- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
Ismerjük a véleményt: Még alig tudunk valamit a készülő új M.A.G.U.S.-ról és sokan már fikázzák. Hát ilyen közösségnek készítsen az ember valamit? A gond csak az, hogy az alig tudunk valamit nem feltétlenül igaz. Nekem a vitákban van egy borzasztóan rossz szokásom. Az állításokat minden apró részletük, minden következményével együtt vizsgálom. Így sokszor olyan részletre reagálok amit a másik nem akart mondani. Ráadásul mivel több oldalról mérlegelem ugyanazt, és sokszor nagyon hasonló érvek merülnek fel, jön a retteneses wall of text of doom. És ezzel negatív vagyok, mert egy állítás kapcsán azt a következményt fogom kiemelni amiért az adott irány vállalhatatlan, ha van ilyen. És ilyenkor semmi pozitív következményt nem említek már mellé, hiszen ami vállalhatatlan, az vállalhatatlan. És pont. Te pedig valami vélt vagy valós pozitív következmény reményében állsz azon az oldalon és azt is nehéz megérteni miért olyanért kritizállak ami a javaslatodnak csak távoli, ám sok szempontból biztos következménye.
- Hits: 4835
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
... az első kérdőív mellett ott volt a hír: megindult a fejlesztői blog. Könnyen ki lehetett tenni. Kikerült Facebook csoportokba, kikerült Facebook oldalakra, és a hírt átvettük mi is. Majd jött a második hét. Egy link. Nem voltam boldog tőle. Nagyon nem. Rendben: Facebookon valahogy megosztom. Megígértem, hogy ahova lehet kirakom. De itt mégsem szoktunk csupasz linkeket megosztani. Valahogy hírt, cikket kellene belőle csinálni. Írni kellene róla valamit. Megnyitottam a 2. kérdőívet. Megköszönték, hogy kitöltöttük az előzőt, és persze megtudtuk, hogy immár csak egyszer lehet szavazni, hogy a kérdőív nyitva marad. Ebből nem lesz szöveg a cikkhez. A témát viszont megadták. "A második héten elsősorban a mesélés és a világ bevezető kérdéseire koncentrálunk - még mindig csak az átfogó, nagyobb mértékű jellegzetességektől megyünk a kisebb, konkrétabb részletek felé." Ezzel már lehetne kezdeni valamit. Ki lehet emelni mi az érdekes és miért.
- Hits: 12980
Read more: Jönnek a Delta Vision kérdőívei szépen sorban, de...
- Details
- Written by Sol
- Category: M.A.G.U.S.
1. kérdőív:
A helyesírásra, és a félregépelésre kevéssé ügyeltek a „kérdőív” alkotói, ami igen fontos formai szempont, egy kérdés és arra adható válaszok értelmezését nehezíthetik meg, vagy lehetetleníthetik el a felmérés során. Mintavételből fakadó torzítás léphet fel, ha a válaszadót kényszerítjük egy válasz adására úgy, hogy semmi alternatívát nem adunk neki, azaz hiányzik az „egyéb” válaszlehetőség, vagy éppen a „nem tudom”, esetleg a „nem szeretnék válaszolni” opció, így sérül az önkéntesség lehetősége. A másik esetben pedig mi nem kapunk teljességgel kitöltött kérdőíveket, mert a válaszadó látva, hogy kényszerítve van, felhagy a felénél, és egyenlőtlen adattábla jön létre a számtalan hiányzó adat révén.
- Hits: 6753
- Details
- Written by TheElf
- Category: Számítógépes játékok
Szeretném hinni, hogy egy szerepjátéknál nem a grafika a fontos, mert amit látunk azt így is úgy is kiegészíti a képzeletünk. Szeretném hinni... Mert látom azt, hogy a MUD és MUSH műfaj ma sem halott, az meg ugye teljesen szöveges. És ugye a MUSH szerepjáték. De közben látom azt, hogy a fórumos RPGk jelentős részén annyi minden mozog, vonja el a tekintetett a szövegről, hogy az már fáj. Mert "legyen szép és az teremti meg a hangulatot". Legyen szép a D&D Beyound is, de az senkit sem zavar, hogy ugyanazt a könyvet újra vehetjük meg csak azért, hogy tudjunk online játszani. És közben a BioWare bejelentette, hogy nem lesz több frissítés a Mass Effect: Andromeda-hoz. Egy szerepjátéknak indult valami döntően azért bukott el, mert nem jó a grafikája.
- Hits: 7040
- Details
- Written by TheElf
- Category: Házi rendszer készül
Tudom, ott a "Mi ez az egész?" doboz, és benne leírom, hogy a cél az, hogy a K6 alapú megoldás kudarca esetén legyen Második Esély és ez már látszólag eldönti azt, hogy K6 vagy K100 legyen. Tényleg? Az előző cikkemben rámutattam arra, hogy számos esetben kérdéses, hogy a K100 mennyibe kerül üzletileg. Persze van aki szerint megoldás, hogy a könyvhöz csomagoljuk a kockát. Csakhogy ez a megoldás nem megoldás, hiszen legalább 3 olyan esetet meg tudok nevezni amikor nem működik és nem működhet. Az első ilyen eset az, hogy a játék kipróbálásához szükséges szabályok regényhez vagy novelláskötethez csatolhatók. A pár oldal nem sokat változtat a környéken, ha éppen úgy is van még hely a felhasznált nyomdai íven. Itt a csatolt kocka sok könyvesboltot is zavarna. De még nagyobb gond, hogy a könyvtári példányok olvasóihoz nem jutna el. Könyvtár pedig még ma is létezik. Antikvárium is.
- Hits: 24259
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
Az első beszélgetés egy online játékból ismert klántárssal zajlott. Hónapokkal ezelőtt. Még az első bejelentés környékén.
Én: Hello Moon, ráérsz egy kicsit?
Moon: Miért?
Én: Tudod volt szó arról, hogy kipróbáltok valamilyen asztali szerepjátékot. Hamarosan kijön egy új M.A.G.U.S. alapkönyv, gondoltam megkérdezlek, hátha érdekel.
Moon: Kihagyós.
- Hits: 4234
- Details
- Written by TheElf
- Category: Házi rendszer készül
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért / azért. A várt anyagok kapcsán említésre került egy koncepció: A régi rendszer tuningolása. Ez az ötlet szemben áll az új rendszer fejlesztésének az irányával. Ilyen pedig pláne van. Hiszen a többség módosított tuningolt rendszert játszik, sok a kedvenc háziszabálya. Pillants kicsit balra kérlek. Az ábra egy olyan dologra mutat, ami számomra fontos a M.A.G.U.S.-ban. De a fiatal szerepjátékosok többsége eleinte nem ilyen kérdésekkel foglalkozik, hanem lazábban, a karakter kapcsolataira egyéniségére figyelve játszik, sokszor egy fórumon vagy chaten. A komolynak látszani akaró vaskos szabálykönyvek kora lejárt, és sokszor az lenne a kérdés: Hogyan lehet egy kezdőnek pár oldalból játszani. Olyan eszközökkel amik rendelkezésre állnak. Amik szinte bárkinek, bárhol rendelkezésre állnak, akkor is, ha az illető először találkozik szerepjátékokkal.
- Hits: 6665
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
A Delta Vision ma fontos hírt tett közzé, elindult a fejlesztői blog ami a készülő rendszert támogatja, és elindult hozzá egy kérdőív. A hírt, Raonnal egyeztetve, természetesen mi is közöljük. A hír szent, a vélemény szabad elvet betartva viszont némi kommentárral. Az első kommentár kapásból az, hogy sok féle hírt hallottunk eddig is az új rendszerrel kapcsolatban, de most végre(!) van sok hivatalos forrás is, ami mindenképpen jó. A másik oldala a dolognak, hogy ez kicsit féllábúra sikeredet. Következzen először a hír:
- Hits: 7322
Read more: Friss hír a MAGUS háza tájáról, elindult a fejlesztői blog
- Details
- Written by TheElf
- Category: Call of Cthulhu
1981: Megjelent a Call of Cthulhu szerepjáték. Magyarországon még javában tart a Kádár rendszer. Alapdobozhoz jutni már csak azért is közel lehetetlen lett volna, mert az egyszeri ember számára mind a Nyugatra is érvényes útlevél, mind a megfelelő valuta, mind sok más nehezen beszerezhető lett volna. De, ha valaki be is hozza, a többség nem tudott angolul, az iskolában ugyanis az orosz nyelv oktatása volt a kötelező. A gyerekek pedig kisdobosok, úttörők voltak, úttörőtáborra, építőtáborra készültek, nem pedig RPG partyra. Amikor arról beszélünk, hogy a korszerzű szabályrendszer egyszerű, gyors, kicsi, nem árt róla tudni: A dobozban lévő BRP rendszer szabályfüzete 16 oldal volt. De a lázadó kamaszok ezt nem ismerték, így a politikai témájú szamizdatok helyett nem keletkeztek szabálykönyvek az innen-onnan szerzett írógépen.
- Hits: 97090
- Details
- Written by TheElf
- Category: Házi rendszer készül
Sokan csodálkoztak, hogy a Delta Vision a szerepjáték kiadása kapcsán nem nyereségről beszélt. Pedig bölcsen tették. Régi marketinges mondás: Ha valamit ingyen kapsz, akkor a termék te vagy. Amikor minden fansite, az "ellenségesek" is, a sokak által lenézettek megkapták a lehetőséget az ingyenes, nem kereskedelmi célú kiegészítőkre, akkor a jogtulajdonosok a brandet sokszor életben tartó tartalmat vásároltak. Jót és rosszat vegyesen. És szándokosan volt ez így. Mert milyen a jó tartalom? Vagy ami még fontosabb kérdés: milyen a rossz tartalom? Szerintem mondjuk az utóbbira példa egy átgondolatlan, tápos új kaszt. Mások szerint, pedig egy általam megírt nem kellően strukturált cikk.
- Hits: 14680
Subcategories
Asztali Szerepjátékok Article Count: 144
Call of Cthulhu Article Count: 24
Shadowrun Article Count: 11
A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod.
M.A.G.U.S. Article Count: 59
A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye.
Hagyományos M.A.G.U.S. rendszer Article Count: 6
Az eredeti első kiadástól az Első Törvénykönyvig a M.A.G.U.S. rendszere - viszonylag - egységesnek mondható. Így itt az ehhez a kiadáshoz ajánlott írásainkat olvashatod.
Új Törvénykönyv Article Count: 2
Amit az Új Törvénykönyv rendszeréhez ajánlunk...
Házi rendszer készül Article Count: 6
Non profit házi kiegészítőt kiadni mindig is szabad volt a M.A.G.U.S.-hoz, a meglévő szövegre nagyban egyező alapkönyveknél viszont felmerült, ha az Új Törvénykönyvből emelünk át részeket ott másé a copyright, de sok esetben a szöveggek, képekkel és ki tudja mivel problémák lehetnek egy alapkönynél. A Delta Vision kíváncsian várta mik jönnek össze házi rendszerként, de ha "nem fogadják el, megy a kukába" alapon senki sem volt túl lelkes. Kudarc esetén legalább a saját oldalra kitehető legyen. Addig mondogattam, hogy a rendszer reform kiegészítő szintjén is megcsinálható, míg valaki felvetette: Akkor ne takarózzak az alapkönyv csinálás jogi kockázatával, hanem mutassam meg. Cikkekkel, modulárisan felépülő rendszert leíró kiegészítőkkel találkozhatsz majd itt.
Az egyes fejezeteket egymás mögé téve, kinyomtatva, bekötve pedig egy alapkönyvvel lehetnél gazdagabb.
Kézikönyv Kalandozóknak Article Count: 1
Útmutató kalandmestereknek Article Count: 0
Bestiárium Article Count: 0
Kaszt kézikönyvek Article Count: 0
Faj kézikönyvek Article Count: 0
Tervezői útmutatók Article Count: 0
Geoframia Article Count: 0
D&D és AD&D Article Count: 7
Játékrendszer készül Article Count: 6
Novellák, történetek Article Count: 9
Grafika Article Count: 7
3D Grafika Article Count: 5
Számítógépes játékok Article Count: 9
Kereső
Bejelentkezés
Útvonal
Cookie kezelés
Aktuális gondolatok
Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?