Home
Fehér hó, Дед Мороз és egyéb rémségek
- Details
- Written by TheElf
- Category: Call of Cthulhu
Дед Мороз az orosz télapó eredetileg nem egy kedves figura, hanem egy hó- és fagydémon megannyi történet főszereplője. A fehér szűz hó sokak szemében a jóság és tisztaság jelképe, mások szemében viszont teljesen mást jelképez. Agathe Christie történetei között behavazott ház, hóakadály miatt megálló vonat is előfordult, és az önfeledt téli szórakozás, a fehér szín által jelzett tisztaság helyett a bezártságról szólt. A bezártságról, amire Sztálin és követő építettek. Az egy kis munka a gulágon, szibériában, az örök tél világában. Az Örök tél című film erről a világról szól.
- Hits: 37013
Búcsú a mobilos Windowstól
- Details
- Written by TheElf
- Category: Számítógépes játékok
Gondolkodtam, hogy megéri-e megírni ezt a cikket. Napról-napra, hétről-hétre, hónapról-hónapra változott a platformok helyzete. Az üzeti felhasználóknak sokáig el lehetett mondani: A Windows Mobile verziókon nem igazán élnek meg a kártevők, a Windows Phone 8.x platform pedig ezeket kizárta. De ez sem gamereknek, sem szerepjátékosoknak nem volt fontos szempont. És egy programozói csoportba is nehezen linkelném be az írást. Az adott oprendszerrel foglalkozó csoportok kapcsán viszont a csapból is ez folyik. De eszembe jutott egy kérdés: Mit mondok az XBOXra? A Kinectre? Vagy, ha nem Gamer kérdez, mit fogok mondani az Azure platformra? Tény: A váltás, ha Windowsos telefont használsz, csak idő kérdése. Szinte elkerülhetetlen. Tény az is, hogy nem csak telefon terén merült fel a váltás kérdése. És ez az utóbbi magyarázatra szorul.
- Hits: 7713
Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
- Details
- Written by TheElf
- Category: 3D Grafika
Egy kép a karakteredről. Sokszor csak ennyit kívánsz. Csakhogy nem sok olyan egyszerű azt prezentálni. Sokak szerint a probléma ott kezdődik, hogy a te karaktered igazán különleges, egyedi, színes, sokat tesz hozzá a játékhoz, az elérhető képek meg nem róla szólnak, és egy csomó más játékos is ugyanazt használja, így egyedinek sem mondhatóak. A másik gond: Én sem vagyok művész és az olvasók többsége sem sértődne meg, ha azt mondanám rájuk ők sem grafikusok. Aki pedig grafikus annak jó eséllyel megvan a maga módszere a karaktereiről alkotott kép elkészítésére, sőt az egész csapatot is el tudják látni karakterképekkel. Azaz a cikkünknek elsősorban azzal a helyzettel kell foglalkozni amikor nincs grafikus a környéken. Sőt, amikor úgy döntesz a „fizetek egy pályakezdő grafikusnak pár sör árát” opció sem győz meg. Mert nagyon szép ceruzarajzokat láttam én már, hangulatosabbak, minden 3D renderelt képnél, és talán kevésbé sötétek is. Csak éppen sok apró részlet mindig lemaradt róluk.
- Hits: 24924
Read more: Csak egy kép a karakteredről I - Alapoktól a koncepcióig
IRC-től a Roll20-ig, asztali szerepjáték online
- Details
- Written by TheElf
- Category: Asztali Szerepjátékok
Emlékszem. Volt egyszer két akció. Az egyiket Mindenkinek néven hirdette akkor még a MATÁV, a legnagyobb hazai vezetékes telefon szolgáltató, a másikat Mindenkinet néven az Internet szolgáltatást kínáló leányvállalatuk. Akkor még MATÁVnet volt talán a név, később Axelero, majd később T-Online. Most meg a T-Home brandbe olvadt bele ez a csomag is. A két kedvezmény lazán ugyan, de összetartozott. Lazán, hiszen éjjel a helyi díjazású hívásokra, és a betárcsázós Internet ilyen volt, hívásonkénti maximum 150 Ft-os díjplafont is bevezettek. Azaz 30 nap alatt, ha nem szakadt meg a kapcsolat csak 4500 Ft lett volna a telefonszámla Mindenkinek opció nélkül. Aki csak 20* hívta az Internetet egy hónapban, annak 3000 Ft is elég volt, és ugye a Mindenkinek pont erre az időszakra jelentett havi 4000 Ft átalányt. Estétől reggelig lehetett letölteni olyan sebességgel amit ma már csak korlátozás esetén tapasztal az ember. Ha egyetlen megabyte letöltéséhez szükség volt mondjuk 4 percre, akkor mondjuk 15 megabyte zene, vagy éppen szabálykönyv jött le egy óra alatt. Csakhogy a legtöbb szabálykönyv nem 15 megabyte volt, hanem a többszöröse. Az automatikus folytatás nem volt meg mindenhol. Sokszor manuálisan kellett kérni az újra küldést a kor chat rendszerét az irc-t használva. Ott ülsz órákat a gép előtt... A chatelésre használt irc kliens szinte kötelezően előtérben.
- Hits: 29807
Szakmai vélemény a MAGUS kérdőívekről
- Details
- Written by Sol
- Category: M.A.G.U.S.
1. kérdőív:
A helyesírásra, és a félregépelésre kevéssé ügyeltek a „kérdőív” alkotói, ami igen fontos formai szempont, egy kérdés és arra adható válaszok értelmezését nehezíthetik meg, vagy lehetetleníthetik el a felmérés során. Mintavételből fakadó torzítás léphet fel, ha a válaszadót kényszerítjük egy válasz adására úgy, hogy semmi alternatívát nem adunk neki, azaz hiányzik az „egyéb” válaszlehetőség, vagy éppen a „nem tudom”, esetleg a „nem szeretnék válaszolni” opció, így sérül az önkéntesség lehetősége. A másik esetben pedig mi nem kapunk teljességgel kitöltött kérdőíveket, mert a válaszadó látva, hogy kényszerítve van, felhagy a felénél, és egyenlőtlen adattábla jön létre a számtalan hiányzó adat révén.
- Hits: 7027
Szerepjátéknál nem a grafika a fontos...
- Details
- Written by TheElf
- Category: Számítógépes játékok
Szeretném hinni, hogy egy szerepjátéknál nem a grafika a fontos, mert amit látunk azt így is úgy is kiegészíti a képzeletünk. Szeretném hinni... Mert látom azt, hogy a MUD és MUSH műfaj ma sem halott, az meg ugye teljesen szöveges. És ugye a MUSH szerepjáték. De közben látom azt, hogy a fórumos RPGk jelentős részén annyi minden mozog, vonja el a tekintetett a szövegről, hogy az már fáj. Mert "legyen szép és az teremti meg a hangulatot". Legyen szép a D&D Beyound is, de az senkit sem zavar, hogy ugyanazt a könyvet újra vehetjük meg csak azért, hogy tudjunk online játszani. És közben a BioWare bejelentette, hogy nem lesz több frissítés a Mass Effect: Andromeda-hoz. Egy szerepjátéknak indult valami döntően azért bukott el, mert nem jó a grafikája.
- Hits: 7434
Friss hír a MAGUS háza tájáról, elindult a fejlesztői blog
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
A Delta Vision ma fontos hírt tett közzé, elindult a fejlesztői blog ami a készülő rendszert támogatja, és elindult hozzá egy kérdőív. A hírt, Raonnal egyeztetve, természetesen mi is közöljük. A hír szent, a vélemény szabad elvet betartva viszont némi kommentárral. Az első kommentár kapásból az, hogy sok féle hírt hallottunk eddig is az új rendszerrel kapcsolatban, de most végre(!) van sok hivatalos forrás is, ami mindenképpen jó. A másik oldala a dolognak, hogy ez kicsit féllábúra sikeredet. Következzen először a hír:
- Hits: 7712
Read more: Friss hír a MAGUS háza tájáról, elindult a fejlesztői blog
Mennyi tér jut a kreativitásnak?
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
Sokan azt mondják esélyt kell adni, ha egy modern rendszert szeretnénk látni a M.A.G.U.S.-hoz. A fő gond viszont ott kezdődik, hogy nem a rendszerrel vannak a legdurvább gondok, hanem a világgal. A játékosok és kalandmesterek szinte mindegyike rá tud mutatni egy olyan Ynev verzióra amit ő kedvel, és legalább 5 olyanra, amit ki nem állhat. Több évtized keresztbe írása azt is jelentette, hogy nincs konszenzus a világ kapcsán számos alapvető kérdésben sem. Annak idején a M.A.G.U.S. első néhány kiadása és a "szinte azonos rendszert" kínáló Első Törvénykönyv közötti különbségek sorában a "mindenre van javarészt felesleges szabály" irány térnyerése melett legalább ennyire hangsúlyos volt egy apróság: A jellemek kaptak kis címkét és ezzel együtt kicsit bővült a jelentésük. Ahol kellett volna javítani, ott ritkán tették meg.
- Hits: 16802
Ismét: Új rendszer készül
- Details
- Written by TheElf
- Category: M.A.G.U.S.
Új M.A.G.U.S. rendszer készül. Sokadszorra. Nekem mindig eszembe jut erről a Második Törvénykönyv és a tény, hogy a rendszer reform helyett végül kaptunk 23-as szépségű amundot. De mégis kinek készül? Nyilván nem azoknak akik különböző szerepjátékos oldalakon folyamatosan a M.A.G.U.S.-t szidják, hanem lehet legalább két nagy célcsoport. Az egyik az új játékosok, a másik pedig a M.A.G.U.S. játékosok. Mindkét csoport egy kis magyarázatra szorul. Aki azt hiszi ezzel mindent lefedtem az kihagy legalább két csoportot: A volt M.A.G.U.S. játékosokét, és azokét a veteránokét akik nem véletlenül nem M.A.G.U.S.-t játszanak.
- Hits: 9774
Mass Effect: Andromeda - szerepjátékos szemmel
- Details
- Written by TheElf
- Category: Számítógépes játékok
Az év legjobban várt játéka, ami kapcsán az első balhé az animációkról, karakter modellekről szól. Az igazság az, hogy 10, 20, sőt akár 30 éve is voltak jó játékok és az arcmimika akkor sem volt élethűbb ennél, és ez most sem zavar egy idő után. A játék jelentős része ugyanis nem arról szól, amit látsz, hanem jelentős részben arról, amit hozzá képzelsz. Ha nem így lenne megjegyeznéd, hogy számos esetben egy nagyobb kolónián is 0 WC, 0 mosdó, 0 konyha van. Minden vizuális és játéktechnikai elem (beleértve a multiplayer lövöldözést is) egy eszköz, ami lehetővé teszi, hogy ennél időben és térben is sokkal nagyobb dolgot elképzeljünk. És azt kell mondja, nem is rossz eszköz.
- Hits: 8415
Kereső
Bejelentkezés
Útvonal
Cookie kezelés
Aktuális gondolatok
Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?