- Details
- Written by TheElf
- Category: Call of Cthulhu
A Call of Cthulhu egyik alapfelvetése, hogy a játékos karakterek nyomozók. Nem egy könyv ilyen néven említi őket. Sok esetben előkerülnek a természetfeletti ügyek, máskor azonban világi ügyekbe keverednek bele, hiszen Lovecraft sem csak természetfeletti horrort írt. Ezúttal erről a helyzetről lesz szó, hiszen ideális esetben ez viszonylag gyakori, és itt nem az okkult ismereket fejtik meg a kalandot. Csakhogy máris felmerül a kérdés, hogyan is kezeljük az ilyen nyomozós kalandokat? Azt kell, hogy mondjam jelentős részben világ- és korszakfüggő a megoldás. Elegendő csak az 1920as éveket összehasonlítani a 2000-es évekkel, és máris látjuk a különbségeket. Hiszen a 2000-es évek eszközei között ott a jól felszerelt labor, a számítógép, az adatbázisok. Az 1920as években újdonság lehetett a "Leica kocka", és az úgynevezett 135ös film. De a Kodachrome megjelenésére 1936ig még várni kell. A fotó mint bizonyíték használata sem magától értetődő.
- Hits: 19052
- Details
- Written by TheElf
- Category: D&D és AD&D
Amikor az AD&D jellemeiről kell beszélnem, óhatatlanul a fordítás során elvesző árnyalatok jutnak az eszembe, onnan pedig egy másik rendszerrel, a Shadowrunnal kapcsolatos kis történet. A SIN (System Identification Number) kifejezésből a magyar fordítás során RASZ (Rendszer Azonosító Szám) lett, szó szerinti fordítása a kifejtett kiegészítésnek. Csak éppen a SIN bűnt jelent, a RASZ alapján pedig a rasszra asszociálnánk. Nem mindegy, hogy valaki SINless, bűntelen, vagy RASZtalan. Ahogy az alignment szóból jellem lett, látszólag szépen leírja a "jellem" funkcióját a játékrendszeren belül. De ugye tudjuk, hogy a jellemet, a személyiséget az angol máshogy mondja. És nem véletlen, hogy a szóba jövő kifejezések közül pont az Alignment-re esett a választás. Persze ez egy hosszú történet, és az okok és a kifejezés értelmezése, az értelmezési lehetőségek is változtak. Csakhogy ezek közül egyik sincs benne a magyar jellem szóban. Tudod hogy mondják angolul azt, hogy jellem?
- Hits: 34279
- Details
- Written by TheElf
- Category: D&D és AD&D
A D&D története nem a D&D-vel kezdőik, hanem az előzmények hosszú sorával. Ez már így volt az oldal előző inkarnációjának kapcsolódó cikkében is. Csakhogy a D&D története azóta folytatódott, megjelent az 5. kiadás. De a D&D körül a világ, a piac is megváltozott. És persze az oldal is megváltozott, beleértve a lehetőségeket is. 4 év eltelt. 4 év alatt sokat változik a D&D, a világ, és sokat változunk mi magunk is. A D&D legújabb megújulási kísérlete okán a cikknek is meg kellett újulnia. Ha viszont a cikk hosszú is, meg is újult, akkor oda kell figyelni arra, hogy a régi olvasók is új dolgot kapjanak a cikket újra olvasva.
- Hits: 513625
- Details
- Written by TheElf
- Category: Új Törvénykönyv
A M.A.G.U.S. történetében kevés olyan alkotó volt aki szívesen vette az építő kritikát. Az ÚTK csapatából a Tuan kiadó vezetője ilyen, anno ilyen volt Nyúl, és annó ilyen volt a M.A.G.U.S. kártya környékén Massár Mátyás. Hogy az ÚTK fejlesztői közül a többiek milyenek, azt nem tudom, de az ÚTK már ezzel is barátságosabb a többi hasonló kezdeményezésnél. Kár, hogy ezzel nehéz lenne mit kezdeni, hiszen az Új Törvénykönyv egy esetleges új, módosított kiadásának kevés esélye van arra, hogy igazán meggyőzzön. Hiszen ez pont az ÚTK általam is legtöbbre tartott értékeinek feladását igényelné, ami viszont azonnal rossz pontot jelentene, az én szememben is. Hogy mi ez a fontos érték?
- Hits: 9297
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
Amikor a M.A.G.U.S. megjelent a piacon, minden AD&D rajondó elmondta, hogy milyen tápos (az egész játék). Az egyik nyilvánvaló szempont az volt, hogy még a varázsló is túlél több sima találatot közelharcban, naponta többször képes varázsolni, és a varázslataiban már olyan tápos dolgok is vannak, mint egy tűzkitörés. De ez még mind semmi! Ha ugyanis fellapozod a könyv Nem Játékos Karakterekről szóló fejezetét, akkor a legtöbb karakterről kiderül jópár katonát képes leverni, különösebb baj nélkül. Hol van már az a szép világ, hogy a karaktereknek félniük kell, nehogy belehaljanak két pofonba... hogy aztán 1 évvel később a világ legnagyobb hősei között emlegessék őket. Igen, a teljes DL kalandmodul sorozat kevesebb mint 1 év alatt csinál a kezdő karakterből világmegváltó héroszt.
- Hits: 10776
- Details
- Written by TheElf
- Category: Shadowrun
Ha Shadowrunról van szó, a legnagyobb hiba amit elkövethetsz az, hogy általában a Shadowrun 3. kiadásához készítesz karaktert, és nem egy adott csapathoz, adott csapat koncepcióhoz. A probléma ugyanis egyszerű: Shadowrunban sokmindent lehet mesélni, sokféle csapatnak. Vannak minta karakterek. Vannak kalandok. És van egy olyan koncepció, hogy a szerepjátékos kalandozó mintát itt árnyvadásznak hívják. Aztán van az amit a Shadowrun számos kiegészítője tesz ehhez hozzá. Lehet játszani zenészeket, és ugye egy együttesbe inkább kell énekesnő, mint mesterlövész. Lehet játszani híradóst. A rigó ez esetben is drónozni fog, csak éppen géppuska helyett kamera lesz rajta. És persze sokszor veszélyes környezetben forgat, és nem mindenki örül az okvetetlenkedő oknyomozó riporternek és az őt kiszolgáló stábnak.
- Hits: 20349
Read more: Shadowrun karakteralkotásról (nem csak) kezdőknek
- Details
- Written by TheElf
- Category: Call of Cthulhu
Ha a félelemről beszélünk, akkor a horror rajongó kapásból a kedvenc könyveire mutatna. De több ember fél a repüléstől, mint mondjuk a zombiktól, vagy a deep one-któl. Az állam és a vezetői pedig a szabotázstól, a nehezen felismerhető ellenségtől fél. Sok ember pedig leginkább attól fél, hogy átverik, hatalmas energiával kutatja a vélt igazságokat, és így aztán sikeresen át is veri magát összeesküvés elméletekkel. Most a félelemnek erről a három formájáról lesz szó. Alapvetően néhány ismert baleset alapján. A Comet balesetei, a Buda-Császárfürdő állomáson történt HÉV balesetek, a TWA 800-as járatának balesete, az EgyptAir egy belesete alapján. Nomeg a Germanwings balesete körüli nyomozásra is egy kicsit ki fogunk térni. Már csak az aktualitások miatt.
- Hits: 39285
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
Az egyik legjellemzőbb panasz amit elég sok KMtől lehet hallani: Ha női NJK kerül a játékba, a csapat rögtön boszorkányra gyanakszik, ez pedig nem túl életszerű. Sok érv szól amellett, hogy miért nem az. Ha egy társadalomban senki sem merne még megszólítani sem egy nőt, mert az akár boszorkány is lehet, rögtön kihalna az a társadalom. Szerencsére Ynev még nem néptelenedett el teljesen, és a karakter apja is meg mert szólítani legalább egy nőt. Sőt. Csakhogy ettől még lehetne azt mondani, igen de ugye a kalandozó bizony mégiscsak kalandozó. Míg a nemesek politikai okokból házasodnak, a paraszt a gyerekkora óta ismeri az adott parasztlányt, addig a bizony egy kalandozó javarészt ismeretlen nővel kellene, hogy ismerkedjen. Ráadásul a kalandozók többségének pénze is van, az ő képességeik valóban jobb célpontot csinálnak belőlük egy boszorkány szemében. Azaz a játékos azért tud érveket felhozni.
- Hits: 41641
- Details
- Written by TheElf
- Category: Hagyományos M.A.G.U.S. rendszer
A kockadobás érdekes dolog. Sokan mondják azt, hogy amikor az induló felszerelés értékét dobják ki, akkor bizony "milyen rossz dolog" már az, hogy 1 arannyal is bírhat egy bárd. Akad aki még hozzá teszi, hogy az szerinte nemes is. A legtöbb bárd azonban biztosan nem nemes. A fő problémát a fegyver jelenti. A hűbéri rendszerben a nemesség feladata, hogy a birtokért cserében katonát állítson ki, de a fegyverek a történelem során mindig igen drágák voltak. Egy bárd pedig sosem értett sem a gazdálkodáshoz, sem a spóroláshoz, így biztosan szórta a pénzt. Igen valószínűtlen lenne, hogy ebből jelentős vagyonra tegyen szert. Hasonló alapon a tolvajok vagyona is kétséges, hiszen őket pedig időnként a törvény őrei megfosztják a nehezen összelopott javaiktól. Nincs más olyan kaszt, akinél előfordulhatna az 1 aranyas induló vagyon. És aki nem találja ki, hogy a 8as erő legyen 18as, mert ő erősnek képzelte el a karaktert, az nem fogja az 1 aranyat sem 8nak mondani.
- Hits: 44685
Read more: A kezdő kalandozó holmija: Mi minden fér bele egy aranyba?
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
Amikor feltettük a kérdést, mennyire célszerű elfogadni a kalandozó kór kérdését, alapvetően nehéz helyzetben voltunk. Három választási lehetőségünk volt. Az egyik megközelítés, amit sokan választottak volna, a "mit is mondanak a hivatalosak" út bejárása lenne. Pontosan ismerem azt, hogy sok oldal, sok szabály guruja ezt írja le. Csakhogy ezzel egyetlen baj van: Azt sosem mondja meg, hogy a hivatalos álláspont mennyire működik a játékban. És itt éppen egy hivatalos közlés működőképességét kellett ellenőrizni. A második opció mágiából, Ynev sok más ötletből kiindulva "lehet-e rá magyarázatot alkotni" módszer lenne. Ez nem idegen tőlem, de könnyen mondod rá, hogy utólag persze meg lehet magyarázni... De attól még életszerűtlen. Így jött elő az életszerű adrenalin függőség.
- Hits: 9665
Read more: A kalandozó kór II. - Avagy kórságok és egy kis mitológia
Subcategories
Asztali Szerepjátékok Article Count: 144
Call of Cthulhu Article Count: 24
Shadowrun Article Count: 11
A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod.
M.A.G.U.S. Article Count: 59
A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye.
Hagyományos M.A.G.U.S. rendszer Article Count: 6
Az eredeti első kiadástól az Első Törvénykönyvig a M.A.G.U.S. rendszere - viszonylag - egységesnek mondható. Így itt az ehhez a kiadáshoz ajánlott írásainkat olvashatod.
Új Törvénykönyv Article Count: 2
Amit az Új Törvénykönyv rendszeréhez ajánlunk...
Házi rendszer készül Article Count: 6
Non profit házi kiegészítőt kiadni mindig is szabad volt a M.A.G.U.S.-hoz, a meglévő szövegre nagyban egyező alapkönyveknél viszont felmerült, ha az Új Törvénykönyvből emelünk át részeket ott másé a copyright, de sok esetben a szöveggek, képekkel és ki tudja mivel problémák lehetnek egy alapkönynél. A Delta Vision kíváncsian várta mik jönnek össze házi rendszerként, de ha "nem fogadják el, megy a kukába" alapon senki sem volt túl lelkes. Kudarc esetén legalább a saját oldalra kitehető legyen. Addig mondogattam, hogy a rendszer reform kiegészítő szintjén is megcsinálható, míg valaki felvetette: Akkor ne takarózzak az alapkönyv csinálás jogi kockázatával, hanem mutassam meg. Cikkekkel, modulárisan felépülő rendszert leíró kiegészítőkkel találkozhatsz majd itt.
Az egyes fejezeteket egymás mögé téve, kinyomtatva, bekötve pedig egy alapkönyvvel lehetnél gazdagabb.
Kézikönyv Kalandozóknak Article Count: 1
Útmutató kalandmestereknek Article Count: 0
Bestiárium Article Count: 0
Kaszt kézikönyvek Article Count: 0
Faj kézikönyvek Article Count: 0
Tervezői útmutatók Article Count: 0
Geoframia Article Count: 0
D&D és AD&D Article Count: 7
Játékrendszer készül Article Count: 6
Novellák, történetek Article Count: 9
Grafika Article Count: 7
3D Grafika Article Count: 5
Számítógépes játékok Article Count: 9
Kereső
Bejelentkezés
Útvonal
Cookie kezelés
Aktuális gondolatok
Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?