User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Sokan kérdezik, milyen kaszt hiányzik a MAGUSból, és sokszor utunk el a következtetéshez: Kasztból, alkasztból több is van, mint elég. Persze, sokan pontról pontra hasonlítanák össze a kasztok listáját a D&Dvel és észreveszik: Druida például nincs. Ez önmagában még igaz is lenne... Csak a kérdést úgy is feltehetjük: élnek-e Yneven druidák? Ha pedig nem, akkor mi szükség lenne druida kasztra? Mi szükség lenne egy földi vallás követőire, amikor sokféle pap kaszt érhető el a játékban. Így már cseppet sem fog hiányozni a druida. Míg D&D kapcsán hagyománya van a földi vallások közvetlen újrahasznosításának, addig Yneven ez idegen volna. Mégis hiányérzetem van. Ugyanis nem mindenki készül kalandozónak akiből kalandozó vagy hős lesz. Olykor az "egyszerű ember" is keveredhet kalandokba, válhat hőssé.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

A tőr ugye alap fegyver? Ki ne gondolná így, és szerelne fel vele kapásból boszorkányt, varázslót, fejvadászt. A valóság azonban egy kicsit összetettebb ennél: A tőr közel sem ennyire univerzális. Bár a legtöbb fegyverforgató megtanul bánni vele, ám például egy boszorkányhoz mégsem illene. És nem csak azért, mert bármely látható fegyver tönkretehetné az összhatást egy boszorkány pedig kínosan ad a belépőjére. Ohh nem. Hanem azért is mert vannak olyan helyzetek ahova nem vihet magával tőrt. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

"A jó lovas katonának de jól vagyon dolga,
Eszik, iszik a sátorban, semmire sincs gondja.
Hej, élet, be gyöngy élet, ennél szebb nem lehet,
Csak az jöjjön katonának, aki ilyet szeret!"

Verbunkos nóta

Modern kalandozókA kalandozók alapvetően nyughatatlanok, tehát nem képesek megülni hosszú ideig egy helyben. Bármilyen középkori világra illik ez, ahol a szándékosan vagy véletlenül munka nélkül maradt harcos [társadalmi] kasztba tartozók és egyéb kétes elemek [szökött fegyencek, katonaszökevények stb.] bejárják a világot, hátha akad valami lehetőség amivel tisztára moshatnák a nevüket és netán föl is virágoztathatnák. Amíg zsoldosnak állnak addig semmi gond, ahogy a toborzó nóta is említi, a katonának semmire sincs gondja, már ami az élelmezést illeti. Ám ha saját maguk kívánják managelni magukat, akkor kénytelenek az ellátmányról is gondoskodni. A kereskedők híresek voltak arról, hogy azt a moslékot adták el magas áron, amit még alacsony áron sem vett meg senki, dehát ez szükséges rossz volt, velejárója a háborúnak. Aki nem akarta a katonák sanyarú osztját enni, vagy akinek nem volt rá lehetősége, mert mondjuk egy nemes megbízására a "Négyszögletű Kerek Erdőbe" kellett mennie egy elfeledett vár mélyére, hogy megszerezze a "Nagy Szemüveges Varázsló Észveszejtően Pusztító Tekercsét", miközben temérdek szörnyet gyilkol halomra és elveszi a kincsüket az kénytelen volt élelmet vinni magával. Répa, káposzta és krumpliföld ugyanis nem igazán akad a dungeönben, a szörnyek nagy százalékban nem ehetők, az a pár gomba meg ami mégis megteremne vagy azért van ott mert mérgező [ha nem volna az, megették volna a szörnyek], vagy csak szimplán nem elég. Akkor mégis mit ehet egy botor lélek, aki kalandozásra adja a fejét? Ennek járok most utána. Kövessetek!

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

“Bravery is the capacity to perform properly even when scared half to death.”
[A bátorság annak a képessége, hogy akkor is megfelelően teljesítsünk ha halálra vagyunk rémülve.]

Omar Bradley, a normandiai partraszállást vezető amerikai tábornok

Szent György és a sárkányA bátorság a félelem teljes hiányát takarja? Bátorság vagy botorság a Summariumban leírt passzus, miszerint az orkok inkább csonkig égetik a kezüket becsületből és bátorságból, minthogy meghátráljanak? Hogyan jelenik meg a félelem és ennek a kóros formája, a fóbia és a paranoia a szerepjátékban? Meg KELL-e jelenjen egyáltalán, vagy a hősök sosem félnek? Ezt a kérdést akarom boncolgatni egy kicsit az alábbi oldalakon.

Subcategories

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Az eredeti első kiadástól az Első Törvénykönyvig a M.A.G.U.S. rendszere - viszonylag - egységesnek mondható. Így itt az ehhez a kiadáshoz ajánlott írásainkat olvashatod. 

Amit az Új Törvénykönyv rendszeréhez ajánlunk...

Non profit házi kiegészítőt kiadni mindig is szabad volt a M.A.G.U.S.-hoz, a meglévő szövegre nagyban egyező alapkönyveknél viszont felmerült, ha az Új Törvénykönyvből emelünk át részeket ott másé a copyright, de sok esetben a szöveggek, képekkel és ki tudja mivel problémák lehetnek egy alapkönynél. A Delta Vision kíváncsian várta mik jönnek össze házi rendszerként, de ha "nem fogadják el, megy a kukába" alapon senki sem volt túl lelkes. Kudarc esetén legalább a saját oldalra kitehető legyen. Addig mondogattam, hogy a rendszer reform kiegészítő szintjén is megcsinálható, míg valaki felvetette: Akkor ne takarózzak az alapkönyv csinálás jogi kockázatával, hanem mutassam meg. Cikkekkel, modulárisan felépülő rendszert leíró kiegészítőkkel találkozhatsz majd itt. 

Az egyes fejezeteket egymás mögé téve, kinyomtatva, bekötve pedig egy alapkönyvvel lehetnél gazdagabb. 

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.