- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
A M.A.G.U.S. kezdeteire visszaemlékezve eszembe jut egy furcsa kifejezés: Kalandozó kór. Valami olyasmi amit, ha elkapsz, tisztes családapából kalandozóvá válsz. Létezne ilyen betegség? Első ránézésre egyáltalán nem tűnik valósághűnek, még Ynev a sajátunktól idegen realitásába sem illik. Sok újabb fejlesztőcsapat hajlamos teljesen elfelejteni ezt, az annak idején Novák Csanád által oly sokszor emlegetett koncepciót. De felejtsük el a nevet, maradjanak a tünetek, állítsunk fel egy diagnózist. Adrenalin függőség. Hiszen az ember saját hormonjai is válthatnak ki függőséget, és bizony itt is emelni kell az adagot, hogy megmaradjon a hatás. Ha pedig valakinek egyre kevésbé hat az adrenalin, akkor egyre inkább maga ura marad veszélyhelyzetben.
- Hits: 64678
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
A M.A.G.U.S. az azóta is hangos állításokkal ellentétben csak a 2. magyar nyelven megjelent szerepjáték, az első a Harc és Varázslat néven 2 füzetben megjelent alkotás volt. Mégis a M.A.G.U.S azóta a piac egyik meghatározó szereplője, sokak szemében valódi fejőstehén a brand. A kérdés az, hogy miért? És legalább ennyire fontos, hogy miért nem sikerül megegyezni az egyes kiadások szerelmeseinek sok alapvető kérdésben? A történetünk 1993ban kezdődik, a M.A.G.U.S. első kiadásának megjelenésével.
- Hits: 170302
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
A legtöbb kalandmester életében eljön az a pillanat amikor egy csapat összemesélésénél új ötletre van szükség, ha a megszokott "ültök a fogadóban" megoldás nem elegendő. Egy M.A.G.U.S. csapat összemesélésénél más ötleteket javasolnánk, mint D&Dben vagy sok általánosabb fantasy szerepjátékban, hiszen sok ötlet máshogy működik M.A.G.U.S. és máshogy D&D esetén. Itt ritka dolog az "artifact", és egy a csapatot kihasználó boszorkányról sem feltétlenül jut a kalandozó eszébe a bosszú, hiszen a varázslat még mindig hat. A lehetőségek száma azonban itt is határtalan.
- Hits: 41406
- Details
- Written by TheElf
- Category: Asztali Szerepjátékok
A legtöbb kalandmodul ismerős formában jön, és a szerző már jó előre megírta a történetet. Aztán vagy illenek a karakterek a történetbe, vagy nem. A formátum ismert, és mind M.A.G.U.S., mint Call of Cthulhu, mind Shadowrun vagy D&D kaland esetén jellemző a formátum. És a hiányosságaival is sok helyzetben igyekeznek kezdeni valamit. A D&D kapcsán a heroikus jelleget hangsúlyozzák, igyekeznek egyértelmű jó és gonosz oldalt meghatározni, a Call of Cthulhu esetében sem a kultisták oldalán álló karakter a jellemző. A Shadowrun esetében a csapat koncepció is sokmindent eldől, és nehéz átállni.
- Hits: 55025
- Details
- Written by TheElf
- Category: Asztali Szerepjátékok
Sok helyen a szerepjáték klub egy könyvesbolt is egyben, és mint ilyenre vonatkozna a magyarországi vasárnapi zárva tartás. Persze van aki azt mondja, egy bolt 200m2 alatt van, és ő tulajdonosként bennt lehet. A méret persze korlátozza a csapatok számát, és legyen szó akár betegségről, akár szabadságról nehéz pótolni a tulajdonost és a nyitva tartó családját. Ha a bolt viszont zárva tart, akkor a hétvégi klubos játék alkalmak mennyisége bizony 50%-kal csökken. Ezzel a játékokat népszerűsítő rendezvényekre is kevesebb lehetőség jutna Magyarországon. Legalábbis elméletben.
- Hits: 58918
- Details
- Written by TheElf
- Category: 3D Grafika
A DAZ Studio fejlődik. És még mindig ingyenes. És még mindig azt modjuk: Sok játékosnak, KMnek megéri kipróbálni. Persze sokszor nem csak a megszokott emberi figurákat tudjuk renderelni vele, hanem most például egy kis grafikon szerű illusztrációt, ami segít megérteni egy szabály matematikai hátterét. A DAZ Studio kapcsán sok modellezési eszközről ugyan nem beszélhetünk, mégis ott vannak az alap egyszerű primitívek, és 19 darab henger. Tegyük fel a kérdést: Ne tudnál egy kaland kapcsán sok logikai feladványhoz, sok más dologhoz pár egyszerű formából illusztrációt készíteni? Sok helyzetet bemutatva? A fényeket és sok mást is tudsz használni.
- Hits: 40366
- Details
- Written by TheElf
- Category: Hagyományos M.A.G.U.S. rendszer
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabály valami, és mettől szabályértelmezés? És mikor beszélünk arról, hogy a több ellentmondó hivatalos szabáy közül választunk. Amikor elmondom, hogy az eredeti alapkönyv az alap és azt is, hogy nem veszem át az Első Törvénykönyv módosításai közül a kötelező ÉP vesztést, ha neked csak Első Törvénykönyved van, akkor ez nem ilyen egyszerű a helyzet. Hiszen ott a kötelező ÉP vesztés figyelmen kívül hagyása máris háziszabály lenne. Akkor ez legyen benne egy top 10 listában? A kérdés azt hiszem jogos.
- Hits: 52062
Read more: Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
- Details
- Written by Nyarlathotep
- Category: Számítógépes játékok
Elf kollégával esett meg az a furcsa eset, hogy valakinek megemlítette a Warhammer Online-et [a pontos körülményeket tőle lehet megtudni], mire az illető visszavágott, hogy a Warhammer Online mennyit nyúlt már a World of WarCraftből meg az egész Warhammer dolog mekkora egy lenyúlás. Ha ott vagyok, biztosan akkorát röhögök, hogy az alvó lakótársam a fejével töri be a plafont alkotó félig elmállott gipszkartont. Persze az illetőnek elmagyarázásra került az amit az alábbi oldalakon igyekszem majd tárgyalni, csak egy kicsit más megvilágításban, mint önjelölt Blizzard védelmezőnk. Ne értsen félre senki, semmi bajom a Blizzard játékokkal, de ez a fölvetés megmozgatott néhány neuront, annak a következménye ez a bizonyos betűlavina.
- Hits: 24383
- Details
- Written by Nyarlathotep
- Category: Call of Cthulhu
Anno az rpg.hu-n olvastam egy csomó írást, amik elvileg a Tales of Terror Cthulhu-s adventure hook [kalandötlet] gyűjteményből lettek lefordítva. [Félelmetes történetek #sorszám címmel még ma is olvashatók az utódoldalon.] Néhány történet kimondottan magyar vonatkozású volt, magyar nevekkel, magyar helyekkel. Pont ezért gyűjtöttem be anno a ToT-t, de bánatomra egy ilyen sem volt benne, de még Joe bácsival sem. Ekkor döbbentem rá, hogy az író bizony improvizált, bár az óta is szeretem azokat a „fordításokat”.
- Hits: 200858
- Details
- Written by Nyarlathotep
- Category: Call of Cthulhu
Most, hogy megszületett a mágiával kapcsolatos cikk, egy ismertető keretében szeretnék egy másik alternatívát is bemutatni, méghozzá egy nagyon jól kidolgozott alternatívát, ami kicsit tovább gondolja az eredeti Cthulhu mítoszt és egyfajta új szemszögből mutatja be azt a sötét majdnem gótikus világot, amit Lovecraft megálmodott.
- Hits: 60704
Read more: Az életre keltett fosszília, avagy a Cthulhu érem másik oldala
Subcategories
Asztali Szerepjátékok Article Count: 144
Call of Cthulhu Article Count: 24
Shadowrun Article Count: 11
A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod.
M.A.G.U.S. Article Count: 59
A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye.
Hagyományos M.A.G.U.S. rendszer Article Count: 6
Az eredeti első kiadástól az Első Törvénykönyvig a M.A.G.U.S. rendszere - viszonylag - egységesnek mondható. Így itt az ehhez a kiadáshoz ajánlott írásainkat olvashatod.
Új Törvénykönyv Article Count: 2
Amit az Új Törvénykönyv rendszeréhez ajánlunk...
Házi rendszer készül Article Count: 6
Non profit házi kiegészítőt kiadni mindig is szabad volt a M.A.G.U.S.-hoz, a meglévő szövegre nagyban egyező alapkönyveknél viszont felmerült, ha az Új Törvénykönyvből emelünk át részeket ott másé a copyright, de sok esetben a szöveggek, képekkel és ki tudja mivel problémák lehetnek egy alapkönynél. A Delta Vision kíváncsian várta mik jönnek össze házi rendszerként, de ha "nem fogadják el, megy a kukába" alapon senki sem volt túl lelkes. Kudarc esetén legalább a saját oldalra kitehető legyen. Addig mondogattam, hogy a rendszer reform kiegészítő szintjén is megcsinálható, míg valaki felvetette: Akkor ne takarózzak az alapkönyv csinálás jogi kockázatával, hanem mutassam meg. Cikkekkel, modulárisan felépülő rendszert leíró kiegészítőkkel találkozhatsz majd itt.
Az egyes fejezeteket egymás mögé téve, kinyomtatva, bekötve pedig egy alapkönyvvel lehetnél gazdagabb.
Kézikönyv Kalandozóknak Article Count: 1
Útmutató kalandmestereknek Article Count: 0
Bestiárium Article Count: 0
Kaszt kézikönyvek Article Count: 0
Faj kézikönyvek Article Count: 0
Tervezői útmutatók Article Count: 0
Geoframia Article Count: 0
D&D és AD&D Article Count: 7
Játékrendszer készül Article Count: 6
Novellák, történetek Article Count: 9
Grafika Article Count: 7
3D Grafika Article Count: 5
Számítógépes játékok Article Count: 9
Kereső
Bejelentkezés
Útvonal
Cookie kezelés
Aktuális gondolatok
Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?