Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

RPG ROOM OneFriend1

Nem vagyok grafikus, és sok más szerepjátékos sem az. Ha a karakterünkről képet szeretnénk, akkor vagy keresünk valamit, vagy megkérünk valakit, hogy készítse el, vagy olyan programok segítségét vesszük igénybe, ami a hiányzó tudásunk egy kis részletét segít pótolni. Nem titok: Az utóbbi kategóriában a kedvencünk a DAZ Studio.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

daz erdopille supergirl2badgirlBgSimpleLightQVGAEgy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogy a te karaktered igazán különleges, egyedi, színes, sokat tesz hozzá a játékhoz, az elérhető képek meg nem róla szólnak, és egy csomó más játékos is ugyanazt használja, így egyedinek sem mondhatóak. A másik gond: Én sem vagyok művész és az olvasók többsége sem sértődne meg, ha azt mondanám rájuk ők sem grafikusok. Aki pedig grafikus annak jó eséllyel megvan a maga módszere a karaktereiről alkotott kép elkészítésére, sőt az egész csapatot is el tudják látni karakterképekkel. Azaz a cikkünknek elsősorban azzal a helyzettel kell foglalkozni amikor nincs grafikus a környéken. Sőt, amikor úgy döntesz a „fizetek egy pályakezdő grafikusnak pár sör árát” opció sem győz meg. Mert nagyon szép ceruzarajzokat láttam én már, hangulatosabbak, minden 3D renderelt képnél, és talán kevésbé sötétek is. Csak éppen sok apró részlet mindig lemaradt róluk.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

GrainyApróság tudom, de a napokban felmerült pár cikkben témaként, hogy egy vonat milyen helyzetekben remek kalandhelyszín. Kellett a kép és jó szokás szerint DAZ Studio került volna elő, ha nem derült volna ki, hogy ehhez bizony zsebbe kell nyúlni. Kellett ugyanis vasúti kocsihoz megfelelő modellt venni, és kellett a környezet is. Zsebbe nyúlós történet, ha már több dolgot kell venni. És persze nem ígérhettem szép képeket, több oknál fogva sem. Az első ami eszembe jut mindjárt a nyilvánvaló igazság: Nem akartam. Nem akartam, pont azért, amiért egyes játékokban utólag kapcsolod be a film graint, vagy éppen más zajjal operáló effektet. Hol azért, hogy a mozi jusson eszedbe a képről, hol pedig...

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Szezonja van a legendás RTS játékok felújításának. Sokan elmondják, hogy egy hasonló játékot mindig szidna, mert vagy túlzottan felújították valakinek, vagy nem eléggé. Szóval megint nincs rajta füstszűrős sapka. Ez a sok elégedetlen makacs rajongó az Age of Empires II: Definitive Edition kapcsán is elmondja, hogy a felújítás felújítása (mert ugye volt a HD verzió) a szokott problémákkal, és ez bizony csak 8.6 pontot ér. Mert ugye drága a játék, ha nem fizetsz elő a Microsoft egy szolgáltatására. Jött a Warcraft III, nem is az utált Microsofttól, jobban felkészülve, nem volt köztes HD verzió így ez jobban meg kellene, hogy érje és különben is az eredeti igazán legendás játék volt. Az eredmény? Amikor 2.1 körül volt a Metacritcen a felhasználói értékelés, nem mertem róla írni, mert onnan biztos feljebb megy. Majd valaki említette az 1.9 körüli akkori átlagot, s az elégedetlenségre mutató cikket. Mire ezt ellenőriztem 1.6 volt. És nem úgy nézett ki, hogy a zuhanás megáll. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Amikor elkezdtem a DAZ Studioval foglalkozni a Genesis platform első generációja viszonylag újnak számított. Hamar észrevettem az előnyeit: Ugyanaz a ruha, ugyanaz a hajviselet a Genesis minden formájához használható volt. A DAZ Studio többek között ennek köszönhetően tűnt okosabb választásnak, mint a Poser. Közben persze mindkét program fejlődött. Dinamikus haj még mindig nincs a DAZ Studioban, de haj szerkesztő (Look at my hair) már elérhető hozzá. A Poser esetében bár hiányzik az autofit és az autofollow, manuálisan átszabhatjuk a ruhákat. A verseny nem állt meg. A Poser-t még ma is rossz választásnak tartom. Ugyanis ott ma három változat merül fel. A Poser 10 funkcióiban korlátozott, ott pont a húzó funkciók hiányoznak. A Poser Pro $450 körüli árával kétszer annyiba kerül, mint a Carrara Pro, pedig az utóbbi teljes modellező eszköztárat, tájkép szerkesztőt is kínál, stb. És a Poser Pro Game Dev, ami viszont még 50 dollárral drágább... A DAZ Studio viszont mára már ingyenes, több jó modell jön vele, sok dologban fejlődött, például az iray kapcsán. Ellenben azt mondom, hogy a Carrara esetében a plusz tartalom amit kapunk sokkal többe kerülne a program nélkül, mint a programmal együtt. A platinum club tagjaként sokszor akcióban kifizethető áron van. Abban pedig van autofit, autofollow, de dinamikus haj és teljes fizikai motor és számos más feature is. De a siker igazából nem ezen múlott, hanem a Genesis platformon. És most éppen ennek a Geneis platformnak a 3. generációjáról kell írnom. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A témát ezúttal egy nyílt Facebook csoportban belinkelt videó adta. A téma annyi lett volna, hogy jó-e a Battle for Azeroth vagy sem. Kezdőknek, újrakezdőknek egyaránt. A videó javarészt a Mythic+ működését részletezte. Nos jelentem, én újrakezdő vagyok, és meghívtam a játékba pár barátomat, ők pedig kezdők. Mivel a meghívás kapcsán álltal is pár költséget, eszembe jut az is, hogy Draco barátom számára a World of Warcraft kaland nem teljesen úgy kezdődött, ahogy azt a többség elképzeli. Az ő életében ez az első igazi MMORPG, így tájékozódás, kezelés és sokminden újdonság volt neki, az is ami nekünk triviális. Retailen kezdett, javarészt az én javaslatomra.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

chartA DAZ Studio fejlődik. És még mindig ingyenes. És még mindig azt modjuk: Sok játékosnak, KMnek megéri kipróbálni. Persze sokszor nem csak a megszokott emberi figurákat tudjuk renderelni vele, hanem most például egy kis grafikon szerű illusztrációt, ami segít megérteni egy szabály matematikai hátterét. A DAZ Studio kapcsán sok modellezési eszközről ugyan nem beszélhetünk, mégis ott vannak az alap egyszerű primitívek, és 19 darab henger. Tegyük fel a kérdést: Ne tudnál egy kaland kapcsán sok logikai feladványhoz, sok más dologhoz pár egyszerű formából illusztrációt készíteni? Sok helyzetet bemutatva? A fényeket és sok mást is tudsz használni.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Anthem1VGAAz Anthem érdekes játék lett. Piszok sokan beszélnek a töltőképernyőkről, mert ugye az kicsit hosszúra sikerült. De őszintén szóval más egy hosszó töltőképernyő, és más az a helyzet, amikor ezt a hosszú töltőképernyőt pár dolog megelőzi. Mivel nincs single player, nem tudunk küldetés közben menteni. Így betölt a játék, majd betöltjük az erődöt. Majd felsétálunk a javelinünkhöz, hogy elinduljunk. Kiválasztjuk a missziót, jön animáció, majd csak úgy matchmaking, majd loading screen. Jó esetben indulhat a móka, rossz esetben viszont az egyébként stabil internet mellett is jön a csatlakozási hibára utaló üzenet, és tölti be újra az erődöt. Amikor egy hétköznap nincs túl sok időd a játékra, akkor ez annak elég jelentős részét tudja elrabolni. 

User Rating: 3 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar InactiveStar Inactive

Sokat lehet beszélni a botrányaikról. De még többet arról, hogy bő fél milliárd dollár visszaesés volt a World of Warcraft és a Hearthstone bevételei kapcsán. A rajongók persze könnyen mutatnak rá: Nem  meglepő az ilyen csökkenés, hiszen jelent meg kiegészítő. Nem tagadom, ebben akár lehetne is némi igazság. Már akkor, ha csak 2018-hoz képest lenne csökkenés, és 2017-hez képest nem látnánk a zuhanást. Viszont a Blizzard által feltöltött "Financial Model" követhető negyedévről negyedévre. De nézzük csak meg a következő kis grafikont az adatokról:

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Gondolkodtam, hogy megéri-e megírni ezt a cikket. Napról-napra, hétről-hétre, hónapról-hónapra változott a platformok helyzete. Az üzeti felhasználóknak sokáig el lehetett mondani: A Windows Mobile verziókon nem igazán élnek meg a kártevők, a Windows Phone 8.x platform pedig ezeket kizárta. De ez sem gamereknek, sem szerepjátékosoknak nem volt fontos szempont. És egy programozói csoportba is nehezen linkelném be az írást. Az adott oprendszerrel foglalkozó csoportok kapcsán viszont a csapból is ez folyik. De eszembe jutott egy kérdés: Mit mondok az XBOXra? A Kinectre? Vagy, ha nem Gamer kérdez, mit fogok mondani az Azure platformra? Tény: A váltás, ha Windowsos telefont használsz, csak idő kérdése. Szinte elkerülhetetlen. Tény az is, hogy nem csak telefon terén merült fel a váltás kérdése. És ez az utóbbi magyarázatra szorul.

Subcategories

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.