Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabályBővebben...
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, aBővebben...
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennélBővebben...
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /Bővebben...
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogyBővebben...

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Tudod milyen erős egy paraszt kránban? Fejből nem, de mintha a M.A.G.U.S. korai kiadásaiban lenne némi szó a parasztokról és egyéb tucat NJKról. De az igazság szerint ritkán fontos a paraszt harcértéke. És képzeld el a kráni virágkötő is pont ugyanígy működik. Hogy? Neked valaki olyan kránt mesélt, ahol az utolsó koldus is erősebb, sok más ország katonájánál? Ebben igaza is volt, meg nem is. Egy kráni tucat NJK legalább három dologban eltér egy átlagos ország NJKihoz képest. Ebből mindhárom dolog jelentősen befolyásolja az eredményeket egy harcban, de egyik sem befolyásolja azt, hogy milyen számokból indulnék ki.

Kevés olyan kráni van aki legalább az önvédelem szintjén ne értne valamely fegyverhez, amivel van némi tapasztalata is. Ez fegyverhasználat képzettség. Egy frissen kiképzett, sorozott katonának akinek a képzési ideje sem feltétlenül elég a teljes képzettséghez, közel sem biztos, hogy megadnám az alapfokot. Így pedig a képzettség, és a "valamit tanult, nem kapja meg a képzettlenség teljes módosítóit" között van egy hatalmas különbség. A kráni ráadásul megszokta a veszélyhelyzetet, ekkor sem a félelem vagy az érzelmei, érzései vezérli. Ebbe nőtt fel. Míg az ellenfél hadrendje a félelem miatt megbomlik, az első "harcolj vagy menekülj" reakciónál, az adrenalin hatására, szinte elfeleti a harci képzést, így képzettlenül, félelem hatása alatt, hadrend nélkül harcol, a kráni pusztító ék rezzenéstelenül megy tovább.

A harmadik szempont a pszhichológiai hadviselés. Nem a kráni kerül hátrányba emiatt a harcban, hanem éppen az aki szembe kerül vele. És erre a krániak jól építenek. Egy valamivel keményebb harcban ezt még legalább 3 dolog befolyásolja, ami viszont nem az adott NJK, hanem a csapat szintjén jelenik meg. A kránit harcban hatékonyabbá tévő különféle harci drogok, és az ellenfelét gyorsabban hatástalanító mérgek. És Krán mondjuk többet költ a felszerelés minőségére is, mert ott fontosabb a háború. Ezek az előnyök így, együtt, gond nélkül  elegendőek sokszoros túlerő ellen, ami miatt a krániakról nagyon hamar legendák fognak születni, megjelenik az a félelem amit keresel. Pedig a kráni paraszt harcértéke nagyjából olyan, mint a nem kráni paraszté. A realitás jegyében, a tapasztalatra hivatkozva persze akár 6-8hm különbséget is lehet nekik adni, de nem feltétlenül kell.

És milyen az aquir? Hát nyolc állításból indulok ki. Mindegyik könnyen érthető.

  • A kráni fejvadászok között ugyan vannak akik használnak hatalomszavakat, mégis kell bele modern mágiahasználó. Mágikus szempontból ugyanis az utóbbiak jobbak. 
  • Van olyan kráni aquir aki a modern mágia birtoklásával 100 manával kerekedett a többi aquir fölé. A modern mágia erősebb sok szempontból.
  • Tudok olyan regényt, ahol nem túl neves kalandozók sem először találkoznak aquirral (Két Hold)
  • A Bestiárium TP értékei egy erősorrendet is jelentenek.
  • A obszidiánelf, stb. is sokszor fejvadászként, rejtőzés, stb. miatt veszélyes
  • Ha már a Summarium mögötti "jó-gonosz" tengelyt elvetem, a nagy szörnyes koncepciót elvetem, akkor nem a szerint kell mesélnem a hatalomszavakat. Azt eltérő rendszerrel, más világképpel kezdték fejleszteni, nem kell összekeverni. 
  • Ismert dolog, hogy a manifesztációs háború végén van egy erős aquir lázadás krán ellen, de ezt leverik. Nem az aquirok krán legfőbb ereje.
  • Az ediomadi fekete zászló sem szokta eldönteni a zászlóháborút

Az aquir azzal, hogy nem tudhatod mit képes megfogalmazni, akár bele is őrülhetsz, bele is halhatsz, megkerüli a védelmedet, egy alacsony szintű kalandozónál erősebb, a saját területén túlerőben is van kellően félelmetes ellenfél. Nem kell a Cthulhu Mythos isteneihez hasonlatos táphegyeket csinálni belőlük ahhoz, hogy a játékos ne akarjon velük szembe kerülni. Ha viszont az ómágia inkább gyengébb, a játékot színesító elem szerepébe kerül vissza, akkor nincs baj semmi olyan a játékosok körében népszerű kaszttal, fajjal ami ezzel a képességgel rendelkezne. És ennek beengedése sem rontja el senki játékát. 

Igen. Amikor azt mondják, hogy az a TP érték kb arról szól, hány TPje lenne a karakternek aki le tudná győzni, így ha mindent megtudsz róluk hány TP-t kapsz egy jó koncepció. 20.000 TPs lovag pedig Pyarronban is van, meg hasonló varázsló is, az pedig a 20.000 TPs aquirral egyenértékű dolog. Hogy mitől olyan félelmetes a híre az aquirnak? Attól, hogy az átlag katona még mindig 0. szintű. A játékos harcos egy kiszolgált veteránból lesz. Egy "csak" párszáz TPs aquir is több szintnek megfelelő harcértékkel van a felett a kráni paraszt felett, akiről az előbb beszéltünk. A hatalomszavak hatásait pedig minden legenda felnagyítva adja tovább. 

A hatalomszavak működését pedig megfelelő mágiaelmélet és mágiatörténeti alapra illesztve a fentiek maradéktalanul megvalósíthatóak úgy, hogy a varázslók még kutatási területeket, stb. is kapjanak. A kiemelkedettséget védik, a tudást védik. Mit keres kránban egy aquir, és miért nem hagyják pusztulni a letűnt korok szörnyetegeit? Mert az aquir könnyen és szabadon fogalmazva varázsol, vagy éppen sok más szempontból birtokol olyan tudást, amire egyszer szükség lehet. Újjászülethet, megújulhat sok ilyen faj. Ehhez Krán "tárolja a magokat". És amelyik elszemtelenedik azt meg is regulázza.

Hogy ez a korábban is leírt ember és kalandozóközpontú, de árnyalt  jellemekkel operáló, sokszínű Ynev koncepcióban megannyi dologgal összefügg, és így lesz játszható az összkép? Hogy ezen az erő szinten te is engedhetnél kráni kalandozót, mert amiben a kráni erősebb, azt az átlag kalandozó is tudja? Hogy így sok szövettség, hosszú távú tervezés előnyökkel jár? Hogy egy közepes szintű fejvadász így ismerős hatalommal bírna? Hogy Krán embertelensége így valóban a kezdetektől leírt elvekből ered? Előfordul. Sőt azt mondom ez is volt a cél.


You don`t have permission to comment here!

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Kereső