Minden kaland során a mesélő legnagyobb ellensége az, ha valami váartlan esemény félreviszi a kalandot. Egy nyomozós kalandban könnyen kreálhat a kocka olyankor is valami hamis nyomként értelmezhető furcsa eredményt, ha ez éppen akkor és ott zavaró. A szokatlan esemény mögött a játékos nyílt dobás esetén láthatja a kockát, de a karakter nem talált rá magyarázatot. Kérdés, hogy hogyan értékeljük ezt a helyzetet? Mert könnyű azt mondani, hogy a szokatlan eredmény és a szinte megmagyarázhatatlan esemény a műfaj velejárója, örüljünk neki. De legalább ennyi érv szól amellett, hogy kimondjuk: A rossz dobás oda tesz valamit szokatlant, valami potenciális nyomot, ahova éppen nem akarjuk, és a kalandot félreviheti.
Gondold csak végig mennyi esélye van egy szakmunkásnak arra, hogy egy könnyű feladatnál sikert érjen el. Ilyen selejtarány mellett nem dolgozhatna sehol. Nem véletlen az, hogy amikor nincs különleges nyomás, a karakter tudásán belül lévő dolgot művel, akkor nem szabad dobatni. Mert, ha dobatsz az esélyek nem lesznek ilyenkor valósak. Ahol dobatsz, dobsz, ott már a normálistól eltérő helyzetről, normálistól eltérő esélyekről van szó. Szokatlan események, amik kapcsán a karakterek jobb esetben megvizsgálják, hogy miért szokatlanok.
Rosszabb esetben megszokják, hogy a világod tele lehet indokolatlan és szokatlan elemekkel és nem fognak felfigyelni arra sem, ha egy bizonyíték, egy fontos nyom lóg ki a környezetéből. Érdekes lehetőség, hogy a rossz dobások eredményeként megjelenő furcsa helyzetre felkészülsz. Kitalálod, ha a csapat utána akkor nézni ennek, vagy bármi másnak, akkor az utánanézés hova vezet. Azt mondod a játékosok nem néznek utána? Adj valami olyan magyarázatot a rossz dobásra, ami után a magyarázatnak már utána néznek, így egy kockázatos helyzetet próbálj az előnyödre fordítani.
Ha a kockadobás nem hozza össze a furcsa jelenetet, sem más furcsaság nem vezet a megfelelő irányba, akkor ezzel még élhetsz. Ha a karakterek dobás nélkül egy nyomot, bizonyítékot félreértelmezve mennek félre valamilyen irányba, élj azzal a lehetőséggel, hogy a Call of Cthulhu esetében létezik olyasmi, amire az átlagember már természetfelettiként hivatkozna. Lehet akár látomás, akár egy különösen erős megérzés. A rontott dobás ugyan az adott helyzetben kudarc, de hasonló alapon elvezethet más bizonyítékhoz. A furcsa eredményeket igyekezz úgy magyarázni, hogy azok segítsenek felépíteni a hangulatot és elvezessenek egy bizonyítékhoz.
Ez utóbbi kapcsán a bizonyíték nincs ingyen, hiszen a természetfeletti tapasztalat okán csökkenthez a sanity, az ekkor szerzett tapasztalatra nehéz hivatakozni, nem könnyű egy megfelelő természetes magyarázatot találni az eseményekre. Így a látszólag kudarckor ingyen kapott segítség nem feltétlenül előnyös. Nincs ingyenebéd, és a sokat dobáló játékos kudarckor kapott segítsége ennyiben drága.