Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabály
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, a
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennél
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogy

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Alina óvatosan körözött az arénában. Pontosan tudta, hogy ezúttal veszélyes ellenféllel került szembe. Drisqar, az ork ugyanis nem csak nagyobb és erősebb volt a törékeny lánynál, de tapasztalt gladiátor, sok viadal bajnoka is. A közönség tombolt. Kedvelték Alina stílusát, de a bajnoknak is számos rajongója akadt, így pedig a lassú kezdés csak tovább fokozta az izgalmakat. Egyik pillanatban Driskar szeme összeszűkült, majd egy hatalmas kiáltással vékonyka ellenfele felé hajította a csatabárdját. Ellenfele villámgyorsan tért ki a fegyver útjából, a fegyver pedig az aréna falába fúródott. Megannyi dühös néző átkozta a bajnokot a könnyelműen elhajított csatabárdért... S Alina is átkozta őt, a jó dobás okán. A világ minden kincséért nem árulta volna el, de pontosan tudta, ellenfele nem hiába hajította el fegyverét.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az Új Tekercsek oldalain elhangzott, hogy a SUMMARIUM egy felnőttebb világképnek indult, de végül a 2. és a 3. kötet soha sem készült el. Nem lett semmi a felnőttebb világképből. Könnyű lenne az unalomig ismert tényekre mutatni, felsorolni megannyi ellentmondást a világképben, és közölni "ezek voltak az elképzelés hibái" ám nem ilyen egyszerű a helyzet. Részben azért, mert az első kötet megjelent, részben pedig azért, mert akad olyan sikeres játék, ami akár ennél is több és látványosabb önellentmondást, hibát tartalmaz. Bár ezekért el lehet vetni a SUMMARIUM használatát, ettől még nem lenne bukott a rendszer. Ennél súlyosabb hibákat is meg kell említenem.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

"Jeff az apja mögé lopózik. A szőnyeg elnyeli léptei zaját. Bill felsóhajt, és kikapcsolja a szövegszerkentyűt. Egy másodperc, és Jeff mindkét kezével lecsap apja vállára
JEFF: HUHUÚÚÚÚ!
BILL: Szia, Jeff! Megfordul a székben, s a fiára néz, aki láthatóan csalódott.
JEFF: Hogyhogy nem ijedtél meg?
BILL: Nekem az ijesztgetés a szakmám. Egész jól megedződtem."

Stephen King: Bocsánat, nem téves


NecronomiconAz ember szeret félni, megijedni ugyan már kevésbé, de amikor kiderül, hogy semmi baj, az is fölér egy kisebb katarzissal. Erre rengeteg művész, író és rendező egyaránt, épít és persze mi kalandmesterek sem maradunk ki a sorból. Néhány félresikerült játékülés után viszont fölmerül a kérdés, hogy mi voltunk az alkalmatlanok, vagy valahol máshol van a probléma? Vajon időtálló a félelem? Egy trükk többször is elsüthető?

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

A kérdésre az első választ könnyű megtalálnunk: Ha valami igen szokatlan lenne Yneven, akkor azt a szabályok általában említik, tiltják. A lovagok nemével kapcsolatban viszont nincs kötelező megkötés. Persze akadnak fontos kérdések: Vajon ha egy lovag a hölgyek védelmezője is, ez része a lovagi életmódnak, a lovagok feladatainak, akkor mi a helyzet egy esetleges női lovaggal? No nem azért, mert ő ne lehetne a gyengék védelmezője maga is, ne küzdhetnek. Hanem azért, mert vajon a társai hagyják-e, hogy egy hölgy csatába vonuljon? A kérdés tehát jogos.

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

A Második Törvénykönyv oldalain a kínzás képzettség kapcsán említik, hogy a kínvallatásban jártas hóhér jól megbecsült szakember. Sokszor a nyomozást is ők végzik, ha pedig egy ezzel foglalkozó szakember sokfelé megfordul, hát lehet remek kalandozó. Egy ezzel foglalkozó karakter számos kalandban lehet igazán hatékony. De hogyan lehet megalkotni? Alapvetően a szerencsevadász főkaszton belül van a helye...

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Sokan kérdezik, milyen kaszt hiányzik a MAGUSból, és sokszor utunk el a következtetéshez: Kasztból, alkasztból több is van, mint elég. Persze, sokan pontról pontra hasonlítanák össze a kasztok listáját a D&Dvel és észreveszik: Druida például nincs. Ez önmagában még igaz is lenne... Csak a kérdést úgy is feltehetjük: élnek-e Yneven druidák? Ha pedig nem, akkor mi szükség lenne druida kasztra? Mi szükség lenne egy földi vallás követőire, amikor sokféle pap kaszt érhető el a játékban. Így már cseppet sem fog hiányozni a druida. Míg D&D kapcsán hagyománya van a földi vallások közvetlen újrahasznosításának, addig Yneven ez idegen volna. Mégis hiányérzetem van. Ugyanis nem mindenki készül kalandozónak akiből kalandozó vagy hős lesz. Olykor az "egyszerű ember" is keveredhet kalandokba, válhat hőssé.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A tőr ugye alap fegyver? Ki ne gondolná így, és szerelne fel vele kapásból boszorkányt, varázslót, fejvadászt. A valóság azonban egy kicsit összetettebb ennél: A tőr közel sem ennyire univerzális. Bár a legtöbb fegyverforgató megtanul bánni vele, ám például egy boszorkányhoz mégsem illene. És nem csak azért, mert bármely látható fegyver tönkretehetné az összhatást egy boszorkány pedig kínosan ad a belépőjére. Ohh nem. Hanem azért is mert vannak olyan helyzetek ahova nem vihet magával tőrt. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

"A jó lovas katonának de jól vagyon dolga,
Eszik, iszik a sátorban, semmire sincs gondja.
Hej, élet, be gyöngy élet, ennél szebb nem lehet,
Csak az jöjjön katonának, aki ilyet szeret!"

Verbunkos nóta

Modern kalandozókA kalandozók alapvetően nyughatatlanok, tehát nem képesek megülni hosszú ideig egy helyben. Bármilyen középkori világra illik ez, ahol a szándékosan vagy véletlenül munka nélkül maradt harcos [társadalmi] kasztba tartozók és egyéb kétes elemek [szökött fegyencek, katonaszökevények stb.] bejárják a világot, hátha akad valami lehetőség amivel tisztára moshatnák a nevüket és netán föl is virágoztathatnák. Amíg zsoldosnak állnak addig semmi gond, ahogy a toborzó nóta is említi, a katonának semmire sincs gondja, már ami az élelmezést illeti. Ám ha saját maguk kívánják managelni magukat, akkor kénytelenek az ellátmányról is gondoskodni. A kereskedők híresek voltak arról, hogy azt a moslékot adták el magas áron, amit még alacsony áron sem vett meg senki, dehát ez szükséges rossz volt, velejárója a háborúnak. Aki nem akarta a katonák sanyarú osztját enni, vagy akinek nem volt rá lehetősége, mert mondjuk egy nemes megbízására a "Négyszögletű Kerek Erdőbe" kellett mennie egy elfeledett vár mélyére, hogy megszerezze a "Nagy Szemüveges Varázsló Észveszejtően Pusztító Tekercsét", miközben temérdek szörnyet gyilkol halomra és elveszi a kincsüket az kénytelen volt élelmet vinni magával. Répa, káposzta és krumpliföld ugyanis nem igazán akad a dungeönben, a szörnyek nagy százalékban nem ehetők, az a pár gomba meg ami mégis megteremne vagy azért van ott mert mérgező [ha nem volna az, megették volna a szörnyek], vagy csak szimplán nem elég. Akkor mégis mit ehet egy botor lélek, aki kalandozásra adja a fejét? Ennek járok most utána. Kövessetek!

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

“Bravery is the capacity to perform properly even when scared half to death.”
[A bátorság annak a képessége, hogy akkor is megfelelően teljesítsünk ha halálra vagyunk rémülve.]

Omar Bradley, a normandiai partraszállást vezető amerikai tábornok

Szent György és a sárkányA bátorság a félelem teljes hiányát takarja? Bátorság vagy botorság a Summariumban leírt passzus, miszerint az orkok inkább csonkig égetik a kezüket becsületből és bátorságból, minthogy meghátráljanak? Hogyan jelenik meg a félelem és ennek a kóros formája, a fóbia és a paranoia a szerepjátékban? Meg KELL-e jelenjen egyáltalán, vagy a hősök sosem félnek? Ezt a kérdést akarom boncolgatni egy kicsit az alábbi oldalakon.

Alkategóriák

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Kereső

Cookie kezelés

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.