Így játszunk mi - Avagy a kedvenc M.A.G.U.S. háziszabályaink
Az oldal előző változatán egy 10-es toplista várta a rajongókat, de tegyük fel a kérdést: Miért pont 10 szabály lenne a fontos? És meddig szabály
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, a
Campaign Cartograper 3+ Abszolút kezdőknek
10000 Forint nem kevés pénz. Nem az az összeg amit a legtöbben egy hirtelen érzelmi döntés után elköltenének. Az imupulzusvásárlás ennél
Régi? Új? Rendszer?
Amikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért /
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogy

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sokan csodálkoztak, hogy a Delta Vision a szerepjáték kiadása kapcsán nem nyereségről beszélt. Pedig bölcsen tették. Régi marketinges mondás: Ha valamit ingyen kapsz, akkor a termék te vagy. Amikor minden fansite, az "ellenségesek" is, a sokak által lenézettek megkapták a lehetőséget az ingyenes, nem kereskedelmi célú kiegészítőkre, akkor a jogtulajdonosok a brandet sokszor életben tartó tartalmat vásároltak. Jót és rosszat vegyesen. És szándokosan volt ez így. Mert milyen a jó tartalom? Vagy ami még fontosabb kérdés: milyen a rossz tartalom? Szerintem mondjuk az utóbbira példa egy átgondolatlan, tápos új kaszt. Mások szerint, pedig egy általam megírt nem kellően strukturált cikk.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Delta Vision kiadó vezetője a hétvégi rendezvény előtt egy kultúrális magazinnak adott egy interjút. Az interjúban piszok sok érdekes és fontos dolog volt, ezek egy részére szeretnék reagálni. Sok csoportnak mondta el, hogy várják a próbálkozásokat, ha valami jó kiadnák, és a pakliban az is benne van, hogy nem csak egyetlen M.A.G.U.S. rendszer kap esélyt. Hosszú időn át volt olyan, hogy például a Legends of the Five Rings vagy a Call of Cthulhu esetében a d20 system és a hagyományos rendszerük is párhuzamosan ment. A World of Darkness kapcsán is a kétféle világ és rendszer párhuzamos működése lett a trend, így azt kell, hogy mondjam a nyilatkozat előremutató. És sok embernek lenne lehetősége arra, hogy erre a felhívásra válaszoljon.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A játék és a szabályok alkotta játékrendszer sok esetben olyan fogalmakat is használ amik megértése nem mindig magától értetődő. Részben azért, mert a köznapi jelentéstől eltérő jelentést is birtokolhatnak (például a dobókocka nem mindig kocka alakú) részben pedig, mert a többi játékrendszer, a piacon elérhető különböző kiadások értelmezésétől is eltérhetünk. Az alapfogalmak megismerése ezért is fontos.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

GamerchickAkár új rendszerről van szó, akár régiről az egyik fontos állításom mindig azzal kezdődik, hogy teljesen máshogy értékel egy rendszert aki számára a M.A.G.U.S. a szerepjáték, vagy a fantasy szerepjáték, és az aki számára a M.A.G.U.S. csak egy a sok közül amivel játszik. És sokszor kell elmondanom ugyanazt az alapvető igazságot, hogy a két esetben nagyon más az elvárás. És persze azonnal elcsattan az ellenérv: a világ miatt játszanak. A M.A.G.U.S. projekt nem indult semmivel sem rosszabb helyzetből, mint a Witcher, ma már a kettő nagyon nem egy kategória. A világ, a történet és a narratíva miatti rajongás hozta el az egyre több női játékost is. Akik persze a szerepjátékok, számítógépes játékok mellett pl. cosplay formájában is megmutatják a rajongásukat. És tulajdonképpen a célközönség változása határozza meg a modern rendszert. De a világ és a narrítíva fontos. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Renassa

Nehéz mit kezdeni egy olyan játékossal aki nem akarja megérteni, hogy egy 7 éves gyerek nem varázsol pláne nem random kísérletezve, és persze nincs manája, akkor sem, ha felvették egy varázslóiskolába. Kiváltkép akkor nehéz vele mit kezdeni, ha váltig állítja, hogy ez mekkora rendszerbug, mert hát ugye, ha a mágia nem veleszületett, hanem pl. az iskolában kapott beavatás is kell a manaponthoz, akkor hogy lett az első varázsló, hiszen őt nem volt ki beavassa. Mondhatnám, hogy nézz kicsit jobbra a képre a válaszért, de igazából a kérdést kapásból három részre érdemes bontani.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

GrainyApróság tudom, de a napokban felmerült pár cikkben témaként, hogy egy vonat milyen helyzetekben remek kalandhelyszín. Kellett a kép és jó szokás szerint DAZ Studio került volna elő, ha nem derült volna ki, hogy ehhez bizony zsebbe kell nyúlni. Kellett ugyanis vasúti kocsihoz megfelelő modellt venni, és kellett a környezet is. Zsebbe nyúlós történet, ha már több dolgot kell venni. És persze nem ígérhettem szép képeket, több oknál fogva sem. Az első ami eszembe jut mindjárt a nyilvánvaló igazság: Nem akartam. Nem akartam, pont azért, amiért egyes játékokban utólag kapcsolod be a film graint, vagy éppen más zajjal operáló effektet. Hol azért, hogy a mozi jusson eszedbe a képről, hol pedig...

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

GrainyNemrég született meg az írásunk egy korszakról, ahol emléítettem a vonatokon játszódó kalandokat. Az igazság az, hogy ekkor kihagytam a képből a nyilvánvaló kérdést: Miért pont vonaton? Az igazság szerint fontos részlet, hogy a vasút, a hajó és a repülőgép összezártságot is jelent és izoláltságot is. A repülés Lovecraft korában még nem volt elterjedt, és több napos összezártságra ma sem ideális példa. Persze el lehet mondani, hogy több leszállással egy tűszejtő vagy más miatt fenntartható az összezártság, de az mégsem ugyanaz. A hajók jelentős része nagy, jobban felszerelt (pl. rádió és egyebek miatt) és még mentőcsónak is lehet. Marad a vonat, első és másodosztályú, termes és fülkés kocsikkal és a hasonló vonatokra jellemző megannyi szolgáltatással. És a vonatút ott könnyen lehet más, mint a vonatút mondjuk a mai Magyarországon, vagy a mai Egyesült Királyság sok vonalán. 

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

22:00 Helyi idő szerint. Aika a népszerű sorozatokra gondolt. Ott a "különleges ügynökök" reggel megérkeztek a munkahelyükre, s ha nem volt valamilyen különleges eset, késő délután hazaindultak. A valóság azonban más volt. Aika gondolatai visszatértek a jelentéshez amit még el kellett küldenie. Még egyszer átfutotta a fontosabb részeket, majd elküldte a jelentést. Elindult az ajtó felé, hogy kijelentkezzen a napi munkából, már csak a leolvashoz kellett volna, hogy érintse a kártyáját, hogy kijelentkezzen a napi munkából, amikor egy sorozat sípszó új riasztást jelzett.

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Amióta a szerepjátékokokban megjelenik a varázsslóiskola azóta ismert szempont, hogy a képzés gyermekkorban indul, mert  kell az idő sokminden megtanításhoz, megtanulásához. Van aki rögtön megjegyzi: Írni, olvasni máshol is meg tudnának tanulni, a varázslás szempontjából fontosabb készségek megtanulásához pedig túl kicsik a gyerekek. És utána jön sokféle karakter, ahol ilyen vagy olyan alapon de úgy gondolja az ő varázslójának nem kell az ősi nyelv, a rúnamgia, helyette... A minap elkezdtem egy életútjátékot mesélni. Nem első szinttől, hanem az iskola elejétől. Bentlakásos az iskola, mindenki sír még a szülei után. A közös kulturális hátteret a tört közös nyelv jelenti.

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Egy beszélgetésben felmerült, hogy valakinek túl sokszor hiányzik. A M.A.G.U.S. több alapkönyve is etikátlannak tartja a koncepciót. Más rámutat, hogy legyen szó fórumos RPGről, MMORPGről, vagy asztali szerepjátékról a többi játékos védettsége szerinte nem reális. Mások pedig pont arról beszélnek, hogy a PVP öli meg a szerepjátékot, a realitást és alapvetően a játék minősége okán kell tiltani, nem pedig a megtámadottt védő homáyos etikai szabályok miatt. De hol a fenében van az igazság? És egyáltalán a szerepjáték eltérő változatait nézve ugyanott van-e?

Alkategóriák

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Kereső