellentmondást, hibát tartalmaz. Bár ezekért el lehet vetni a SUMMARIUM használatát, ettől még nem lenne bukott a rendszer. Ennél súlyosabb hibákat is meg kell említenem.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

"Jeff az apja mögé lopózik. A szőnyeg elnyeli léptei zaját. Bill felsóhajt, és kikapcsolja a szövegszerkentyűt. Egy másodperc, és Jeff mindkét kezével lecsap apja vállára
JEFF: HUHUÚÚÚÚ!
BILL: Szia, Jeff! Megfordul a székben, s a fiára néz, aki láthatóan csalódott.
JEFF: Hogyhogy nem ijedtél meg?
BILL: Nekem az ijesztgetés a szakmám. Egész jól megedződtem."

Stephen King: Bocsánat, nem téves


NecronomiconAz ember szeret félni, megijedni ugyan már kevésbé, de amikor kiderül, hogy semmi baj, az is fölér egy kisebb katarzissal. Erre rengeteg művész, író és rendező egyaránt, épít és persze mi kalandmesterek sem maradunk ki a sorból. Néhány félresikerült játékülés után viszont fölmerül a kérdés, hogy mi voltunk az alkalmatlanok, vagy valahol máshol van a probléma? Vajon időtálló a félelem? Egy trükk többször is elsüthető?

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

A kérdésre az első választ könnyű megtalálnunk: Ha valami igen szokatlan lenne Yneven, akkor azt a szabályok általában említik, tiltják. A lovagok nemével kapcsolatban viszont nincs kötelező megkötés. Persze akadnak fontos kérdések: Vajon ha egy lovag a hölgyek védelmezője is, ez része a lovagi életmódnak, a lovagok feladatainak, akkor mi a helyzet egy esetleges női lovaggal? No nem azért, mert ő ne lehetne a gyengék védelmezője maga is, ne küzdhetnek. Hanem azért, mert vajon a társai hagyják-e, hogy egy hölgy csatába vonuljon? A kérdés tehát jogos.

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

A Második Törvénykönyv oldalain a kínzás képzettség kapcsán említik, hogy a kínvallatásban jártas hóhér jól megbecsült szakember. Sokszor a nyomozást is ők végzik, ha pedig egy ezzel foglalkozó szakember sokfelé megfordul, hát lehet remek kalandozó. Egy ezzel foglalkozó karakter számos kalandban lehet igazán hatékony. De hogyan lehet megalkotni? Alapvetően a szerencsevadász főkaszton belül van a helye...

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Sokan kérdezik, milyen kaszt hiányzik a MAGUSból, és sokszor utunk el a következtetéshez: Kasztból, alkasztból több is van, mint elég. Persze, sokan pontról pontra hasonlítanák össze a kasztok listáját a D&Dvel és észreveszik: Druida például nincs. Ez önmagában még igaz is lenne... Csak a kérdést úgy is feltehetjük: élnek-e Yneven druidák? Ha pedig nem, akkor mi szükség lenne druida kasztra? Mi szükség lenne egy földi vallás követőire, amikor sokféle pap kaszt érhető el a játékban. Így már cseppet sem fog hiányozni a druida. Míg D&D kapcsán hagyománya van a földi vallások közvetlen újrahasznosításának, addig Yneven ez idegen volna. Mégis hiányérzetem van. Ugyanis nem mindenki készül kalandozónak akiből kalandozó vagy hős lesz. Olykor az "egyszerű ember" is keveredhet kalandokba, válhat hőssé.

Alkategóriák

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Bejelentkezés

Kereső