Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Mindig az igazán elégedettlen ügyfél a leghangosabb. És az Internetnek hála a panaszok sokakhoz eljuthatnak, olyanokhoz is akik ez után úgy érzik, hogy nekik is panaszkodniuk kell. Így volt ez sok szerepjátékos kiadványnál, segédprogramoknál, és így volt ez a Warcraft III: Reforgednél is. Csakhogy ezúttal megjelent egy új jelenség. Egy korábban okkal utált játék, a Day One: Garry's Incident kapott az utóbbi pár napban elég sok 10/10-es értékelést és a Metacritic stábja nem győzi kigyomlálni a furcsa ismerttetőket. 10/10, Nem Warcraft III. Nem tette tönkre az összes custom campaignt, nem rontotta el az összes ilyen játékot, nem ölt meg egy régi klasszikust, nem tiltottak ki ártatlan és sok szempontból jó játékosokat sok más játékból is (chargeback történetek miatt), nem vette el sok játékostól a megszokott legendás játékukat. Repkednek a hasonló érvek. Szóval ami nem Warcraft III az 10/10. És ami ennél jobb, az lehet akár 11/10 is, akár egy FIFA 20 is az Ultimate Teames lehúzásokkal.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A kérdés arról szólt, hogy adott szakmai tudással visszakerülve egy korábbi évbe, mégis mihez kezdenénk. Hamar megjelent, hogy a szerencsejáték nem elfogadható válasz, a tőzsde már valamennyire az. Rögtön jött is a válaszokban az Apple részvény és a bitcoin. Tök jó, tegyük fel, hogy visszakerülsz az időben, de arra semmi garancia nincs, hogy bárki más nem lépne. Nem lenne aki megpróbálná megelőzni az Applet, nem próbálná megelőzni kriptovaluták megjelenését. A jövőre vonatkozó ismeretek ezen a ponton már jóval kevésbé értékesek, ugye? Azzal, hogy legalább te ott vagy a múltban, legalább a te helyzeted bekavar, máris egy alternatív idővonalon vagy, amin teljesen más történne. 

Olvasóink értékelése: 1 / 5

Csillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az ember hajlamos hinni a prekoncepciónak. Ha valakiről azt gondolom, hogy sok okból lesz rossz szerepjátékos és ezt páran megerősítik, hiszek neki. Mert n+1. bizonyítékként erősíti meg azt, amit addig is sejtek, tudok, gondolok, pl. akár Gajdán Zsolt szerepjátékosi teljesítményéről. Egészen addig, amíg fel nem merült, hogy olyantól jött a durva kritika, aki szerint az érveknek lenne végzettsége, hiszen ha ezt követeli nem a hozzászóló személyével, hanem az érveivel foglakozik. Esküszöm, valami humoros szerepjátékban kétlábon járó, életre kelt, egyetemista érvet fogok indítani. Grubernek fogják hívni. Mindenesetre a csoportokban is megjelenő kritika kapcsán immár felmerült az első pár kétségem. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

arkenforge browserVannak programok, amiket piaci alapon biztosan nem vettem volna meg. Akciósan $30 a program, nem drága, de nem is a legolcsóbb a piacon, hiszen vannak tartósan ingyenes megoldások is. És hamar jönnek a különböző tartalmak hozzá. A vadon kezelése még $25, mágia kapcsán indokolt effektek $10, zenék, ez az... A program viszont még egy alpha verzió, egy olyan Early Access megoldás, ami kapcsán meglehet a bizalom, remélhetjük, hogy jó irányba tart, de nem tudhatjuk. Tesztelni, kipróbálni csak időbe kerül. Akkor amikor épp ráérek. Ez mindjárt jó. Végigmegyek a regisztráción és minden fontos lépésen. Letöltés, majd a frissítések. Van bő egy órám gondolkodni.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A többség nem azért, mert jónak tartaná. Mert lássuk be arra amire a többség használná nem igazán való. A M.A.G.U.S. tagadhatatlanul a 90-es évek első felének terméke, ami részben jó, részben rossz. Jó, mert akkor "story revolution" címszó alatt egyre több lehetőséget akartak adni a történetre, és persze a szerepjátékra. Csakhogy a kicsit félkész rendszer kapcsán sok minden befejezésére sem jutott elég idő, nemhogy tesztelésre, a könyv jó szerkesztésére. A gond az, hogy talán a gondolatok összeszedésére sem.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A Vampire 5. kiadásban megjelenő trigger warning megoldások kapcsán sokszor hangzott el a vád: immár nem vámpírral kell játszani, nem a horror jön át, hanem... És teljesen igaza van annak, aki ennek kapcsán rámutat, hogy mindez miért lenne idegen sok vámpírtól. De teljesen igaza van annak is, aki azt mondja, hogy ez a szemléletmód nem újdonság. Hiszen egy 100.000 emberre jut egy vámpír helyzet és a saját ismert környezetedben való játék kombinációja oda vezetett, hogy mondjuk Miskolcon lehetne 2 vámpír, agglomerációval együtt 3, ha az egész régió oda tartozik meglehet az az 5-6 vérszívó akik a csapatot alkotják. Induló karakterként egyik sem vámpír régebb óta, mint pár évtized, és még a mai ember szokásait hozzák. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nem jó egy zárt Facebook csoportból kivinni vitákat. De az ott felmerülő kérdést meg lehet válaszolni a csoporton kívül is, kivátkép akkor, ha a kérdező már nem is tagja az adott szerepjátékokkal foglalkozó csoportnak. Könnyen válaszolok, hiszen máshol már felmerült épp így a válaszom, és most ezt lehet hivatkozni nem szerepjátékos csoportokban is. Igaz az ő kérdése a szivárványos táska miatt megvert lánnyal kezdődött, az én válaszom pedig a gázkamrákba küldött zsidókkal fog kezdődni. Ez volt ugyanis az a pont, ami után mindenkinek fel kell ismernie, hogy hova vezet az, ha az emberi jogokat félretesszük, érzelmi alapon szélsőséges politikát támogatunk, nem gondolkodunk, nem mérlegelünk. És ezen sokmindent vitatni sem lehet.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A "szerepjátékos gyilkosok" című történet nagyot futott a médiában. A kérdés kapcsán viszont igyekeztem megkérdezni rendőrt is, ügyészt is, bírót is, sőt még egy védőügyvédet is. Meglepő válaszok születtek. Az ismert tény, hogy Magyarországon magas a váderedményesség mindannyiuk szerint összetett folyamatok eredménye. Létezik egy intézmény, a pótmagánvád, ami akkor működik, ha az ügyészség nem akar vádat emelni, de a sértett, a képviselője igen. És az esetek egy szignifikáns része úgy végződik, hogy amire az ügyészség úgy gondolta, hogy neki nem eléggé bizonyított valami a vádemeléshez, az a bíróságnak már elég volt. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Anthem1Amikor a D&D első kiadása megjelent, az első ismertetők is a korlátlan lehetőségekről szólnak. Azóta sok olyan rendszer és kiadás van, ami ezt az ígéretet tűzi elsősorban a zászlójára. Hatalmas szabadságot, mindenki számára vonzó rendszert ígér. Ez pedig egy olyan ígéret, amire könnyű legyinteni, hogy ismerem a reklámokat ez csak marketing bullshit. Csakhogy a rajongók ezzel sokszor találkoznak, számukra ez sulykolás. Ha pedig egy rendszert nem igazán valós ígérettel reklámoznak okuk lehet racionalizálni is. Így pár rendszer kedvelői más rendszerekre vonatkozó kérdéseknél is jönnek elmagyarázni, hogy X rendszerben, Y kiadásban aztán tényleg mindent meg lehet csinálni, sőt minden mást is. Ha pedig ez a kártékony viselkedés jön egy rendszer kiadója és kedvelői felől, akkor nehezen engedem el azt a témát, hogy a rendszer mennyire nem hozza azt amit ígér. Az Anthemet, a Mass Effect: Andromédát megvédem, pedig ott is volt más marketing bullshit, az ilyen rendszereket nem. És nem véletlen, hogy az Anthemet hozom példának.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sokan ismerik a Roll20-t, és sokan mondják el, hogy az egyik legnagyobb előnye az, hogy teljesen böngészőalapú és így például megúszhatsz néhány perc telepítést. A gond csak az, hogy e kérdésben sincs ingyen ebéd. A Roll20 pedig időközben kiérdemelte a (t)Roll20 gúnynevet, és így a legfőbb előnyük is más perspektívába kerül. Mert az elmúlt napok hírei velük kapcsolatban nem arról szóltak, hogy milyen cool újdonság jelent meg náluk, hanem arról, hogy kivel és milyen módon volt seggfej a cég, és ki és miért hagyta ott őket. Akár seggfej éppen veled a cég, akár csak egy olyan hibába, kényelmetlen megoldásba futsz bele, amit mér rág javítottak volna, ha épp normálisan állnak a bejelentőhöz, ezt a megspórolt időt kamatostól veszted el.

Alkategóriák

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Kereső

Cookie kezelés

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.