Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A szerepjátékok körüli viták döntö többsége visszavezethető erre a kérdésre. És úgy gondolom a szerepjátékok mostani piaci helyzete is jelentős részben erre vezethető vissza. Ha ugyanis ebben a kérdésben döntünk, akkor számos más kérdésben is kézenfekvőek a válasz. Hogy miért? Mert a kétféle játékstílushoz más-más értékekkel rendelkező világ a jó. Egy sandbox meséhez ideális az, ha egy világban a csapat megannyi apróságra reagálhat, mindegyik elindíthat egy-egy kalandot. Ha viszont a safety rails irányba kacsintgatsz, és fix a kalandmodul? Hát mindezek letéríthetik őket. És ahol a két elképzelés között átmenet lehetséges, hiszen a karaktereket szűk környezetbe zárod be, ott is hamar kiderül a két megközelítés más és más.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Te is voltál fiatal... Örök érv ez akkor, ha azt mondaná el valaki, hogy miért a Dungeon Crawl a menő. A gond az, hogy sokan nem Dungeon Crawl-lal kezdtek, pláne nem vérpisti módra. A másik gond az, hogy amit a vérpisti játékmód nyújt, azt a Diablo III is nyújta, csak jobban. Mi a fennéért kezdene el ő asztali szerepjátékot játszani? Közben viszont van egy szélesebb kör, akit nem lehet azzal vádolni, hogy ne tudna olvasni, hogy ne építene a fantáziájára, hogy ne lenne kreatív. Ők fórumon játszanak. És többségükben lányok. Egy lányt pedig balszerencsés lenne vérpistinek hívni. Még akkor is, ha úgy viselkedne. De legalábbis a felszínen, teljesen máshogy viselkedik.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Ezek a fiatalok... Csak az MMO, az FRPG, semmi asztali szerepjáték. Úgy döntöttem megkérdeztem pár embert arról, hogy miért nem. A beszélgetések egy részéhez pedig az érintett MMORPGn belül kellett beszélgetnem, több féle nemzetiségű emberrel. Őszintén szólva volt pár váratlan nehézség. Az első játékos szívesebben mesélt volna arról, ékes mando'a nyelven, hogy az ő karaktere milyen játékokat játszik a kasziónókban és miért, mint a saját szerepjátékkal kapcsolatos szokásairól. Ezzel két gond van. A játékosnak össze kell dobnunk game card-ra, mert nincs 18 éves, szülei nem fizetik be, de a karaktere 30 év feletti. A másik, hogy a játékos időnként nyelvtan náci, no nem az angol anyanyelve kapcsán, de ugye sok játékos töri a mando'a nyelvet.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

"A jó lovas katonának de jól vagyon dolga,
Eszik, iszik a sátorban, semmire sincs gondja.
Hej, élet, be gyöngy élet, ennél szebb nem lehet,
Csak az jöjjön katonának, aki ilyet szeret!"

Verbunkos nóta

Modern kalandozókA kalandozók alapvetően nyughatatlanok, tehát nem képesek megülni hosszú ideig egy helyben. Bármilyen középkori világra illik ez, ahol a szándékosan vagy véletlenül munka nélkül maradt harcos [társadalmi] kasztba tartozók és egyéb kétes elemek [szökött fegyencek, katonaszökevények stb.] bejárják a világot, hátha akad valami lehetőség amivel tisztára moshatnák a nevüket és netán föl is virágoztathatnák. Amíg zsoldosnak állnak addig semmi gond, ahogy a toborzó nóta is említi, a katonának semmire sincs gondja, már ami az élelmezést illeti. Ám ha saját maguk kívánják managelni magukat, akkor kénytelenek az ellátmányról is gondoskodni. A kereskedők híresek voltak arról, hogy azt a moslékot adták el magas áron, amit még alacsony áron sem vett meg senki, dehát ez szükséges rossz volt, velejárója a háborúnak. Aki nem akarta a katonák sanyarú osztját enni, vagy akinek nem volt rá lehetősége, mert mondjuk egy nemes megbízására a "Négyszögletű Kerek Erdőbe" kellett mennie egy elfeledett vár mélyére, hogy megszerezze a "Nagy Szemüveges Varázsló Észveszejtően Pusztító Tekercsét", miközben temérdek szörnyet gyilkol halomra és elveszi a kincsüket az kénytelen volt élelmet vinni magával. Répa, káposzta és krumpliföld ugyanis nem igazán akad a dungeönben, a szörnyek nagy százalékban nem ehetők, az a pár gomba meg ami mégis megteremne vagy azért van ott mert mérgező [ha nem volna az, megették volna a szörnyek], vagy csak szimplán nem elég. Akkor mégis mit ehet egy botor lélek, aki kalandozásra adja a fejét? Ennek járok most utána. Kövessetek!

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A legtöbb kalandmodul ismerős formában jön, és a szerző már jó előre megírta a történetet. Aztán vagy illenek a karakterek a történetbe, vagy nem. A formátum ismert, és mind M.A.G.U.S., mint Call of Cthulhu, mind Shadowrun vagy D&D kaland esetén jellemző a formátum. És a hiányosságaival is sok helyzetben igyekeznek kezdeni valamit. A D&D kapcsán a heroikus jelleget hangsúlyozzák, igyekeznek egyértelmű jó és gonosz oldalt meghatározni, a Call of Cthulhu esetében sem a kultisták oldalán álló karakter a jellemző. A Shadowrun esetében a csapat koncepció is sokmindent eldől, és nehéz átállni.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Дед Мороз az orosz télapó eredetileg nem egy kedves figura, hanem egy hó- és fagydémon megannyi történet főszereplője. A fehér szűz hó sokak szemében a jóság és tisztaság jelképe, mások szemében viszont teljesen mást jelképez. Agathe Christie történetei között behavazott ház, hóakadály miatt megálló vonat is előfordult, és az önfeledt téli szórakozás, a fehér szín által jelzett tisztaság helyett a bezártságról szólt. A bezártságról, amire Sztálin és követő építettek. Az egy kis munka a gulágon, szibériában, az örök tél világában. Az Örök tél című film erről a világról szól.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Sok helyen a szerepjáték klub egy könyvesbolt is egyben, és mint ilyenre vonatkozna a magyarországi vasárnapi zárva tartás. Persze van aki azt mondja, egy bolt 200m2 alatt van, és ő tulajdonosként bennt lehet. A méret persze korlátozza a csapatok számát, és legyen szó akár betegségről, akár szabadságról nehéz pótolni a tulajdonost és a nyitva tartó családját. Ha a bolt viszont zárva tart, akkor a hétvégi klubos játék alkalmak mennyisége bizony 50%-kal csökken. Ezzel a játékokat népszerűsítő rendezvényekre is kevesebb lehetőség jutna Magyarországon. Legalábbis elméletben. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

C2Sorozatunk bevezető része elsősorban egy olyan ötlet és tanács halmaz volt, amivel vagy egyet értettél vagy nem, de biztos feltetted a kérdést: A tanácsok halmaza miért nem strukturáltan van megírva, hol vannak a tanácsok között az összefüggések. A gondolatmenet egyféle irányba ment: Valaki feltett egy kérdést, születtek válaszok és nem vagyok benne biztos, hogy a kezdő kevésbé volt elveszett a sok nézőpont között ugráló vita végére, mint amilyen az elején volt. Nosza rajta, legyen egy helyen, egy következetes nézőpont, nagyjából ezeken a listákon átmenve. Mert aki éppen ezen dolgozik, annak ez a legjobb tegnapra lenne. Hosszabb távon viszont nem ez lenne a jó megoldás. De a gondolatmenetnek volt egy nagyon egyszerű váza más irányból megközelítve is:

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Léteznek buta sztereotípiák. Például a mellek formáját kiemelő vértek sok ábrázolása. Vagy az ezek ellen tiltakozó emberek fizikára építő érvrendszere: A fizika miatt életveszélyes lenne sok elképzelt ilyen fantasy vért a valóságban, így biztos nem lenne ilyen. Miért? A sebeket sok esetben ürülékkel kenegetni nem volt életveszélyes? A babona miatt mégis sokan próbálkoztak vele. Az életveszélyes gyógymódok korában, a fel nem ismert összefüggések majd visszatartanák a vért viselőjét. Hát persze. 

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Ne zavarj, gondolkodom!

Egy jó nyomozós kaland sok szempontból máshogy működik, mint egy harcokra, csapdákra és pár dilemmára építő hagyományos kaland: Míg egy kicsit harcorientáltabb kalandban (legyen szó Delta Greenről, vagy D&Dről) ritkán kell egy korábbi jelent színhelyén tevékenykedni, addig egy nyomozós kaland során teljesen természetes visszatérni egy már korábban meglátogatott pontra. Hogy miért? Gondoljuk végig a következő helyzetet: Valakit először megkérdezel általánosságban arról, hogy látott-e bármi szokatlant a környéken. Jó eséllyel kapsz egy nemleges választ. De később lehet még ő egy ártatlan gyanúsított alibije. Majd valamivel később, amikor gyanússá vállik, hogy a gyilkos egy futárszolgálat embere volt, és a jelenléte nem lenne szokatlan a környéken, a környék lakóit újra végig kell járni, láttak-e aznap futárt az utcában.

Subcategories

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.