Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabályBővebben...
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, aBővebben...
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennélBővebben...
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /Bővebben...
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogyBővebben...

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Ha valaki játszott már Shadowrun-t, lehetőleg a korábbi kiadásokat, akkor pontosan tudja, hogy minden könyv hangsúlyozza a kapcsolatok fontosságát. És azt is, hogy ezeket a kapcsolatokat fenn kell tartani. Van egy M.A.G.U.S. karakterem, a Második Törvénykönyv a helyismeret képzettséghez kapcsolatokat is rendel, ő pedig rendelkezik ezzel a képzettséggel. A karakterem elhagyott, jól védhető raktárat keres. Előfordul az ilyen, kell valamire. Ha reálisan de táposan nézzük, akkor ez trivális feladat. Hiszen ismeri az összes ilyet. Igaz? Ha nem csak a tápot vesszük észre, akkor már eszünkbe jut az is: illene megkérdezni azt a tolvajt, aki jó barát és akinek a területén van a raktár. 

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Egy beszélgetésben felmerült, hogy valakinek túl sokszor hiányzik. A M.A.G.U.S. több alapkönyve is etikátlannak tartja a koncepciót. Más rámutat, hogy legyen szó fórumos RPGről, MMORPGről, vagy asztali szerepjátékról a többi játékos védettsége szerinte nem reális. Mások pedig pont arról beszélnek, hogy a PVP öli meg a szerepjátékot, a realitást és alapvetően a játék minősége okán kell tiltani, nem pedig a megtámadottt védő homáyos etikai szabályok miatt. De hol a fenében van az igazság? És egyáltalán a szerepjáték eltérő változatait nézve ugyanott van-e?

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Ez a cikk nem lesz teljesen korrekt. Ha csak a hagyományos M.A.G.U.S. rendszer kategóriába tenném, jóval korrektebb lenne, hiszen az Új Törvénykönyv alkotói "letettek az asztalra egy rendszert" ami működik még akkor is, ha nem mindig értünk vele egyet, ha ezért egy NJK gyűjtemény megalkotásánál is bele lehet futni aknákba, kérdésekbe. Mégis merem az összes mai hivatalost egyszerre ekézni, mert mára annak a rendszernek az alkotói sem rendelkeznek jogokkal, ők nem hivatalosak, míg Gáspár Andrásék igen. Így amikor elmondom a hivatalos forrást miért is kezelném fenntartásokkal, akkor hamar előjöhetnek a viták. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Vannak olyan kérdések, amik bár nem feltétlenül oda valóak, minden szerepjátékos oldalra megtalálják az utat. Egy napjainkban játszódó játék kapcsán persze lehet sok ilyen on topic. De ugye fantasy játékoknál is előkerülnek, inkább csak a zajhoz járulva hozzá, nem pedig érdemi értelmes tartalmat nyújtva. Amikor az éppen aktuális politikai plakát ynevi változatát készítik el a M.A.G.U.S. csoportban, az leginkább a politikai vita kirobbanásának, a csoport felesleges megosztásának az ígéretét hordozza. A zászlóháború során is van sok menekült, a menekült kérdésnek van ott is relevanciája. A plakátoknak és kifigurázásuknak viszont nincs. Ha viszont Call of Cthulhu-t mesélek a mai Magyarországon, akkor a karaktereknek lenne véleménye a vasárnapi boltzárról, a menekült kérdésről, Habony úrról, de talán még a görög válságról is. Sőt tovább megyek: Nem feltétlenül baj az, ha a valós környezetben játszódó kalandban megjelennek a valós események. Sőt...

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sok vitában merül fel a kérdés, X vagy Y fórumos szerepjáték jó-e, hiszen a játékosok alapvetően elégedettek vele, vagy mégsem jó, mert... És ebből ered az az érzés, hogy páran aztán sok játékba belekötnek, amint annak a hirdetését látják. Sőt az is sokakban felmerül, hogy ezen támadások sok játék későbbi kudarcának az okai között szerepelnek. A szinte csak hirdetési felelületként használt csoportokban örök probléma az, hogy az a "hülye" aki szól a problémák miatt, vagy az aki az általuk észrevett hibákat elköveti. Az egyik döntő érv sokak szemében az, hogy "ők jól érzik magukat az oldalon" és ezek után jön az, hogy "csak sokan szó nélkül lelépnek, az inaktivitás az ami a probléma forrása". Majd ezek után jön az észrevétel, hogy sokan biztosan azért inaktívak, mert ugye az oldalt érő támadások elvették a kedvüket.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Hogy milyen is egy kultista akire kalandot lehet építeni? Eszembe jutott néhány példa, csak előre szólnom kell, a jelenkori karakterek ilyen kezelésének politikai vonatkozása is lesz. A három kultistánk közül az egyiket hívjuk Abdulnak, a másikat Zsoltnak, a harmadikat Ritának. Egyik sem az a fajta veszélyes kultista lesz aki közel jár az igazsághoz, de mindhármuk köré lehet kalandot építeni és mindhárom kultisa veszélyes is a maga módján. De egyik sem az ami mögött rögtön ott van valami természetfeletti szörnyeteg. Sőt. Ugye a mítosz istenségei közül tudjuk, hogy melyik az aki adott könyvet a feketemágusoknak is, és a rájuk vadászó inkvizítornak is. Akinek a veszélyes tanításai akár a történelmi egyházakba is beleépülnek. Nos az, hogy valaki aki magát jó kereszténynek tartja rossz csoda alapján megy zarándokútra, rossz forrásból származó dogmákat vesz komolyan... Éppen úgy belefér ebbe a kategóriába, mint amikor az iszlám hitű társa teszi ezt.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az életvitelekről, karakterek társadalmi helyzetéről, stb. szóló írás első részében viszonylag sokat megtudtunk a karakterek társadalmi helyzetéről. Sokat, de persze nem mindent, hiszen a szegény és az az alatti életvitelek nem fedik le a teljes társadalmat. De ehhez térjünk vissza az előző írásban szereplő egyik karakter társadalmi helyzetére, és hamar rájövünk egy érdekességre: Egy karakternek ugyanis több különböző életvitele is lehet, márpedig a szegény életvitel nem feltétlenül jelent szegénységet. Pláne a fiatalon örökre megvett szegény életvitel nem. Hiszen az igen komoly tartalékokat, már fiatalon való visszavonulás és későbbi tőkefelhalmozás lehetőségét ígéri. De azt is viszonylag hamar láttuk, hogy szinte bármely karakter képes lenne egy pár száz nuyenes életvitelt fenntartani, igaz ehhez ezt először meg kell szerezni. És ezen a ponton érdemes végig gondolni a továbbiakat. Ugyanis az előző részben szereplő Liz életvitele sok szempontból is érdekes volt. Mit is írtunk akkor a kérdésről?

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Kevés olyan szerepjáték van, ahol ne lenne szerepe a harcnak. A játékosok többsége ugyanis arra számít, hogy a karaktere így oldja meg a konfliktusokat. Ez nem gond mondjuk egy Fantasy vagy egy Cyberpunk világnál, de kérdés az, hogy a Call of Cthulhu esetében ez hogyan működik. Mert itt jelentős részben egy különleges szerepjátékról van szó. Ami bizony érdekes felnőtt kérdéseket fenyeget, és nem úgy ahogy a Summarium a nagy szörnyek erőltetésével akart a M.A.G.U.S.-ból "felnőttebb" szerepjátékot csinálni. A kérdések között ott bújik meg a dolog: Hogy reagál az emberi elme a "felfoghatatlanra". A Sanity rendszer nem arról szól, hogy valaki összemásol pár elmebetegség tudományos leírását egy középszerű rendszerrel, hanem lejtőre teszi a karaktert. És a hasonló "ahogy fejlődsz el is veszel" jellegű lejtő azóta sok más horror játékban köszön vissza. És nem véletlenül nincs sok tudományos alap: Az őrület olyan formáiról van szó amiket egyetlen valós pszichológus, egyetlen tankönyv sem ismerhet. Olyasmiről ami mögött bizonyásság áll. És baromi rosszul veszi ki magát, ha ezen az úton több hónapnyi lecsúszást 5 perc alatt játszik le a csapat, 5 percnyi harcot viszont órák alatt. Fontos a fókusz, fontosak az arányok. És még fontosabb a fokozatosság.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Ismerjük az "utcai életvitelt", 0 nuyenbe kerül fenntartani, ennek megfelelően akár végleg is ingyenes lehet. Könnyű fenntartani, ehhez persze nem kell sokat keresni. Az egyensúly látszólag tökéletes. De kb. hogyan is képzeljük el a más életvitelt folytató karakterek vagyoni helyzetét? Ehhez a legjobb támpontot a karakterek össz vagyona, és az életvitelek ára (havi költsége) jelenti. Érdemes meglátni, hogy hol lehetnek kb. a különböző karakterek a társadalom ranglétráján, ha megpróbáljuk a szabályokat viszonylag szigorúan értelmezni. El kell fogadnunk a tényt: A játékos karakterek többnyire nem legalul vannak. Több oknál fogva sem lehetnek sem ott. sem a közelében. S most nem a 0 nuyenes "utcai" életvitelt élő hajléktalant említem, a "negatív össz vagyon" (temérdek adósság) mellett, hanem a társadalom jópár szélesebb részéhez is viszonyítok. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sokszor elhangzó szöveg, hogy egy férfi nem tud hitelesen eljátszani egy női karaktert. Egy nő nem tud hitelesen eljátszani egy férfi karaktert. Persze a többszázéves karakterekkel, más fajokkal, teljesen idegen kultúrákkal, az ezek miatt eltérő gondolkodásmóddal nem szokott gond lenni. És persze nem egy panaszkodó ezek mellett egyszerűen áll hozzá a hiteles szerepjáték kérdéséhez: Nem igazán hajlandó vele foglalkozni. Sőt kifejezetten zavarja az, ha valaki más akarna foglalkozni vele, hol kekeckedésnek, hol fölösleges szabálynáciságnak, hol a játék lelassításának, máskor pedig (fület jó alaposan befogva) értelmetlen hülyeségnek bélyegzik. És persze utána lehet máshol is személyeskedni. Akkor most fontos a hiteles szerepjáték? És a problémáknak mennyire lehet megoldása és mennyire oka a rendszer? Állítsunk csak fel egy fontossági sorrendet. A sor eleje egyszerű: A játékos azért játszik, hogy jól érezze magát. Így a saját szórakozása, a saját játéklehetősége fontos. Az adott idő és pénzbeli ráfordítástól sok szórakozást vár el. És lehetőleg viszonylag kevés felesleges akadályt, nehézséget.

Alkategóriák

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Bejelentkezés

Kereső