Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A témát ezúttal egy nyílt Facebook csoportban belinkelt videó adta. A téma annyi lett volna, hogy jó-e a Battle for Azeroth vagy sem. Kezdőknek, újrakezdőknek egyaránt. A videó javarészt a Mythic+ működését részletezte. Nos jelentem, én újrakezdő vagyok, és meghívtam a játékba pár barátomat, ők pedig kezdők. Mivel a meghívás kapcsán álltal is pár költséget, eszembe jut az is, hogy Draco barátom számára a World of Warcraft kaland nem teljesen úgy kezdődött, ahogy azt a többség elképzeli. Az ő életében ez az első igazi MMORPG, így tájékozódás, kezelés és sokminden újdonság volt neki, az is ami nekünk triviális. Retailen kezdett, javarészt az én javaslatomra.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Megjelent egy rajongói, nem hivatalos, szabálykönyv. Az alkotóknak ez úton is gratulálok, hiszen ez akkor is nagy eredmény, ha az elkészült rendszer vagy annak sok részlete nem is tetszik. Nem tetszik, mert a M.A.G.U.S. még a mai napig a legnépszerűbb magyar szerepjáték, és ezért bármely házi vagy nem házi rendszer egy igencsak heterogén rajongói csoportot szolgál ki, így pedig nem lenne könnyű minden rajongó ízlését eltalálni. És bárki is indított úgy, hogy akkor jöjjön közösségi fejlesztés ezen hasalt el. Amikor a közösségi fejlesztés kapcsán sokan mondják, jönnének, stb. akkor is szükségszerű a projektek szétesése. Viszont pont ebből eredt az, hogy sokan több füzetnyi háziszabállyal játszottak egy folt hátán folt rendszert M.A.G.U.S. címén. Hulla most hasonló spirálfüzetek helyett tud a saját rendszerében játszani, mesélni. Akik szerették a munkáit szintén válthatnak. Az a mű nekik szól. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

roll20percSok helyről ismerjük a hasonló ábrákat. És nagyon könnyű rájuk hivatkozni, hiszen van sok felhasználó szóval nyilván reprezentatív. Nos a D&D-hez kapcsolódó megannyi hivatalos felületen is van sok felhasználó, ott meg 100% az arány. Viszont egyik sem reprezenetatív. És ennek alapvetően több jó oka is van. Az egyik abból ered, hogy más-más rendszerek kedvelői más-más arányban vesznek igénybe a Roll20-hoz hasonló platformot. Mondjuk azért, mert az adott rendszert nem támogatja a Roll20, és az adott rendszerhez eleve nincs szükség hasonló "virtual tabletop" megoldásra. 

A storyteller játékosok elenyésző része vágyik battlematre, ennek kapcsán fog of war támogatásra, generikus fantasy tilesetekre. Miért? Mert a rendszerhez nem kell. De tök jól jön az, ha a karakterek által is olvasható hírekhez jó a fájlmegosztás, amiben viszont sok VTT megoldás nem lesz annyira erős. Ha pedig az ilyen igényekkel rendelkező játékosok kisebb arányban használják a Roll20 megoldásait, nagyobb arányban maradnak Discordon, Skypeon, stb. akkor a Roll20 kampányokról szóló ábra már nem is lesz a szerepjátékosok összességére nézve reprezentatív. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A többség nem azért, mert jónak tartaná. Mert lássuk be arra amire a többség használná nem igazán való. A M.A.G.U.S. tagadhatatlanul a 90-es évek első felének terméke, ami részben jó, részben rossz. Jó, mert akkor "story revolution" címszó alatt egyre több lehetőséget akartak adni a történetre, és persze a szerepjátékra. Csakhogy a kicsit félkész rendszer kapcsán sok minden befejezésére sem jutott elég idő, nemhogy tesztelésre, a könyv jó szerkesztésére. A gond az, hogy talán a gondolatok összeszedésére sem.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A hp egyidős a szerepjátékkal, vele együtt ott volt a harci kör, a körönkénti támadások száma, és sokminden. A hp-ben viszont sokminden benne lehet, többek között a szerencse is. Sokan a nevére mutatnak, hogy a hit az találat, a hp a cure wounds típusa varázslatokkal gyógyítható, ez pedig a hadiszerencsét jelentő hp esetén szerintük nem lenne igaz, így elvetik azt a gondolatot, hogy a hp absztrakció volna. A valóság azonban ennél összetettebb. Nem mindegy ugyanis az, hogy a hpben benne van a hárítás, hadiszerencse, stb. máshol nem modellezett, a sebzést mérséklő hatásainak egy része vagy a sebzés teljes elkerülésére vonatkozó hatásokkal és sok mással is számolunk. Mindkét esetben absztrakciót, egyszerűsítést látjuk, csak az első esetben értjük, hogy a hp sebet miért logikus gyógyítani.  

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Egy kicsit balra pillantok, s már látom is a nyomtatómat. Mit meg nem adtam volna a 90-es évek elején egy nagyméretű papírra is dolgozó, gyors, hatékony színes nyomtatóért. Csakhogy a hasonló eszközök birtoklása nem akkor volt realitás, hanem ma. Mint ahogy a Hayes kompatibilis smartmodem esetében a modem okos volt, aki azt hitte, hogy egy 10 megabyte feletti kép emberi idő alatt átjut minden játékoshoz viszont nem. Mégis eljutottunk oda, hogy akkor AD&Dt játszva, mesélve természetes volt az igény, hogy a karakterek birtokairól és megannyi más helyszínről térkép készüljön. Olykor a spirálfüzetbe golyóstollal. Ma már egyre többen ragaszkodnak a megvett kampányhoz, abban van battlemat, van térkép, minek foglalkoznának ők térkép készítéssel, szerepjátékkal, amikor lehet rögtön játszani, kockát gurítani és győzni is. Csak vannak még olyanok akik nem akarják megérteni ennek a zsenialitását, és ragaszkodnak ahhoz, hogy már a D&D első kiadása is az elképzelt karakterrel való játékról szólt.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sta3 BRGKit érdekel sok magyarázat, ha nem azért játszunk? Millió és egy alkalommal futottam bele ebbe a problémába. Lássunk inkább példát, még akkor is, ha ott kevesebb szempont lehet összeszedve. A történetünk ott kezdődik, hogy adott a M.A.G.U.S. csoport a Facebookon. Éppen nem akartam ránézni, de volt aki szólt: Pár post megsértette a szabályzat egy pontját. Hé, főadmin biztos jó ez így? Nos jelentem, nem volt jó. Praktikus szabály, hogy aki csapatot keres, az egy gyűjtőtéma alatt keresse kommentben, mert ott könnyebben megtalálható marad, mintha hol az nyom le egy témát, hol ezt nyomják le a témák. Nem volt jó, de nem moderáltam, tiltottam. Ha van elég jelentkező, lecseng ez magától is. És az egyik csapat még elsőre érdekelt is. Annak ellenére is meg tudott szólítani, hogy a csoport szabályait sem sikerült betartania.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Anthem1VGAAz Anthem érdekes játék lett. Piszok sokan beszélnek a töltőképernyőkről, mert ugye az kicsit hosszúra sikerült. De őszintén szóval más egy hosszó töltőképernyő, és más az a helyzet, amikor ezt a hosszú töltőképernyőt pár dolog megelőzi. Mivel nincs single player, nem tudunk küldetés közben menteni. Így betölt a játék, majd betöltjük az erődöt. Majd felsétálunk a javelinünkhöz, hogy elinduljunk. Kiválasztjuk a missziót, jön animáció, majd csak úgy matchmaking, majd loading screen. Jó esetben indulhat a móka, rossz esetben viszont az egyébként stabil internet mellett is jön a csatlakozási hibára utaló üzenet, és tölti be újra az erődöt. Amikor egy hétköznap nincs túl sok időd a játékra, akkor ez annak elég jelentős részét tudja elrabolni. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Vampire 5. kiadásban megjelenő trigger warning megoldások kapcsán sokszor hangzott el a vád: immár nem vámpírral kell játszani, nem a horror jön át, hanem... És teljesen igaza van annak, aki ennek kapcsán rámutat, hogy mindez miért lenne idegen sok vámpírtól. De teljesen igaza van annak is, aki azt mondja, hogy ez a szemléletmód nem újdonság. Hiszen egy 100.000 emberre jut egy vámpír helyzet és a saját ismert környezetedben való játék kombinációja oda vezetett, hogy mondjuk Miskolcon lehetne 2 vámpír, agglomerációval együtt 3, ha az egész régió oda tartozik meglehet az az 5-6 vérszívó akik a csapatot alkotják. Induló karakterként egyik sem vámpír régebb óta, mint pár évtized, és még a mai ember szokásait hozzák. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Dori Concept2 png iconA személyes horror ott kezdődik, amikor szembe kell nézni mindazzal, amit addig sikeresen letagadtál önmagad elől. Nem titkolom, a témára több aktualitás miatt került sor. Az egyik aktualitás a Vampire 5 körüli még mindig jól pörgő viták, az asztali szerepjáték alatt is megjelenő trigger warning figyelmeztetések kérdése, a meg lehet-e X rendszerben csinálni Y karaktert. És persze a címben szereplő személy körüli kialakuló országos hisztiről szerepjátékos szemmel alkotható vélemény. És a V5 kapcsán megjelenő trigger warning figyelmeztetések kapcsán is felmerül a kérdés: Mi jelenik meg a játékban, milyen részleteket mosunk el, ugrunk át, mi az amit elrejt a játék felbontása. És ennek kapcsán előkerül a szerepjáték egy különösen extrém formája is, ahol a leginkább egyszerűsítő és hamis képet kapunk. Létezik ugyanis az elő szerepjátéknak egy különös formája: A celebritás játssza azt a szerepet, amit üzleti érdekből, az imázs megteremtése és fenntartása miatt rá osztott az élet. És sokszor baromi nehéz szembenézni azzal, hogy ez az imázs, a kis felbontású és épp ezért hihető kép csak egy lufi.

Alkategóriák

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Kereső

Cookie kezelés

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.