Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Bug CityAz atombombáról és a rovarszellemekről mindenki tud. A FAB III-ról kevésbé. De sajnos a szájahagyomány itt sem pontos, és pont a legérdekesebb szempontok maradnak ki. Sokszor hallottam azt, hogy az Universal Brotherhood kapcsán sok minden itt derült ki. 2051. május 6. A dátumnak még nem Chicagohoz van köze, hanem az Universal Brotherhoodhoz. Meglehetősen önkényesen választottam ki az Universal Brotherhood című kiegészítőből. Ekkor már a Shadowland eléggé utánament az Universla Brotherhood és a rovartotemek kérdésének. És természetesen ekkor már azt is tudták, hogy nem csak egyetlen rovartotem van a szervezet mögött. A Bug City sourcebook eseményei viszont 2055-ben kezdődnek. Eddigre sem a rovarszellemek léte, sem a Chicagoban zajló folyamatok nem jelentenek igazi újdonságot.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Pager, 10 nuyen. Amikor a telefonodat már rég el kellett dobnod, hogy ne követhessenek, ne mérjék be, ez a kis dobozka még mindig szorgalmasan gyűjti a neked szóló üzeneteket. Alapja lehetne ez egy felszereléslistának. Csakhogy a felszerelés lenne az egyik olyan dolog, ami könnyen egyedibbé, különlegesebbé teheti a karakteredet. Ha egy kész listának látszó valamit másolsz, az sokkal rosszabb még az egy kalandra csak jó lesz jellegű minta karakterek minimál felszerelésénél is. Sokkal fontosabb rámutatni pár olyan dologra, amit magadtól kihagynál. Tudom. Az LFG.HU listát írt. És azt is, hogy az ott leírtak hatalmas marhaságot jelentenek. El tudod képzelni a kaland java részén egyedül lévő dekást? Nos, ha neki van szüksége traumatapaszra nincs, aki felrakja. Ha másnak, nincs ott, hogy használja. De azért az LFG.HU szerint legyen alapfelszerelés. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nem fogsz meggazdagodni. Az nagyjából lehetetlen. Ma sem erről szól az amerikai álom. A kis ház, fehér léckerítés és az utánad is kémkedő pletykás szomszédság nem gazdag életvitel. Csak éppen véglegesen megvásárolt, önálló. Ha ez egy nem túl gazdag kisvárost érint? Még a középszintű életvitelt sem kell ehhez elérni. A cyberpunk disztópia alapvetése, hogy még ez a lehetőség is elveszik, hiszen szétszakad a társadalom, megszűnik a társadalmi mobilitás, a bérrabszolga gyakorlatilag rabszolga. A Shadowrun viszont egy ok miatt nem erre megy: A mágia elég értékes erőforrás ahhoz, hogy legalább a mágikusan aktívak számára kell, hogy legyen társadalmi mobilitás. Kell, hogy legyen egy olyan kör aki számára működik az amerikai álom. Így inkább egy amerikai álom 2.0-t mutat be. Az átlagosnál magasabb az esély arra is, hogy előre juss, de arra is, hogy lecsússz. És a Z zónában mentő, rendőr, tűzoltó sem jár neked, az állampolgári jogaidat is el lehet veszíteni. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az egyik kedvend szerepjátékom a Shadowrun 3. kiadása. Az ismeret szakértelmek listáján szerepel benne egy szakértelem: A 20. század szerepjátékai. Oké, a 3 kiadás javarésze már a 21. században jelent meg, így ha véletlenül egy hivatalosan megjelent kalandmodult mesélek, és az valóban 3. kiadású, akkor nem merül fel az, hogy vajon a magas képzettség áldásaként előfordulhat az, hogy a karakter is ismeri a kalandmodul. Na jó... Lehet arra alkudni, hogy a 3. kiadás ugyan 21. század, de ez bizony így is egy 20. században fejlesztett, ide tartozó játék, de a karaktered úgy sem fogja ismerni a kalandmodult amiben játszik. A szabálykönyvek kapcsán pedig a játéktechnikai rész nem sokat segít, a többi pedig a világban is létező dokumentumra épít.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Jó régen készült el az előző rész, sokat kellett erre várni. És még most is sokat kellene, ha valaki nem akart volna kezdő felszerelésről szóló írást hirdetni. Az előző részek egyik főhöse Liz volt. Liz életvitelén jól látszott az a probléma amiről most fogunk beszélni. Mit is mondtunk ki róla? Sok mindent. Lehet, hogy Liz az időnként kicsit koszos, nagymellű latina még a gettóban él, de már csak a legszélén, és látja az utat kifelé, sokak szemében ő lesz a példa. És a munkája fedezi a költségeit, nem kell odadobnia magát a kocsma vendégeinek. Vagy éppen a következőt:

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Föld, jelenkor, de van mágia... Elcsépelt koncepció, még akkor is, ha módosítjuk, és azt mondjuk Föld, de volt mágia, vagy esetleg jövő időben beszélünk és számos mágikusan aktív ciklust vegyítünk kevésbé aktív időszakokkal. Vagy esetleg a játékban említett természetfeletti lények borzasztóan ritkák. Sokféle receptet olvastam, láttam, próbáltam. Nem tagadom könnyen tenyereltem bele a hasonló játékok gyenge pontjaiba. Van aki azzal vádolna: Szándékosan. Csakhogy a szándékosság vádja egy kétértelmű vád, hiszen nem mindegy, hogy milyen szándékot feltételezel. De utána jött a szabvány válasz: Ha nem tetszik, csináljak jobbat. Szerinte okosabb inkább mást csinálni.

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Nem érdekel a M.A.G.U.S., minden más szerepjátékról szívesebben olvasnál? Nem baj. A Delta Vision elérte azt, hogy még sok D&D csoportban is a készülő új M.A.G.U.S.-ról legyen szó. És arról, hogy mindenki készít új M.A.G.U.S.-t. Vagy inkább senki nem készít. Ebben egy kicsit benne vagyunk, benne voltunk. A mai napig nem tudom, hogy a hivatalos projekt körüli kérdőívek direkt rosszak, és zseniális trollkodásnak vagyunk a tanúi, vagy csak így sikerültek. Egy dolgot viszont elértek ezek a kérdőívek. A hibáikról és a tapasztalatokról sokkal több helyen beszéltünk, mintha annyi lett volna a hír, hogy van egy még őjabb M.A.G.U.S. projekt. Az n+1.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

amundA triviális válasz az, hogy mert a közösség jelentős része elutasítja. A nem triviális válasz viszont jelentős részben egy olyan koncepcionális hibánál jelenik meg, amit nem lehet anélkül korrigálni, hogy az egész rendszert cserélnénk. Ez a hiba pedig a Képzettség Pontok koncepciójánál van. A KP egy olyan rendszer koncepció szintű elem, ami a M.A.G.U.S. legelső kiadása óta rossz, hibás. Ahogy az amund szépsége kapcsán a képességek, a szépség efiníciója nem következetesen jelenik meg, úgy a képzettség definíció alkalmazsa sem mindig következetes. Képzeld el a helyzetet: Nincs szabad KP-d, de egy unalas hajóúton téged többen is tanítanak csomózásra. A csomózásról szerzett ismereteid tanulással szerzett tapasztalat alapon TP-t érnek, így a tudásod részei lesznek. De nem lesz semmilyen képzettséged a csomózásra. Ezt a problémát 3 módon lehet feloldani.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nem tisztem megvédeni a M.A.G.U.S. Első Törvénykönyvét. Az ugyanis tele van olyan hibákkal, amik számomra is vállalhatatlanok. Ilyen például a három szférás Arel pap. És nem azért, mert a többi papnak 2 szférája van. Hanem azért, mert a 4 szférát lehet indokolni, hiszen Arel nem szereti a kőbe vésett határokat, írott törvényeket, ezért nem is korlátozná merev határokkal a papjait, és a M.A.G.U.S. szférái nem az adott isten befolyási övezeteit jelentik, hanem csak a papra vonatkozó korlátozásokat. És eredetileg az Arel pap 4 szférás volt. Vagy amikor egy varázslat kapcsán elhangzik, hogy az emberi test elorzásának az asztrál és mentál ME az akadálya. Egy pajzsokkal ellátott kedvenc állat testét, ami közel is jut valakihez, pont ezért lenne nehéz elorozni. Egy parasztlányét, szobalányét, a 0 közeli ME mellett már alap erősítésű varázslattal sem. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Дед Мороз az orosz télapó eredetileg nem egy kedves figura, hanem egy hó- és fagydémon megannyi történet főszereplője. A fehér szűz hó sokak szemében a jóság és tisztaság jelképe, mások szemében viszont teljesen mást jelképez. Agathe Christie történetei között behavazott ház, hóakadály miatt megálló vonat is előfordult, és az önfeledt téli szórakozás, a fehér szín által jelzett tisztaság helyett a bezártságról szólt. A bezártságról, amire Sztálin és követő építettek. Az egy kis munka a gulágon, szibériában, az örök tél világában. Az Örök tél című film erről a világról szól.

Alkategóriák

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Kereső

Cookie kezelés

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.