Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A "szerepjátékos gyilkosok" című történet nagyot futott a médiában. A kérdés kapcsán viszont igyekeztem megkérdezni rendőrt is, ügyészt is, bírót is, sőt még egy védőügyvédet is. Meglepő válaszok születtek. Az ismert tény, hogy Magyarországon magas a váderedményesség mindannyiuk szerint összetett folyamatok eredménye. Létezik egy intézmény, a pótmagánvád, ami akkor működik, ha az ügyészség nem akar vádat emelni, de a sértett, a képviselője igen. És az esetek egy szignifikáns része úgy végződik, hogy amire az ügyészség úgy gondolta, hogy neki nem eléggé bizonyított valami a vádemeléshez, az a bíróságnak már elég volt. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Sokan ismerik a Roll20-t, és sokan mondják el, hogy az egyik legnagyobb előnye az, hogy teljesen böngészőalapú és így például megúszhatsz néhány perc telepítést. A gond csak az, hogy e kérdésben sincs ingyen ebéd. A Roll20 pedig időközben kiérdemelte a (t)Roll20 gúnynevet, és így a legfőbb előnyük is más perspektívába kerül. Mert az elmúlt napok hírei velük kapcsolatban nem arról szóltak, hogy milyen cool újdonság jelent meg náluk, hanem arról, hogy kivel és milyen módon volt seggfej a cég, és ki és miért hagyta ott őket. Akár seggfej éppen veled a cég, akár csak egy olyan hibába, kényelmetlen megoldásba futsz bele, amit mér rág javítottak volna, ha épp normálisan állnak a bejelentőhöz, ezt a megspórolt időt kamatostól veszted el.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Dori Concept2 png iconA személyes horror ott kezdődik, amikor szembe kell nézni mindazzal, amit addig sikeresen letagadtál önmagad elől. Nem titkolom, a témára több aktualitás miatt került sor. Az egyik aktualitás a Vampire 5 körüli még mindig jól pörgő viták, az asztali szerepjáték alatt is megjelenő trigger warning figyelmeztetések kérdése, a meg lehet-e X rendszerben csinálni Y karaktert. És persze a címben szereplő személy körüli kialakuló országos hisztiről szerepjátékos szemmel alkotható vélemény. És a V5 kapcsán megjelenő trigger warning figyelmeztetések kapcsán is felmerül a kérdés: Mi jelenik meg a játékban, milyen részleteket mosunk el, ugrunk át, mi az amit elrejt a játék felbontása. És ennek kapcsán előkerül a szerepjáték egy különösen extrém formája is, ahol a leginkább egyszerűsítő és hamis képet kapunk. Létezik ugyanis az elő szerepjátéknak egy különös formája: A celebritás játssza azt a szerepet, amit üzleti érdekből, az imázs megteremtése és fenntartása miatt rá osztott az élet. És sokszor baromi nehéz szembenézni azzal, hogy ez az imázs, a kis felbontású és épp ezért hihető kép csak egy lufi.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Nem tisztem megvédeni a M.A.G.U.S. Első Törvénykönyvét. Az ugyanis tele van olyan hibákkal, amik számomra is vállalhatatlanok. Ilyen például a három szférás Arel pap. És nem azért, mert a többi papnak 2 szférája van. Hanem azért, mert a 4 szférát lehet indokolni, hiszen Arel nem szereti a kőbe vésett határokat, írott törvényeket, ezért nem is korlátozná merev határokkal a papjait, és a M.A.G.U.S. szférái nem az adott isten befolyási övezeteit jelentik, hanem csak a papra vonatkozó korlátozásokat. És eredetileg az Arel pap 4 szférás volt. Vagy amikor egy varázslat kapcsán elhangzik, hogy az emberi test elorzásának az asztrál és mentál ME az akadálya. Egy pajzsokkal ellátott kedvenc állat testét, ami közel is jut valakihez, pont ezért lenne nehéz elorozni. Egy parasztlányét, szobalányét, a 0 közeli ME mellett már alap erősítésű varázslattal sem. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

RPG ROOM OneFriend PRVA Facebook egyik szerepjátékos csoportjában volt egy elég durva vita, amiből akkor és ott szerencsére kimaradtam. A téma kapcsán írt az admin, hogy ugye az off sem jó, a minősíthetetlen hangnem méginkább nem. Majd egyik kommentelő említette a hangnem kapcsán az egyet nem értőknek járó durva megjegyzéseket a HVG oldalán. Az ottani vitát sem láttam, viszont a történetek mindenképpen inspiráltak eme cikk megírására. Az első kérdés rögtön az, hogy mi nem tartozik az asztali szerepjátékok témakörébe. Ha én vitatkozom Puzsér legújabb műsoráról az nem tartozik oda. Ha egy Call of Cthulhu vagy Vampire karakter vitatkozik róla, akkor már oda tartozik. Ha pedig tippeket adok arra, hogy egy magyar Gendertudós Brujah hogyan vitatkozhat Puzsér érveivel az már hasznos tanácsokkal teli RPG-s cikk. Most egy hosszabb, talán grafomán írás jön pár oldalon a szerepjáték és a politika kapcsolatáról. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Az egyik kedvend szerepjátékom a Shadowrun 3. kiadása. Az ismeret szakértelmek listáján szerepel benne egy szakértelem: A 20. század szerepjátékai. Oké, a 3 kiadás javarésze már a 21. században jelent meg, így ha véletlenül egy hivatalosan megjelent kalandmodult mesélek, és az valóban 3. kiadású, akkor nem merül fel az, hogy vajon a magas képzettség áldásaként előfordulhat az, hogy a karakter is ismeri a kalandmodul. Na jó... Lehet arra alkudni, hogy a 3. kiadás ugyan 21. század, de ez bizony így is egy 20. században fejlesztett, ide tartozó játék, de a karaktered úgy sem fogja ismerni a kalandmodult amiben játszik. A szabálykönyvek kapcsán pedig a játéktechnikai rész nem sokat segít, a többi pedig a világban is létező dokumentumra épít.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Az ünnep első oka, hogy a témában Solo cikket ígért, arra az esetre, ha én nem kritizálok valamit, amit szerinte nagyon elszúrtak. Én pedig sokmindent tervezek a kérdésben, de pont azt a részt, pont ott kritizálni nem. Másfelől ez legalább annyira flamebait téma, mint a D&D 5, az örökké készülő új M.A.G.U.S. és Nyarlathotep kapcsolata a jelenkori magyar pártpolitikához együttvéve. Nem azért, mert ez is egy ötödik kiadás, ez is olyan rendszer ami sokak szemében a belső logikátlanságokról hírhedt, és a gender egyformán forró téma Brujah ügyben és a kapcsolódó szak bezárása miatt a napi politikában. Hanem azért is, mert míg a fél közösség a földön fetreng a röhögéstől, hogy ez mekkora marhaság, addig nekem pont ez jelenti az okot, hogy feltegyem a kérdést, hogy biztos, hogy marhaság?

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Úgy látszik szezonja van a játékfejlesztésnek. Bár mondjuk a Káosz Szerepjáték 2.0 projekt előbb indult el, minthogy ez a divathullám megjelent volna, mégis mindenki tudja hova kötni a hirtelen indult divatot, és mégis oly sokan felteszik a kérdést: Miért pont azt? Van aki azért nyúl egy ismert világhoz, mert nincs ötlete. És van aki azért, mert van. Akár több is, és ennek egy része az adott világhoz illik, és ha már egyszer dolgozott vele ne maradjon a fiókban. A saját elképzelésekhez majd megy a másik megoldás. Van aki azért, mert nem bízik abban, hogy saját elképzeléssel is célba érne. És van aki még abban is bízik, hogy egy ezerszer elátkozott projekt folytatása is sikerül neki. És van aki rámutat: Ezzel a projekttel az adott jogtulajdonos is publicitást szerez, de te is tudsz publicitást szerezni. A témában viszont időről időre előkerült részemről egy érdekes kitétel: Ha meglévőhöz akarsz alkalmazkodni, ott vannak a Chaosium rendszerei, egy korlátozott licence elég jó árbevételig jó... De az OGL és sok más is lehetőséget ad arra, hogy egy-egy rendszert kereskedelmi célra felhasználj. Kalandmodult, kiegészítőt, vagy saját világra szerepjátékot. Van viszont 10 kérdés amit minden ilyen projekttel kapcsolatban fel kell tenned.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Nem érdekel a M.A.G.U.S., minden más szerepjátékról szívesebben olvasnál? Nem baj. A Delta Vision elérte azt, hogy még sok D&D csoportban is a készülő új M.A.G.U.S.-ról legyen szó. És arról, hogy mindenki készít új M.A.G.U.S.-t. Vagy inkább senki nem készít. Ebben egy kicsit benne vagyunk, benne voltunk. A mai napig nem tudom, hogy a hivatalos projekt körüli kérdőívek direkt rosszak, és zseniális trollkodásnak vagyunk a tanúi, vagy csak így sikerültek. Egy dolgot viszont elértek ezek a kérdőívek. A hibáikról és a tapasztalatokról sokkal több helyen beszéltünk, mintha annyi lett volna a hír, hogy van egy még őjabb M.A.G.U.S. projekt. Az n+1.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, a másikat Mindenkinet néven az Internet szolgáltatást kínáló leányvállalatuk. Akkor még MATÁVnet volt talán a név, később Axelero, majd később T-Online. Most meg a T-Home brandbe olvadt bele ez a csomag is. A két kedvezmény lazán ugyan, de összetartozott. Lazán, hiszen éjjel a helyi díjazású hívásokra, és a betárcsázós Internet ilyen volt, hívásonkénti maximum 150 Ft-os díjplafont is bevezettek. Azaz 30 nap alatt, ha nem szakadt meg a kapcsolat csak 4500 Ft lett volna a telefonszámla Mindenkinek opció nélkül. Aki csak 20* hívta az Internetet egy hónapban, annak 3000 Ft is elég volt, és ugye a Mindenkinek pont erre az időszakra jelentett havi 4000 Ft átalányt. Estétől reggelig lehetett letölteni olyan sebességgel amit ma már csak korlátozás esetén tapasztal az ember. Ha egyetlen megabyte letöltéséhez szükség volt mondjuk 4 percre, akkor mondjuk 15 megabyte zene, vagy éppen szabálykönyv jött le egy óra alatt. Csakhogy a legtöbb szabálykönyv nem 15 megabyte volt, hanem a többszöröse. Az automatikus folytatás nem volt meg mindenhol. Sokszor manuálisan kellett kérni az újra küldést a kor chat rendszerét az irc-t használva. Ott ülsz órákat a gép előtt... A chatelésre használt irc kliens szinte kötelezően előtérben.

Subcategories

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.