Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A többség nem azért, mert jónak tartaná. Mert lássuk be arra amire a többség használná nem igazán való. A M.A.G.U.S. tagadhatatlanul a 90-es évek első felének terméke, ami részben jó, részben rossz. Jó, mert akkor "story revolution" címszó alatt egyre több lehetőséget akartak adni a történetre, és persze a szerepjátékra. Csakhogy a kicsit félkész rendszer kapcsán sok minden befejezésére sem jutott elég idő, nemhogy tesztelésre, a könyv jó szerkesztésére. A gond az, hogy talán a gondolatok összeszedésére sem.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A hp egyidős a szerepjátékkal, vele együtt ott volt a harci kör, a körönkénti támadások száma, és sokminden. A hp-ben viszont sokminden benne lehet, többek között a szerencse is. Sokan a nevére mutatnak, hogy a hit az találat, a hp a cure wounds típusa varázslatokkal gyógyítható, ez pedig a hadiszerencsét jelentő hp esetén szerintük nem lenne igaz, így elvetik azt a gondolatot, hogy a hp absztrakció volna. A valóság azonban ennél összetettebb. Nem mindegy ugyanis az, hogy a hpben benne van a hárítás, hadiszerencse, stb. máshol nem modellezett, a sebzést mérséklő hatásainak egy része vagy a sebzés teljes elkerülésére vonatkozó hatásokkal és sok mással is számolunk. Mindkét esetben absztrakciót, egyszerűsítést látjuk, csak az első esetben értjük, hogy a hp sebet miért logikus gyógyítani.  

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sta3 BRGKit érdekel sok magyarázat, ha nem azért játszunk? Millió és egy alkalommal futottam bele ebbe a problémába. Lássunk inkább példát, még akkor is, ha ott kevesebb szempont lehet összeszedve. A történetünk ott kezdődik, hogy adott a M.A.G.U.S. csoport a Facebookon. Éppen nem akartam ránézni, de volt aki szólt: Pár post megsértette a szabályzat egy pontját. Hé, főadmin biztos jó ez így? Nos jelentem, nem volt jó. Praktikus szabály, hogy aki csapatot keres, az egy gyűjtőtéma alatt keresse kommentben, mert ott könnyebben megtalálható marad, mintha hol az nyom le egy témát, hol ezt nyomják le a témák. Nem volt jó, de nem moderáltam, tiltottam. Ha van elég jelentkező, lecseng ez magától is. És az egyik csapat még elsőre érdekelt is. Annak ellenére is meg tudott szólítani, hogy a csoport szabályait sem sikerült betartania.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Vampire 5. kiadásban megjelenő trigger warning megoldások kapcsán sokszor hangzott el a vád: immár nem vámpírral kell játszani, nem a horror jön át, hanem... És teljesen igaza van annak, aki ennek kapcsán rámutat, hogy mindez miért lenne idegen sok vámpírtól. De teljesen igaza van annak is, aki azt mondja, hogy ez a szemléletmód nem újdonság. Hiszen egy 100.000 emberre jut egy vámpír helyzet és a saját ismert környezetedben való játék kombinációja oda vezetett, hogy mondjuk Miskolcon lehetne 2 vámpír, agglomerációval együtt 3, ha az egész régió oda tartozik meglehet az az 5-6 vérszívó akik a csapatot alkotják. Induló karakterként egyik sem vámpír régebb óta, mint pár évtized, és még a mai ember szokásait hozzák. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Dori Concept2 png iconA személyes horror ott kezdődik, amikor szembe kell nézni mindazzal, amit addig sikeresen letagadtál önmagad elől. Nem titkolom, a témára több aktualitás miatt került sor. Az egyik aktualitás a Vampire 5 körüli még mindig jól pörgő viták, az asztali szerepjáték alatt is megjelenő trigger warning figyelmeztetések kérdése, a meg lehet-e X rendszerben csinálni Y karaktert. És persze a címben szereplő személy körüli kialakuló országos hisztiről szerepjátékos szemmel alkotható vélemény. És a V5 kapcsán megjelenő trigger warning figyelmeztetések kapcsán is felmerül a kérdés: Mi jelenik meg a játékban, milyen részleteket mosunk el, ugrunk át, mi az amit elrejt a játék felbontása. És ennek kapcsán előkerül a szerepjáték egy különösen extrém formája is, ahol a leginkább egyszerűsítő és hamis képet kapunk. Létezik ugyanis az elő szerepjátéknak egy különös formája: A celebritás játssza azt a szerepet, amit üzleti érdekből, az imázs megteremtése és fenntartása miatt rá osztott az élet. És sokszor baromi nehéz szembenézni azzal, hogy ez az imázs, a kis felbontású és épp ezért hihető kép csak egy lufi.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

SoldiermEgy játék kapcsán vannak olyan kérdések, amiket objektív tények döntenek el. Ilyen objektív tény az, hogy a Shadowrun alapkönyve leírja, hogy az elérhetséget a játékmester a helyzet és a kampány figyelembevételével módosítja. Pont, kijelentő módban. És erre a módosított elérhetőségre van egy abszolút határ, ami fölé induló karakter nem mehet. Az viszont, hogy mesélőként egy fegyver elérhetőségét milyen helyzetben módosítjuk, milyen mértékben, és miért már erősen szubjektív. Nincs két olyan mesélő, aki ugyanazt mondaná. Nincs, és nem is lesz. Az induló felszerelés valami olyan dolog, amit megannyi tapasztalat és megannyi szubjektív döntés alapoz meg. Mondhatnm azt, hogy ez egy olyan téma, amiben mindenkinek igaza van, és senkinek nincs igaza.

Ugyanis mindannyian más körülmények között, más csapatoknál, más tapasztalatokat szereztünk. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Shadowrun egyik fontos kalandsorozata a 2057-es rendkívüi elnökválasztásról és az azt megelező kampányról szól. Cikkünk aktualitását az adja, hogy Magyarországon elkezdődött a választási kampány. A Shadowrun világában viszont szinte teljesen más a kampány. És sok szempontból más a választás is. És nem csak azért, mert sok helyen sheriff, ügyész, bíró is választott pozíció. Sőt nem is csak az előválasztás miatt. Egy olyan apróság miatt, ami ma is politikai téma: nem mindegy, hogy kinek van joga szavazni a választáson. A probléma ott is a határon túliakkal kezdődik. Méghozzá két ok miatt. Az egyik, hogy az UCAS is úgy jött létre, hogy "az USAnak is volt egy trianonja". A másik ok, és ez érdekesebb, hogy számos cég területenkívülisége mögött is ott a szempont: Egy megacéget sok jogszabály országnak tekint. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Bug CityAz atombombáról és a rovarszellemekről mindenki tud. A FAB III-ról kevésbé. De sajnos a szájahagyomány itt sem pontos, és pont a legérdekesebb szempontok maradnak ki. Sokszor hallottam azt, hogy az Universal Brotherhood kapcsán sok minden itt derült ki. 2051. május 6. A dátumnak még nem Chicagohoz van köze, hanem az Universal Brotherhoodhoz. Meglehetősen önkényesen választottam ki az Universal Brotherhood című kiegészítőből. Ekkor már a Shadowland eléggé utánament az Universla Brotherhood és a rovartotemek kérdésének. És természetesen ekkor már azt is tudták, hogy nem csak egyetlen rovartotem van a szervezet mögött. A Bug City sourcebook eseményei viszont 2055-ben kezdődnek. Eddigre sem a rovarszellemek léte, sem a Chicagoban zajló folyamatok nem jelentenek igazi újdonságot.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Pager, 10 nuyen. Amikor a telefonodat már rég el kellett dobnod, hogy ne követhessenek, ne mérjék be, ez a kis dobozka még mindig szorgalmasan gyűjti a neked szóló üzeneteket. Alapja lehetne ez egy felszereléslistának. Csakhogy a felszerelés lenne az egyik olyan dolog, ami könnyen egyedibbé, különlegesebbé teheti a karakteredet. Ha egy kész listának látszó valamit másolsz, az sokkal rosszabb még az egy kalandra csak jó lesz jellegű minta karakterek minimál felszerelésénél is. Sokkal fontosabb rámutatni pár olyan dologra, amit magadtól kihagynál. Tudom. Az LFG.HU listát írt. És azt is, hogy az ott leírtak hatalmas marhaságot jelentenek. El tudod képzelni a kaland java részén egyedül lévő dekást? Nos, ha neki van szüksége traumatapaszra nincs, aki felrakja. Ha másnak, nincs ott, hogy használja. De azért az LFG.HU szerint legyen alapfelszerelés. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nem fogsz meggazdagodni. Az nagyjából lehetetlen. Ma sem erről szól az amerikai álom. A kis ház, fehér léckerítés és az utánad is kémkedő pletykás szomszédság nem gazdag életvitel. Csak éppen véglegesen megvásárolt, önálló. Ha ez egy nem túl gazdag kisvárost érint? Még a középszintű életvitelt sem kell ehhez elérni. A cyberpunk disztópia alapvetése, hogy még ez a lehetőség is elveszik, hiszen szétszakad a társadalom, megszűnik a társadalmi mobilitás, a bérrabszolga gyakorlatilag rabszolga. A Shadowrun viszont egy ok miatt nem erre megy: A mágia elég értékes erőforrás ahhoz, hogy legalább a mágikusan aktívak számára kell, hogy legyen társadalmi mobilitás. Kell, hogy legyen egy olyan kör aki számára működik az amerikai álom. Így inkább egy amerikai álom 2.0-t mutat be. Az átlagosnál magasabb az esély arra is, hogy előre juss, de arra is, hogy lecsússz. És a Z zónában mentő, rendőr, tűzoltó sem jár neked, az állampolgári jogaidat is el lehet veszíteni. 

Alkategóriák

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Kereső

Cookie kezelés

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.