User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Elnézést, de némi matek jön. És nem csak a kockákról szól a történet. Egyszerűen azért, mert a 3d6, mint egy kidobási módszer az átlagember tulajdonságára kicsit furcsa. Elsőre nem tűnik olyan rossznak. Majd eszünkbe jut, hogy egy nem egészen 500 fős faluban így általába lenne 2 olyan akinek 18as az ereje. És további 6 akinek 17es. Ha egy karakternek 10 tulajdonsága van, akkor körülbelül 17% esélye lenne, hogy ezek mindegyike 14 alatt van. A játékos karakterek kapcsán, akik ki akarnak tűnni a tömegből nem árt ennél jobb tulajdonság. Szükségszerűen elindulunk egy kicsit a tápolás irányába. Mert nem feltétlenül álom karakter egy lovag aki egy ilyen  kis falu esetében átlagos esetben nem lenne benne a 10 legerősebb emberben.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Ibra k'dibra (אברא כדברא) ismerős valakinek? És "abrakadabra"-ként? Vagy éppen a Harry Potter könyvek Avada Kedavra varázsigéje, ami kapcsán az író is erre hivatkozik? (Valójában a fordítottjára kellene) Mindannyian felismerünk egy varázsigét. Van aki még az eredetével, jelentésével is tisztában van. De ha valóban működne, egy varázsló nem csak azt tudná, hogy az "abrakadabra" varázsszó, nem csak azt tudná, hogy mit csinál, hanem legalább annyival tisztában lenne, hogy hogyan is kell azt használni. De ahhoz, hogy kutathasson, új dolgokat fedezzen fel, azzal is tisztában kellene lennie, hogy hogyan működik, s talán azzal is, hogy miért működik. Ezen a szinten viszont a mágia nem egy megmagyarázhatatlan és végletekig misztikus valami. Ha pedig a mágia működését nem ismeri egy varázstudó az is sokat jelent: A mágia igazán nem is a sajátja. Kaphatta, örökölhette, elleshette, de igazán nem uralhatja.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

"Things you cannot defeat you start to believe in"
"Amiket nem győzhetsz le, azokban hinni kezdesz"

The Kovenant: New World Order

Nem is olyan rég volt nálunk egy vita arról, hogy a mágia tudomány-e. Előkerült közben a vallás fogalma is, illetve hogy miben különböznek ezek egymástól. Bár az ember szeret kategorizálni, éles határvonalakat húzni, ez messze nem ilyen egyszerű. Úgy gondoltam hát, hogy teszek én is egy kört a téma körül, ha már amúgy is nagy hagyománya van a varázslásnak a földi világban is.

User Rating: 2 / 5

Star ActiveStar ActiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A játékosok, kalandmesterek egyszerre tudnak türelmesek és türelmetlenek lenni. Éveken át vártak, majd megújul a kedvencük, lesz biztos jövőkép. Ha elfogyott a türelem, mindenki azt keresi hova és hogyan menjen tovább a fejlődés. Ha ezért is cél egy új fejlesztés, akkor objektív igény, hogy legyen mágiarendszer is a rendszerben, ennyiben fantasy. De kérdés az, hogy hogyan készülhet el valami, honnan lenne pénz, hogyan működhetne az egész. Az első kérdőív az együttműködés módját, igényeket, a finanszírozást érinti. A következő kérdőív arról fog szól, hogy "ha már fantasy, mégis milyen fantasy". A harmadik pedig... Szóval tervek vannak. Az eddigi kérdések kapcsán a miért csak fantasy mellett femerült még egy kérdés a kitöltők részéről. Erre is van válasz: A támogatói App alapvetően a támogatást, és a támogatóknak küldött plusz információk elolvasását tenné lehetővé. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Vannak játékosok, akik esküdöznek, hogy ők aztán nem táposok. Csak éppen olyan rendszerre van igényük, ahol jól működő erős buildek lehetnek. Ha 14 feletti érték kap csak módosítót, akkor a rendszer hiába beszél 10-es átlagról, ők ezt akár 8-13ként is említik, és úgy gondolják az átlagos pont osztás során nekik jöjjön ki a 13as átlag. De lehessen arról is beszélni, hogy "még a 8 is átlagos, nehogymár ne sikerüljön vele megcsinálni egy alap feladatot". Jól ismerjük a problémát. Lehet vitatkozni, mi volt előbb a tyúk vagy a tojás? A rendszer adott nekik előbb rossz támpontot, vagy ők kerestek előbb tápos karaktert. Esete vállogatja. De nem ártana egy kicsit szilárdabb alap.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Te is voltál fiatal... Örök érv ez akkor, ha azt mondaná el valaki, hogy miért a Dungeon Crawl a menő. A gond az, hogy sokan nem Dungeon Crawl-lal kezdtek, pláne nem vérpisti módra. A másik gond az, hogy amit a vérpisti játékmód nyújt, azt a Diablo III is nyújta, csak jobban. Mi a fennéért kezdene el ő asztali szerepjátékot játszani? Közben viszont van egy szélesebb kör, akit nem lehet azzal vádolni, hogy ne tudna olvasni, hogy ne építene a fantáziájára, hogy ne lenne kreatív. Ők fórumon játszanak. És többségükben lányok. Egy lányt pedig balszerencsés lenne vérpistinek hívni. Még akkor is, ha úgy viselkedne. De legalábbis a felszínen, teljesen máshogy viselkedik.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A jellemek és a kasztok kérdése az, ami a játékrendszerek kapcsán a legtöbb vitát kreálja. Sokan mindkét fogalmat elutasítják, mert látnak rájuk rossz és még rosszabb példát. De mi történik akkor, ha megpróbálunk egy jó példát adni? Mondjuk felejtsük el a "jó-rossz" tengely különböző verzióit, és a "karakter természetét kijátszva visszakapott akaraterő pont" öreg megoldásait. A kalandózó kór kapcsán beszéltünk az emberek jellemét őselemekhez kapcsoló elképzeléshez. Ha a világunkban az őselemek, ezek érzelmi megfelelője adott, a világban a lélek felépítése is erre épül, akkor kaphatunk egy egyszerű jellemet. Mondjuk 10 pontot elosztva a 4 őselem köztött. Pár viselkedésformát, és akár pár megkötést is az egyes jellem szintekhez kötve. Lőn csoda, valami új képet látunk. És nem kevés féle jellemet.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Tudod milyen erős egy paraszt kránban? Fejből nem, de mintha a M.A.G.U.S. korai kiadásaiban lenne némi szó a parasztokról és egyéb tucat NJKról. De az igazság szerint ritkán fontos a paraszt harcértéke. És képzeld el a kráni virágkötő is pont ugyanígy működik. Hogy? Neked valaki olyan kránt mesélt, ahol az utolsó koldus is erősebb, sok más ország katonájánál? Ebben igaza is volt, meg nem is. Egy kráni tucat NJK legalább három dologban eltér egy átlagos ország NJKihoz képest. Ebből mindhárom dolog jelentősen befolyásolja az eredményeket egy harcban, de egyik sem befolyásolja azt, hogy milyen számokból indulnék ki.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Ezek a fiatalok... Csak az MMO, az FRPG, semmi asztali szerepjáték. Úgy döntöttem megkérdeztem pár embert arról, hogy miért nem. A beszélgetések egy részéhez pedig az érintett MMORPGn belül kellett beszélgetnem, több féle nemzetiségű emberrel. Őszintén szólva volt pár váratlan nehézség. Az első játékos szívesebben mesélt volna arról, ékes mando'a nyelven, hogy az ő karaktere milyen játékokat játszik a kasziónókban és miért, mint a saját szerepjátékkal kapcsolatos szokásairól. Ezzel két gond van. A játékosnak össze kell dobnunk game card-ra, mert nincs 18 éves, szülei nem fizetik be, de a karaktere 30 év feletti. A másik, hogy a játékos időnként nyelvtan náci, no nem az angol anyanyelve kapcsán, de ugye sok játékos töri a mando'a nyelvet.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Krán, Gorvik, stb. gonoszságáról vagy nem gonoszságáról lehet érdekes vitákat folytatni. Nyilván Krán kapcsán felmerül a kérdés, hogy akkor most kinek, mikori Krán képét nézzük. És a különbségek messzire mutatnak, és nem csak a látható különbségek a fontosak, hanem az okaik is. A szerepjátékok történetében örök téma a jellem. Vagy, hogy úgy mondjam a jellem és ami mögötte van. A jellem mögött egy értékrend van, amihez a jellemet is mérik. Ez az értékrend pedig tapasztalatokra épül, tudásra. Olyan tudásra, ami más egy Fantasy világban, mint a földön. Ugyanakkor az értékrend nem feltétlenül őszinte. Megannyi politikai rendszer állított fel értékrendet a saját céljait kiszolgálandó. Egy emiatt torz mércéhez mérni a dolgokat nehéz.

Subcategories

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.