Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

Az egyik kedvend szerepjátékom a Shadowrun 3. kiadása. Az ismeret szakértelmek listáján szerepel benne egy szakértelem: A 20. század szerepjátékai. Oké, a 3 kiadás javarésze már a 21. században jelent meg, így ha véletlenül egy hivatalosan megjelent kalandmodult mesélek, és az valóban 3. kiadású, akkor nem merül fel az, hogy vajon a magas képzettség áldásaként előfordulhat az, hogy a karakter is ismeri a kalandmodul. Na jó... Lehet arra alkudni, hogy a 3. kiadás ugyan 21. század, de ez bizony így is egy 20. században fejlesztett, ide tartozó játék, de a karaktered úgy sem fogja ismerni a kalandmodult amiben játszik. A szabálykönyvek kapcsán pedig a játéktechnikai rész nem sokat segít, a többi pedig a világban is létező dokumentumra épít.

Ugyanakkor szerepjátékot ismerő emberként el tudok képzelni olyan abszurd eseményt, ahol azon kezdenék el gondolkodni, hogy nem-e szerepjáték karakterek vagyunk, keresném a rendszerből eredő glitcheket, a rendszerre utaló mintákat. Megannyi mesélőnél merül fel, hogy rendhagyó mesélés, játsszák a játékosok önmagukat. Akár mintha ők kerülnének a világba, akár mintha ők belebújnának egy karakter bőrébe. Ha holnap egy ynevi kalandozó bőrében ébrednék fel előbb gondolnák az RPG karakterségre, mint az "emlékekkel együtt, felnőtt testben való reinkarnációra", vagy bármi másra. Mondhatnám: rendhagyó mesélésére megannyi más opció van. Más felépítésű kalandok, más játékrendszer és világ, esetleg valamilyen crossover. 

A 20. század szerepjátékai... Volt olyan, hogy egy kalandban szerepet kapott a szakértelem. Szerepjátékos környezetben kellett nyomozni és megtalálni valakit. A környezetbe való beépüléshez pedig nem ártott, ha a játékos karakterek is használták ezt a szakértelmet. A játékosok Shadowrunt játszottak, a karaktereik pedig valami klasszikus AD&D kalandmodult. Persze mondanom sem kell, hogy előkerültek AD&D könyvek is, és a DL kalandmodul sorozat. Mondanom sem kell, a kaland különleges volt.

Hogy miért? Mert a csapat feladata az volt, hogy az AD&D kalandot lejátszva a klubban feltűnést keltsenek, pár jó dobás, látványos jelenet, megoldás segítse a beilleszkedésüket az adott közösségbe. Az image link és pár más beültetés segítségével a Shadowrun karakterek látták az AD&D kalandmodult, csak a mesélő improvizációjára kellett felkészülni. Varázslattal befolyásolták a kockát, ha kellett. De a kalandon belüli kaland pár jelentét így is le lehetett játszani. Rendhagyó kaland volt. És persze ezt lehet fokozni.

Saját rendszert készítek, egy szerintem talán érdekes világkoncepcióval. Föld, de működik valami mágia. És akár ott is létezhet a világ részeként a szerepjáték, mint hobbi. Sőt a történetek szintjén is bemutatom, hogy hogyan kaphat ez szerepet egy kalandban. 

Vivian és az antikvárium

– Jó reggelt! – Vivian hangos köszönéssel igyekezett leplezni bizonytalanságát.

Az nagykörúttól alíg egy saroknyira lévő antikvárium egy idegen világot jelentett számára. Nem pusztán azért, mert ez a környék inkább Eszter lakásához van közel, mint a saját eddigi otthonához, hanem azért is, mert nem sok tapasztalata volt hasonló antikváriumokkal. Inkább műszaki témájú könyveket vásárolt, s modern lányként rengeteg e-könyvet. Az itteni kínálat viszont a misztikum minden formáját igye...

Call of Cthulhu-t mesélve előfordult egy eset, amikor felmerült, hogy a legtöbb játék világához hasonló terület van Dreamlandsen, és az ezzel kapcsolatos tapasztalatok és némi PTSD érdekesen hat pár az események során megőrülő gamerre. Hasonló kérdések persze más irányból is előkerülhetnek, akár nem csak a földön játszódó szerepjátékok esetében. Hiszen ahogy a Két Hold esetében a Hálózat regények földje is elérhető síkkapuval, úgy a földre érkező ynevi karakterek is találkozhatnak akár a nagy zölddel is. Sőt akár nem csak a nagy zölddel találkozhatnak, de valamelyik tábor kapcsán megrendezett élő M.A.G.U.S. is előkerülhet. 

Ha akár hazajutáshoz, akár kalandhoz szükség van olyan tárgyra, ami egy hasonló rendezvényen nyeremény, mert valaki úgy gondolta egy a fantasyhoz illő tárgy remek nyeremény, akkor itt is előfordulhat az, hogy meg kell oldani egy kaland a kalandban helyzetet. Ahol a saját világuk és a rendszer bugjai, a játékban megjelenő KM téves értelmezései által megformált világ között is lehet némi kontraszt. Persze eltérő kiadást is megéri ilyenkor elővenni. 

 

Comments on Játék a játékban, avagy a karakterem karaktere

Be the first to comment
Please login to comment

You don`t have permission to comment here!

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.