Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Tartalomjegyzék

Szóval megvan az update, kipróbálhatjuk. A program Unityben készült, az alap megjelenés amint látjuk egy teljes képernyős applikáció. Egyetlen példány tud belőle futni egyszerre, és azon belül egyetlen térkép. Így azért a copy+paste, a referencia alapján másolás és sok minden nehezebb. Az utóbbihoz egy kiexportált térképet persze megnézhetünk egy másik képernyőn, vagy a kiexportált kép bekerülhet a "háttérbe" és arra rajzolhatunk, de ez nem az igazi. 

filescreenA világtérkép, régió térkép, encounter térkép mellett nekem kicsit hiányzik akár a csillagászati térkép szintje, a várostérkép szintje. Értjük azt, hogy ebből sokféle későbbi packre lesz igény, és akkor már a teljes költség nem lesz olcsó. Az UI design kapcsán látjuk, hogy cél az, hogy most könnyen tudjuk kezelni, szép nagy lapfüleket kapunk a térkép típusokhoz. De ahogy felmerülhet igény többféle léptékre, térkép típusra úgy egyre több lapfül kell, és egy idő után már nehezebb lesz ezt elhelyezni. És az általam említett szintek mellett még biztos lesz igény másra.

Ugyanis egész biztos vagyok benne, hogy számítógépes rendszerekről is kellhet térkép pár szerepjátékhoz. De a közeljövő játékai mellett egy a jelenben játszódó call of cthulhu játék is eszembe juthat, ahol pár egyszerűbb adatbázis séma segít akkor, ha megnéznénk hol és hogyan akar a játékos adatokat keresni, elemezni, stb. Az általam jelzett, nyomozós játékoknál releváns "bűnügyi helyszín" jellegű térkép encounter térképként is megoldjató, csak más objektumok kellenek hozzá. Tény, hogy a konkurens térképkészítő programok esetében akár 20-30 féle lényegében eltérő opció is szerepel a kínálatban. A most kezdőknek, early access alatt, kevés lehetőséggel átlátható felület, szép és jó. Minden elég nagy, nem kell keresgélni. Annak idején ez az irány tette naggyá az iPhone-t is. Aztán mára már egyre többen mondják, hogy az lett a legnehezebben kezelhető mobilplatform, és nem azért, mert mások továbbvitték az irányt.

Egyszerűen azért, mert amikor egyre több lehetőség van, akkor ezek nem férnek el egy képernyőn, egyre több dolog lesz elrejtve úgy, hogy több gombnyomás kell hozzá. És erre kapásból van egy újabb példám, csak ott nem tabok alapján... Szeretném, ha a falak igazodnának a gridhez, mert amúgy kicsit kényelmetlen egérrel rajzolni, és nem mindenki olyan ügyes. Discordon elhangzik, hogy a billenytűzeten 2 gomb közül az egyiket megnyomva (nem biztos melyiket) lenne snap to grid. Ahhoz, hogy a hasonló módosítók, hogy gridhez rögzítünk valamit, más tárgyhoz rögzítünk valamit, stb. kapcsán kellene visszajelzés is, ami rögtön bonyolíthatja az interfészt, vagy jön a vakrepülés. 

Egy tárgyra kattintva kapunk egy menüt. Nekem kicsit a Sims menüjére emlékeztet. Csakhogy ez nehezen bővíthető, nem nagyon lehet scrollozni. De lépjönk egy kicsit tovább.campscreen

Ezen az alapon kezelni a mesélő kampány jegyzeteit kicsit furcsa. Eszembe jut az NBOS féle The Keep, a saját Access adatbázisaim, de akár az is, hogy még a Fantasy Grounds is kezel NJKkat, adatokat, és a feljegyzések és az "enciklopédia" elkülönül. A The Keep esetében lévő inspiration pad jellegű tartalom generátorok és sok más ami segíthet pl. bandákat nyilvántartani egy Shadowrun kampánynál, stb. sokat segít akkor, ha már digitalizáljuk az asztali kampányunkat. 

És itt nem csak az a baj, hogy ezt ma nem tudja, hogy ez a design viszonylag véges számú funkcióra elég, hanem az a baj, hogy alapértelmezés szerint kapunk full screen megjelenítést a DM monitorán is, a játékosokén is, és nem nagyon van arra hely, lehetőség, hogy a többi alkalmazását és ezt egyszerre lássuk. Ha a teljes képernyős módot ki is kapcsoljuk, az ablak úgy is fix méretű, nem rendezhető el egy nagyobb munkafelület részeként. Annak ellenére, hogy csak fix felbontásokat kapunk, azt nem sikerül megoldani, hogy egy-egy felbontásban ne legyen az ablakban széles fekete sáv és a főmenü legalább ebben a pár arányban elkészüljön.

Tök jó a helyzet egy FullHD monitoron, ha az fekszik. Mi a helyzet akkor, ha álló monitorunk van? Esetleg valami ultraszéles? A felbontáshoz automatikusan igazoldó megjelenés sok szempontból nem új dolog, és ezen az alapon az átméretezhető, a több programot használó munkafolyamatba jobban bele illő ablak is beleférne. Ha pedig ezen az alapon az ablak mellett nem sok használható hely marad, mert fix a méret, úgy is tekinthetjük, hogy a teljes képernyő szinte kényszer. Anélkül csúnyább lesz a program, de használhatóbb nem. Jó lenne a méretezhetőséget látni, és sokféle furcsa felbontás (pl. álló monitor) támogatását látni. Reméljük, hogy ez csak 5 perc fejlesztés, de érhetnek meglepetések. 

Vagy mindent kellene tudnia, hogy ne legyen szükség külső alkalmazásokra, vagy könnyen kellene más alkalmazás mellett a használatban megférni, így legalább a mesélői funckiók esetében jó lenne, ha más programok mellett kisebb ablakokban is jól elférne. Csak a most látott felépítés, design erre sem feltétlenül ideális. 

Jelenleg az encounterek kezelése kapcsán sok mindent nehéz kihasználni, viszont a hangeffektezés, a háttérben lévő hangok, stb. egy érdekes alapot jelentenek. Csakhogy aki azt mondja, hogy a kisebb létszámú csapat, egyszerűbb iroda mellett ez a fejlesztés olcsóbb lesz, az téved. Nem csak azért, mert a közgazdászok mérethatékonyságról beszélnek: Hanem azért, mert ugyanazt a funkciót nem lesz attól kevesebb munkaóra (és kevesebb pénz) fejleszteni, hogy közben más nem dolgozik valami ettől teljesen független funkción vagy mondjuk más stílushoz való szimbólum készleten. 

Ha egy plusz fejlesztés így lassabban készül el, mint plusz emberekkel, akkor végig fizetést kell adni az embernek, viszont közben a konkurencia is fejlődik. Az egyetlen szerencse az, hogy mások is készíthetnek tartalmat a hasonló programokhoz így a fejlesztők számában való lemaradás mértéke nem feltétlenül lesz rossz, ha a számunkra fontos játékkal kapcsolatos tartalmat fejlesztők teljes létszámát nézzük. 

Comments on Arkenforge: MastersToolkit - Első benyomások

Be the first to comment
Please login to comment

You don`t have permission to comment here!

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Kereső

Cookie kezelés

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.