Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabály
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, a
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennél
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogy

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Insanity

„Először is, ismételjük át a katekizmust:
Hiszem, hogy egy tízcentes ki tud siklatni egy tehervonatot.

Hiszem, hogy aligátorok élnek New York csatornáiban, nem szólva a Shetland-póni méretű patkányokról.
Hiszem, hogy az ember árnyéka lefejthető egy acél sátorcövekkel.
Hiszem, hogy tényleg létezik a Mikulás, és azok a pirosba öltözött fickók karácsonytájt az utcán az ő bedolgozói.
Hiszem, hogy létezik körülöttünk egy még soha nem látott világ.
Hiszem, hogy a teniszlabdákat mérges gáz tölti ki, és ha egyet kettévágunk, és a kitóduló levegőt belélegezzük - belehalunk.
Legfőképpen pedig hiszek a kísértetekben, hiszek a kísértetekben, hiszek a kísértetekben.
Kész? Megvan? Jó. Itt a kezem. Indulunk. Én ismerem az utat. Csak kapaszkodjanak... és higgyenek el mindent."
Stephen King: Rémálmok és lidércek

 Rettegés, iszonyat, őrület. Aki Call of Cthulhura adja a fejét, számtalanszor találkozni fog ezekkel a kifejezésekkel és persze sok-sok pszichiátriai szakkifejezéssel, amit jól elkevernek játéktechnikával. Igen, a játék számszerűen méri a karakter épelméjűségét és tapasztalatok alapján graduálisan csökkenti, míg a végén egy jól fejlett marharépa racionalitásával megáldott magánnyomozóhoz jutunk. Megéri ez?

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

„Szép az a kígyó, de csak üveg mögül.”

KobraBiztos, hogy vannak olyan pillanatok, amikor átfut valami hasonló az agyunkon és legszívesebben rá se néznénk arra a nyavalyás kígyóra, de valami mégis az üveghez tapaszt minket. Ijedten ugrunk hátra, amikor a hüllő sziszegve [a számára láthatatlan] falnak ugrik, pedig mi legalább tudjuk, hogy az a fal ott van. Ha nem lenne, be sem mentünk volna a hüllőházba. Szeretünk véres vagy rémisztő filmeket nézni, horrorisztikus történeteket hallani, olvasni és persze a média is ezeket kapja föl. „Ha vérzik, akkor nézik.” A virtuális világban pedig egyszerűen elszabadul a pokol, ha a modern szimulátorokra gondolunk. A direkt erre kiélezett játékokban meg akár egy vödör [12-20 liter] vér is „kinyerhető” a kiszemelt áldozatból egy-két segédeszköz segítségével. Ugyanez hajtja azokat is, akiket egy baleset helyszínétől a rendőr zavar el. „Oszoljanak, kérem szépen, nincs itt semmi látnivaló!” Pedig dehogy nincs! Az emberiség a kezdetektől fogva szeret félni, de persze csak addig, amíg ott az a biztonsági üveg. Most képzeljük magunkat annak a fölbosszantott kígyónak a helyébe és nézzük meg, hogy mit akar az a bámészkodó óriás az üveg másik oldalán.

Olvasóink értékelése: 4 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktív

A hagyományos M.A.G.U.S. rendszerével kapcsolatban az egyik első komoly kritika a képzettségrendszert érte: Miért csak 2 fokozat van? Hiszen a nyelvvizsgánál is van alapfok, középfok, mesterfok. És különben is, fejlődhetnének a karakterek fokozatosabban is, nem feltétlenül szerencsés letudni a teljes fejlődési utat összesen két szinttel. Nomeg sok tanfolyamnál, "szakmánál" ma is sokan látni vélték az alapfok, középfok, felsőfok hármast. Igaz, ez inkább ritka és egzotikus kivétel, mint általános gyakorlat, mert egy alapfokú gépkezelő és egy gépészmérnök még véletlenül sem azonos képzettség egymásra épülő fokait jelképezi. A nyelveknél pedig az alap M.A.G.U.S. nem 2, nem 3 hanem mindjárt 6 fokozatot tartalmazott. Vagy hetet, ha a teljes képzetlenséget is számoljuk. Az érvek, érvecskék a változtatás mellett olykor igen gyenge lábakon álltak. Ellenben azóta is meghatározzák a M.A.G.U.S. történelmét. Nekik köszönhető, hogy sok kiegészítő helyett sok új kiadás született. Azt hiszem sokunk bánatára. És ha a helyzet az utóbbi időben változni is látszik, kérdés, hogy mire is megyünk majd a változással: A baj sajnos megtörtént.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A legtöbb csapatban a karaktergenerálásnak általában a legutolsó lépcsőjét jelenti a karakter felszerelésének megvásárlása, összeszedése. A fegyver, a vért, a kötél, és számos más kalandozó felszerelés mindenkinek eszébe jut, miként egy-két elrettentő példától  eltekintve a ruha is. Jobb esetben a karakter különleges trükkjeihez, technikáihoz is vásárol a játékos felszerelést, hiszen miért ne tenné. De nagyon kevés azoknak a száma, akik átgondolják mit is visz magával a karakter. Így sokszor már az első játékalkalomnál arról is szól a játék mi maradt ki. Ez részben lehet jó is, a karakter is ekkor tanul bele a kalandozólétbe, ha pedig valamiről ma elfeledkezik, de tanul belőle, az értékes tapasztalat: A karakterek még hetekig járhatnak a piacokra. Másfelől rossz is: Sok esetben ugyanis "hihetetlen", hogy ezt elfelejtené a karakter, így a hiba a beleélés rovására megy.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nemrég volt szerencsém egy játékoshoz, aki egy internetről letöltött kiegészítő alapján kezdte el megalkotni a karakterét. Meglepődött, amikor közöltem vele, az nem lesz jó. Persze hamar megkaptam, hogy de bizony jár egy pár képzettség a fejvadászának, meg még ki tudja mi minden jár mert le van írva a kiegészítőben. Az fel sem merült benne, hogy ha az általam ismert játékosnak, akiben megbízom, nem fogadom el, hogy az adott klán hátteréből következik egy képzettség, akkor egy ismeretlen honlap, névtelenségbe burkolózó gazdájának sem fogom elfogadni. Miért is fogadnám el? Miért lenne az adott kiegészítő írójának véleménye mérvadóbb bármely játékosénál? Az Internetes kiegészítő nem hivatkozási alap. Persze nem is teljesen haszontalan. Sok esetben időt spórolhatunk a hasonló internetes kiegészítőket használva. Hiszen, ha a kiegészítő jó, akkor amit a kiegészítő alkotója már megoldott, nem kell újra megoldanunk. A kiegészítőt átnézve, átlapozva hamar kiderül, hogy megbízunk-e a kiegészítőben, elfogadjuk-e az abban leírt szabályokat.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A KM változtathat a játékrendszeren, a játék világán, és a döntését nem illik megkérdőjelezni. Nem, nem azért mert a KMnek mindig igaza van feliratú pólóban ül, hanem azért, mert többnyire tudja mit csinál, a játékos pedig nincs tisztában a KM titkaival. Legalábbis jobb esetben ez a helyzet. Rosszabb esetben magával a világgal nincs tisztában. Tudom, tudom, tudsz egy rémtörténetet, ahol a KM akkora de akkora hülyeséget mondott, ám ne feledd, ez nem jelenti azt, hogy az ő világában, az ő kalandjában az a hülyeség az ne lenne az "objektív valóság része". Ergo a KMnek mindig igaza van. A saját világában. Csakhogy ez nem jelenti azt, hogy a KM következmények nélkül változtathatna a szabályokon, a világon. Minden apró változtatás következményekkel járhat. E következményekért pedig egyedül a KM a felelős. Egy nem kívánt következményekkel járó döntést pedig méltán nevezünk rossz döntésnek, és a rossz döntések sorozatát hozó KMnek nincs mindig igaza... Nincs igaza, ha a saját rossz elgondolását a közös szórakozás elé helyezi, és ez a játék rovására megy.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Tanácstalan kalandozóSokan gondolják úgy, hogy egy kezdő játékos, kezdő kalandmester elsősorban azért van hátrányban, mert a rendszert, a világot kevésbé ismeri a tapasztaltabb társainál. A legnagyobb hátrány azonban az, hogy a kezdő a saját játékstílusával sincs tisztában. Nomeg azzal sem, hogy milyen Ynevet, milyen rendszert szeretne. Ez esetben könnyű arra mutogatni, hogy ott a Geoframia, ott a Summarium olvasd el, ez nem sokat fog segíteni. Ennek megfelelően az első cél mindig az: A kezdő játékosok, a kezdő kalandmesterek ismerjék meg a saját stílusukat. Ez pedig egyáltalán nem könnyű feladat, de a megfelelő kalandok kiválasztása egyszerűsítheti. Ami viszont elsősorban a kalandmester feladata, de a tapasztalatt csapattagok is segíthetnek a megfelelő kaland kiválasztásában. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Előre bocsájtom: A cím egy kissé félrevezető, hiszen a cikkben nem sok szó lesz virágokról. Virágtermesztésről pedig még annyi sem. Inkább az első ismert "tőzsdei lufi" történetét igyekszem megközelíteni egy kicsit M.A.G.U.S.-os szemmel, aktualizálva az írást a felmerült ötletek, kérdések alapján. Egy világban, ahol a pénz szerepe fontos, hiszen a kereskedelemből, luxuscikkekre is építő kézműiparból fényesen meg lehet élni, sokakban felmerülhet az ötlet: valamit nem csak azért érheti meg megvásárolni, hogy máshol drágábban eladjuk, hanem azért is, hogy később drágábban eladhassuk. Megjelenik egyfajta befektetői magatartás.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Léteznek buta sztereotípiák. Például a mellek formáját kiemelő vértek sok ábrázolása. Vagy az ezek ellen tiltakozó emberek fizikára építő érvrendszere: A fizika miatt életveszélyes lenne sok elképzelt ilyen fantasy vért a valóságban, így biztos nem lenne ilyen. Miért? A sebeket sok esetben ürülékkel kenegetni nem volt életveszélyes? A babona miatt mégis sokan próbálkoztak vele. Az életveszélyes gyógymódok korában, a fel nem ismert összefüggések majd visszatartanák a vért viselőjét. Hát persze. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Alina óvatosan körözött az arénában. Pontosan tudta, hogy ezúttal veszélyes ellenféllel került szembe. Drisqar, az ork ugyanis nem csak nagyobb és erősebb volt a törékeny lánynál, de tapasztalt gladiátor, sok viadal bajnoka is. A közönség tombolt. Kedvelték Alina stílusát, de a bajnoknak is számos rajongója akadt, így pedig a lassú kezdés csak tovább fokozta az izgalmakat. Egyik pillanatban Driskar szeme összeszűkült, majd egy hatalmas kiáltással vékonyka ellenfele felé hajította a csatabárdját. Ellenfele villámgyorsan tért ki a fegyver útjából, a fegyver pedig az aréna falába fúródott. Megannyi dühös néző átkozta a bajnokot a könnyelműen elhajított csatabárdért... S Alina is átkozta őt, a jó dobás okán. A világ minden kincséért nem árulta volna el, de pontosan tudta, ellenfele nem hiába hajította el fegyverét.

Alkategóriák

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Kereső

Cookie kezelés

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.