Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabály
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, a
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennél
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogy

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Nem érdekel a M.A.G.U.S., minden más szerepjátékról szívesebben olvasnál? Nem baj. A Delta Vision elérte azt, hogy még sok D&D csoportban is a készülő új M.A.G.U.S.-ról legyen szó. És arról, hogy mindenki készít új M.A.G.U.S.-t. Vagy inkább senki nem készít. Ebben egy kicsit benne vagyunk, benne voltunk. A mai napig nem tudom, hogy a hivatalos projekt körüli kérdőívek direkt rosszak, és zseniális trollkodásnak vagyunk a tanúi, vagy csak így sikerültek. Egy dolgot viszont elértek ezek a kérdőívek. A hibáikról és a tapasztalatokról sokkal több helyen beszéltünk, mintha annyi lett volna a hír, hogy van egy még őjabb M.A.G.U.S. projekt. Az n+1.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nem tisztem megvédeni a M.A.G.U.S. Első Törvénykönyvét. Az ugyanis tele van olyan hibákkal, amik számomra is vállalhatatlanok. Ilyen például a három szférás Arel pap. És nem azért, mert a többi papnak 2 szférája van. Hanem azért, mert a 4 szférát lehet indokolni, hiszen Arel nem szereti a kőbe vésett határokat, írott törvényeket, ezért nem is korlátozná merev határokkal a papjait, és a M.A.G.U.S. szférái nem az adott isten befolyási övezeteit jelentik, hanem csak a papra vonatkozó korlátozásokat. És eredetileg az Arel pap 4 szférás volt. Vagy amikor egy varázslat kapcsán elhangzik, hogy az emberi test elorzásának az asztrál és mentál ME az akadálya. Egy pajzsokkal ellátott kedvenc állat testét, ami közel is jut valakihez, pont ezért lenne nehéz elorozni. Egy parasztlányét, szobalányét, a 0 közeli ME mellett már alap erősítésű varázslattal sem. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az egyik kedvend szerepjátékom a Shadowrun 3. kiadása. Az ismeret szakértelmek listáján szerepel benne egy szakértelem: A 20. század szerepjátékai. Oké, a 3 kiadás javarésze már a 21. században jelent meg, így ha véletlenül egy hivatalosan megjelent kalandmodult mesélek, és az valóban 3. kiadású, akkor nem merül fel az, hogy vajon a magas képzettség áldásaként előfordulhat az, hogy a karakter is ismeri a kalandmodul. Na jó... Lehet arra alkudni, hogy a 3. kiadás ugyan 21. század, de ez bizony így is egy 20. században fejlesztett, ide tartozó játék, de a karaktered úgy sem fogja ismerni a kalandmodult amiben játszik. A szabálykönyvek kapcsán pedig a játéktechnikai rész nem sokat segít, a többi pedig a világban is létező dokumentumra épít.

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Egy beszélgetésben felmerült, hogy valakinek túl sokszor hiányzik. A M.A.G.U.S. több alapkönyve is etikátlannak tartja a koncepciót. Más rámutat, hogy legyen szó fórumos RPGről, MMORPGről, vagy asztali szerepjátékról a többi játékos védettsége szerinte nem reális. Mások pedig pont arról beszélnek, hogy a PVP öli meg a szerepjátékot, a realitást és alapvetően a játék minősége okán kell tiltani, nem pedig a megtámadottt védő homáyos etikai szabályok miatt. De hol a fenében van az igazság? És egyáltalán a szerepjáték eltérő változatait nézve ugyanott van-e?

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Úgy látszik szezonja van a játékfejlesztésnek. Bár mondjuk a Káosz Szerepjáték 2.0 projekt előbb indult el, minthogy ez a divathullám megjelent volna, mégis mindenki tudja hova kötni a hirtelen indult divatot, és mégis oly sokan felteszik a kérdést: Miért pont azt? Van aki azért nyúl egy ismert világhoz, mert nincs ötlete. És van aki azért, mert van. Akár több is, és ennek egy része az adott világhoz illik, és ha már egyszer dolgozott vele ne maradjon a fiókban. A saját elképzelésekhez majd megy a másik megoldás. Van aki azért, mert nem bízik abban, hogy saját elképzeléssel is célba érne. És van aki még abban is bízik, hogy egy ezerszer elátkozott projekt folytatása is sikerül neki. És van aki rámutat: Ezzel a projekttel az adott jogtulajdonos is publicitást szerez, de te is tudsz publicitást szerezni. A témában viszont időről időre előkerült részemről egy érdekes kitétel: Ha meglévőhöz akarsz alkalmazkodni, ott vannak a Chaosium rendszerei, egy korlátozott licence elég jó árbevételig jó... De az OGL és sok más is lehetőséget ad arra, hogy egy-egy rendszert kereskedelmi célra felhasználj. Kalandmodult, kiegészítőt, vagy saját világra szerepjátékot. Van viszont 10 kérdés amit minden ilyen projekttel kapcsolatban fel kell tenned.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sok vitában merül fel a kérdés, X vagy Y fórumos szerepjáték jó-e, hiszen a játékosok alapvetően elégedettek vele, vagy mégsem jó, mert... És ebből ered az az érzés, hogy páran aztán sok játékba belekötnek, amint annak a hirdetését látják. Sőt az is sokakban felmerül, hogy ezen támadások sok játék későbbi kudarcának az okai között szerepelnek. A szinte csak hirdetési felelületként használt csoportokban örök probléma az, hogy az a "hülye" aki szól a problémák miatt, vagy az aki az általuk észrevett hibákat elköveti. Az egyik döntő érv sokak szemében az, hogy "ők jól érzik magukat az oldalon" és ezek után jön az, hogy "csak sokan szó nélkül lelépnek, az inaktivitás az ami a probléma forrása". Majd ezek után jön az észrevétel, hogy sokan biztosan azért inaktívak, mert ugye az oldalt érő támadások elvették a kedvüket.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, a másikat Mindenkinet néven az Internet szolgáltatást kínáló leányvállalatuk. Akkor még MATÁVnet volt talán a név, később Axelero, majd később T-Online. Most meg a T-Home brandbe olvadt bele ez a csomag is. A két kedvezmény lazán ugyan, de összetartozott. Lazán, hiszen éjjel a helyi díjazású hívásokra, és a betárcsázós Internet ilyen volt, hívásonkénti maximum 150 Ft-os díjplafont is bevezettek. Azaz 30 nap alatt, ha nem szakadt meg a kapcsolat csak 4500 Ft lett volna a telefonszámla Mindenkinek opció nélkül. Aki csak 20* hívta az Internetet egy hónapban, annak 3000 Ft is elég volt, és ugye a Mindenkinek pont erre az időszakra jelentett havi 4000 Ft átalányt. Estétől reggelig lehetett letölteni olyan sebességgel amit ma már csak korlátozás esetén tapasztal az ember. Ha egyetlen megabyte letöltéséhez szükség volt mondjuk 4 percre, akkor mondjuk 15 megabyte zene, vagy éppen szabálykönyv jött le egy óra alatt. Csakhogy a legtöbb szabálykönyv nem 15 megabyte volt, hanem a többszöröse. Az automatikus folytatás nem volt meg mindenhol. Sokszor manuálisan kellett kérni az újra küldést a kor chat rendszerét az irc-t használva. Ott ülsz órákat a gép előtt... A chatelésre használt irc kliens szinte kötelezően előtérben.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sokszor elhangzó szöveg, hogy egy férfi nem tud hitelesen eljátszani egy női karaktert. Egy nő nem tud hitelesen eljátszani egy férfi karaktert. Persze a többszázéves karakterekkel, más fajokkal, teljesen idegen kultúrákkal, az ezek miatt eltérő gondolkodásmóddal nem szokott gond lenni. És persze nem egy panaszkodó ezek mellett egyszerűen áll hozzá a hiteles szerepjáték kérdéséhez: Nem igazán hajlandó vele foglalkozni. Sőt kifejezetten zavarja az, ha valaki más akarna foglalkozni vele, hol kekeckedésnek, hol fölösleges szabálynáciságnak, hol a játék lelassításának, máskor pedig (fület jó alaposan befogva) értelmetlen hülyeségnek bélyegzik. És persze utána lehet máshol is személyeskedni. Akkor most fontos a hiteles szerepjáték? És a problémáknak mennyire lehet megoldása és mennyire oka a rendszer? Állítsunk csak fel egy fontossági sorrendet. A sor eleje egyszerű: A játékos azért játszik, hogy jól érezze magát. Így a saját szórakozása, a saját játéklehetősége fontos. Az adott idő és pénzbeli ráfordítástól sok szórakozást vár el. És lehetőleg viszonylag kevés felesleges akadályt, nehézséget.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

RenassaA hazai szerepjátékos élet átka, hogy akkor is csak a legismertebb magyar szerepjátékról beszélünk, ha egy probléma általános. És úgy teszünk, mintha ez jó lenne így. Magam is szívesen mondanám azt, ha szerepjátékot tervezek kerülném a kasztrendszert, ha M.A.G.U.S-t akkor viszont fontosnak tartanám ezt. És rögtön rámutatnák a tényre, hogy szinte minden szerepjátékos felületen megjelenik egy csomó „új kiegészítő” ajánlója, és az új kasztok, alkasztok jól pörögnek. Csakhogy legalább ennyire nehezen képzelném el a D&D-t kasztrendszer nélkül. Sőt: amikor a D&D 5-ről indoklom meg a véleményemet, a fajok kezelésére mutatok. Időközben persze pontosítva, finomítva a véleményem. Pedig valójában éppen annyira befolyásol egy a kasztrendszerrel kapcsolatos vélemény, ami most a M.A.G.U.S. kérdőívek kapcsán is előjött. De akkor miért kell ennek M.A.G.U.S. specifikusnak lenni? Rendben. A témát a Delta Vision kérdőívei emelték a kurrens témák közé. De egy általában így lenne jó, de X rendszer esetén amúgy érv nem teljesen hiteles, mert ezt úgy is lehetne érteni, hogy X rendszer legyen rossz. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Egy korábbi próbálkozásNem nehéz találni olyat aki panaszkodik, rengeteg ötlete volt világ tervezéshez, csak aztán mindegyik félbe maradt. Értem én: Ha nem munkahely, nincs munkaidő, magadnak csinálod, akkor addig csinálod ameddig szórakoztató. Ekkor pedig a legtöbb esetben még nincs kész az adott világ. Még akkor sem, ha már néhány kalandot meséltél rajta. Ilyenkor a kérdés, hogy hogyan juss túl ezen az állapoton. Pillants jobbra, és látsz egy kicsit elhibázott képet. Ebben a méretben nincs vele baj. Vidd hát fölé az egeret, majd kattints rá. Igen, a szarvaknál a hiba. Messze nem tökéletes, de rámutat a tényre, hogy akkor is könnyen teret engedhetsz a kreativitásodnak, szórakozhatsz, tanulhatsz, ha már a világ alapja megvan. Az illusztrációk, térképek, megannyi történet, a világ meglévő elemeinek kreatív használata még jó ideig leköt. A pepecselős, nem éppen kreatív munka egy része viszont részben (pl. térképrészletek átvitele copy + paste módszerrel) vagy egészében (bolygó generátorok, kitöltő események, stb) automatizálható. Csak eszközök kellenek hozzá. És éppen így eszközök kellenek sok feladat hatékonyabb megvalósításához. 

Alkategóriák

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Kereső

Cookie kezelés

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.